Auteur Topic: Peacoat  (301853 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Peacoat
Reactie #135 Gepost op: 04 januari 2011 - 22:47:54
't was overigens geen, - ik kan dit niet harder benadrukken: - geen Stijlforum-verantwoorde zaak, die Frank's. Het was dat Al heel vriendelijk was, maar voor hetzelfde geld had ik zomaar in die pea coat kelder kunnen zijn gebleven.

Stijl is levensgevaarlijk.

Ze verkopen daar ook de Artic Parka's van Woolrich mocht je dat interessant vinden.
Laatst bewerkt op: 04 januari 2011 - 22:57:27 door Mediaman

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #136 Gepost op: 04 januari 2011 - 23:53:04
't was overigens geen, - ik kan dit niet harder benadrukken: - geen Stijlforum-verantwoorde zaak, die Frank's. Het was dat Al heel vriendelijk was, maar voor hetzelfde geld had ik zomaar in die pea coat kelder kunnen zijn gebleven.

Zul je zien: dan valt er meteen een knoop af. (Zoals mij al overkwam vorige week.)
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Roman_Empire

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 05 januari 2011 - 00:13:45
Ik heb de Peacoat van Brooks Brothers in geborsteld katoen met quilted voerig. Ook in NY gekocht. Ben er erg blij mee ;-)
Cash=King

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 06 januari 2011 - 18:41:00

Doet me denken aan die winkel in Pulp Fiction. ;)

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 14 januari 2011 - 07:24:36

Courtesy of Luigi Borrelli

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #140 Gepost op: 17 januari 2011 - 16:12:17

Ik ga dadelijk de Schott Slim Fit Peacoat eens bekijken, hopen dat dat wat aardiger is. Op papier lijkt het prima: strakke fit, metalen knopen, 24 oz. wol...

Een mooi en authentiek alternatief is de peacoat van Spiewak, de 'Dugan' Die leverde tijdens WOI en WOII aan de US Navy –en tegenwoordig aan politie en brandweerkorpsen– . Ze hebben 'authentieke' en 'modieuze' (lees: slim fit) modellen.
Een mooi 'detail' zijn de acht i.p.v. zes knopen.
(Die zwarte knopen waren overigens van natuurrubber, en dan niet veerkrachtig gevulcaniseerd, maar hard en onbreekbaar, zoals ook (goeie) kammen. Tegenwoordig zijn knopen voornamelijk van polyester. Jammer, want nu glimmen ze te hard, tenzij je de marineknopen hebt: die hebben een speciaal oppervlak)

Wellicht een wat late reactie voor Mitchell; misschien hebben anderen er wat aan.
Spiewak heeft veel mooie spullen en kost weinig, omdat het standard issue werkkleding is. Carhartt maar dan niet voor timmerlui maar voor smerissen (en vuilnismannen!  :mrgreen:).

Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 20 februari 2011 - 13:27:45
Hier nog een optie voor het maken van een peacoat:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #142 Gepost op: 20 februari 2011 - 16:03:44
Ziet er zelfs in deze proefstof al goed uit, Stromen. Mooie kraag/revers.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 20 februari 2011 - 16:25:09
Dank. Ik zal nog wat foto's plaatsen in het "projecten" topic.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 11 maart 2011 - 14:53:53
Ik heb een vraag voor de wellicht wat meer ervaren pea coat dragers op dit forum omdat ik nogal wat wisselende informatie kreeg bij aanschaf als wel te vinden op ons grote www.
De pea coat schijnt afkomstig te zijn van de zeevaart van lang geleden en het het beste te doen in DB, de lengte moet ergens halverwege de heup te zijn en de jas moet nauw sluiten om het lichaam.
Tegenwoordig zie je dit soort jassen ook als een soort kort jasje maar dat is een mode verschijnsel liet mij vertellen en een langere versie noemt men geen pea coat maar een pea coat jacket.
Ik heb mij geconfirmeerd aan de standaard, wat wil zeggen een exacte maatvoering om het lijf en een R voor de lengte omdat de L tot aan onderzijde van de heup viel.
Uit eerste reacties op dit forum in de nieuwe aanwinst topic viel echter op te maken dat men deze juist wat kort vindt.8-[
Zoiets wellicht, maar dan zonder Napoleon imitatie en jasje er onder uit hangend?
Laatst bewerkt op: 11 maart 2011 - 15:46:21 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

OIRH

• Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 11 maart 2011 - 15:32:23

Courtesy of Luigi Borrelli

Iemand een idee hoeveel zoiets moet kosten?

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 11 maart 2011 - 22:32:51
Iemand een idee hoeveel zoiets moet kosten?

Hooguit negen tientjes, bij de Zara ofzo.
(Koop gewoon een goeie –see topic– en maak je nooit meer zorgen. Dit jassie gaat over fashion, niet over stijl. En kijk eens hoe slecht het gemaakt is, los nog van de dunne, slappe,  grijze, natte worst stof.)
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 11 maart 2011 - 22:44:32
Dit is een Borrelli jas, die kan je niet vergelijken met een Zara model. Als je hem goedkoop wilt kan je eens bij SuSu kijken van Borrelli zou ik de prijs niet weten (daar kan deze sloeber nog niet aan) :).
if i stop lying i just disappoint you

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 11 maart 2011 - 22:53:16
Ik heb ook een Peacoat van Borrelli en die is mooi en goed gemaakt precies zoals ik van Borrelli verwacht.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 11 maart 2011 - 22:55:47
Dit is een Borrelli jas, die kan je niet vergelijken met een Zara model. Als je hem goedkoop wilt kan je eens bij Suit Supply kijken van Borrelli zou ik de prijs niet weten (daar kan deze sloeber nog niet aan) :).

Ik ben maar een ouwe bok en een trad –zoo ik iets ben!–, maar zelfs –juist!– van dat soort 'sjieke' merken krijg ik de kriebels. Veel liever geef ik geld uit aan de 'oorspronkelijke' of 'authentieke' versie, –soms zelfs vintage of antiquarisch–, dan dat ik (veel) geld uit geef aan 'fancy' of 'fashionable'  versies daarvan: dié koop je juist bij modeketens, en daarvan denk je na een jaar of twee 'hoe heb ik het kunnen doen'.

But hey, that's me...

Met een 'echte' Spiewak (of Biesot!!!) ben je op de lange duur veel beter af.
(Paki of Turkse kleermeneer kan die ook veel beter verpompen –aanpassen– dan die flut-op-het-plaatje!)