Auteur Topic: Harris  (21089 keer gelezen)

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Harris schoenen (nu met foto!)
Reactie #30 Gepost op: 29 maart 2009 - 21:45:51
Mooie wholecuts hoor, op het oog niets mis mee. Het bloemvormpje aan de veters, hoort dat er aan te zitten of is dat ter bescherming? De veters zelf vind ik niet zo geslaagd op een dergelijke schoen, but that's just me. :-)
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #31 Gepost op: 29 maart 2009 - 21:59:47
Ik ben ze wel eens tegengekomen in Italie. Heel aardige schoenen, zeker voor dat geld.

jughead

• Bekijk profiel
Reactie #32 Gepost op: 29 maart 2009 - 23:15:02
Ik heb ze gekocht bij M van de Ven in Nijmegen. De bloemetjes horen waarschijnlijk gewoon eraan te zitten, die zitten blijkbaar bij alle modellen van Harris. Maar als ze je niet bevallen, kun je ze heel makkelijk loshalen.

Nu nog een bijpassende riem zoeken, alleen dat kan ik niet zo snel vinden in deze kleur. Misschien heeft iemand tips?

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #33 Gepost op: 30 maart 2009 - 07:51:44
Ik heb ze gekocht bij M van de Ven in Nijmegen. De bloemetjes horen waarschijnlijk gewoon eraan te zitten, die zitten blijkbaar bij alle modellen van Harris. Maar als ze je niet bevallen, kun je ze heel makkelijk loshalen.

Nu nog een bijpassende riem zoeken, alleen dat kan ik niet zo snel vinden in deze kleur. Misschien heeft iemand tips?

Over het eerste: helemaal duidelijk! :-)

Het tweede: wellicht een schoen van de 'grotere' merken opzoeken, die de kleur het meest benadert, dan kun je aldaar een riem bestellen.

Gegroet!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 30 maart 2009 - 09:06:58
prachtige schoen maar ik had daar nu toch liever ronde veters in gezien.

ps zonder afbreuk te willen doen aan je schoenen natuurlijk...

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 30 maart 2009 - 10:28:14
Gelukkig is de veter het allergemakkelijkste om de vervangen ;)
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 30 maart 2009 - 22:33:12
Harris wordt ook verkocht bij Hermans in Utrecht. Ik heb daar inmiddels meerdere collecties van gezien. Ik vind ze altijd erg druk en extravagant. De schoen van jughead is duidelijk een rustig model van Harris. Ziet er prima uit.
Life is too short to drink bad wine

jughead

• Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 30 maart 2009 - 22:55:55
Bedankt voor jullie tips! Toch maar meer winkels binnenlopen om te kijken of ze een riem in dezelfde kleur hebben. En andere veters kunnen inderdaad een verschil maken.

Het is mij ook opgevallen dat andere modellen van Harris soms wel erg druk zijn, ik ben blij dat deze er toevallig tussen zit.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 30 maart 2009 - 23:19:10
Probeer Tijssen eens. (Ervan uitgaande dat je de schoenen bij Van de Ven heb gekocht, omdat die zaak voor je in de buurt is.)

mitchellheikoop

• Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 29 september 2009 - 17:36:08
Ik heb is even rond gekeken zie aan de initialen dat ze bij m van de ven schoenen in nijmegen zijn gekocht.
Ik ben zelf ook die zaak geweest en was echt overbluft van de collectie die zij hebben van harris. Ook vertelde de verkoopster mij dat ze meerdere malen per seizoen nieuwe modellen krijgen

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 29 september 2009 - 17:45:15
Ik heb is even rond gekeken zie aan de initialen dat ze bij m van de ven schoenen in nijmegen zijn gekocht.
Ik ben zelf ook die zaak geweest en was echt overbluft van de collectie die zij hebben van harris. Ook vertelde de verkoopster mij dat ze meerdere malen per seizoen nieuwe modellen krijgen

Ik zie het niet alleen aan de initialen.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 11 december 2009 - 15:50:37
Ik zag laatst bij Hermans in Utrecht een mooi rijtje Harris staan, in fantastische kleuringen: een lichtpaarse whole-cut met blauwe donkere neus, een paar groene brogues (in de kleur van de Santoni's van SF-lid 'Heer' en een cognac/ oranjekleurige full-brogue met gele veters. Vond ze erg fraai en heb lang naar de whole-cuts gekeken.

Erg interessant voor een kleurexperiment als je niet de hoofdprijs wilt betalen.

Parsifal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 11 december 2009 - 16:27:02
Hoeveel kosten die wholecuts dan?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #43 Gepost op: 11 december 2009 - 16:32:28
300 euro en een beetje.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Harris
Reactie #44 Gepost op: 13 juli 2010 - 11:06:52
Gekocht in München:

Niet helemaal de standaard SF-look ;) maar ik vond ze voor het geld wel leuk, en ze lopen erg lekker en zijn goed afgewerkt. Ik heb een behoorlijk hoge wreef, en deze schoenen zijn de eerste die mooi sluiten. Wel maat 8,5 (die rondom de voet ook mooi passen), terwijl ik bijv. bij C&J maat 8 heb en bij Santoni maat 7,5.

Veters zijn wat maf met die "pluimjes" maar je krijgt er ook meteen een gewaxt setje bij. Misschien dat ik daarvoor ga.