Auteur Topic: Maat van colbert wanneer is die ok?  (15615 keer gelezen)

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Maat van colbert wanneer is die ok?
Reactie #15 Gepost op: 09 december 2006 – 22:35:09
Citaat van: "Mr. John"


Is deze colbert te lang voor mij? of hoort deze zo te zijn ?

Stijl adviezen welkom overigens...

Het is een donker colbert, dat maakt het lastiger om de maatvoering te beoordelen. Mijns inziens zou het helpen als je de jas dichtknoopt en rechtop gaat staan.

Het lijkt te lang te zijn. In het algemeen gesteld: Een colbert dat de goede mouwlengte heeft zal de mouw van het overhemd 'laten zien'. Hoeveel millimeter is meer een persoonlijke keuze. De vuistregel 'hoe meer, hoe gedurfder' lijkt hier op te gaan. Zelf vind ik 1-1,5 centimer het mooist. De manchet van het overhemd komt overigens nooit over de pols, maar eindigt tegen de onderkant van de muis.

Enkele algemene punten:

- De mouwinzet lijkt laag te zijn. Dit valt beter te beoordelen als je de onderstaande houding aanneemt:

- Er lijkt sprake te zijn van dikke schoudervullingen. Persoonlijk vind ik dat niet erg aantrekkelijk. Belangrijker is dat het niet lijkt te passen binnen de stijl die je nastreeft.
- Als je rechtop staat, kijk dan even of de kraag van het colbert goed aansluit in de nek (wel even het colbert dichtknopen)
- Uit de foto is voor mij niet op te maken of het zwart danwel donkerblauw is. Een navy colbert kan prima op deze manier gedragen worden, ook al zou ik dan een effen jeans nemen. Volgens mij moeten de kledingstukken die je kiest elkaar versterken en niet de aandacht van de drager afleiden.

Groeten,
Don

Mr. John

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Maat van colbert wanneer is die ok?
Reactie #16 Gepost op: 09 december 2006 – 22:43:29
colbert is rib/corduroy en donkerbruin
It's not only the content of your briefcase, that takes you to the top."

Jason

  • Gast
Maat van colbert wanneer is die ok?
Reactie #17 Gepost op: 09 december 2006 – 22:49:59
Je kan altijd van de regeltjes afwijken, maar dat zou ik alleen doen als je er echt kijk op hebt.

Mr. John

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Maat van colbert wanneer is die ok?
Reactie #18 Gepost op: 09 december 2006 – 22:53:00
Ik denk dat ik het weet hij gaat terug.. :)

Iemand nog stijl advies tips

Wat past bijvoorbeeld bij de sjaal?
Wat past nog meer bij de jeans en shirt?

Zeg het maar

:)
It's not only the content of your briefcase, that takes you to the top."

filippini

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Maat van colbert wanneer is die ok?
Reactie #19 Gepost op: 10 december 2006 – 15:12:22
Behalve dan dat je mouwen aan de lange kant zijn, is het vanuit de fotos moeilijk advies te geven. İk vind trouwens dat je in eerste instantie naar iemand zn postuur (kort bovenlijf. lang bovenlijf. gezet. tenger etc) moet kijken om te bepalen wat een goede lengte van het jasje is en niet van de regel uit moet gaan dat je jasje in je handpalm moet vallen.

Zelf ben ik slank met ontzettend lange stelten. İk laat derhalve altijd vooral aan de voorzijde de band verlangen om zo mijn bovenlijf wat lengte te geven. Alhoewel ik eigenlijk een lengtemaat heb, kies ik daar nooit voor omdat een langer jasje me mager maakt (helemaal bij een 2-knoops). İk kies er zelfs vaak voor om het jasje te verkorten. Tezamen met die verlaagde band ben ik dan zogezegd in balans....

Altijd een 2.5 knoops. Door rollende revers lijk ik wat breder en steevast neem ik voor mezelf de borstwijdte net iets te ruim.
ignus est intrare

Napoleon

  • Gast
Maat van colbert wanneer is die ok?
Reactie #20 Gepost op: 10 december 2006 – 17:15:00
ik zou zowel de mouwen als de rest van een stuk korter dragen..

toni sarto

  • Gebruiker
  • Berichten: 123
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijnhelsen.com
Maat van colbert wanneer is die ok?
Reactie #21 Gepost op: 25 december 2006 – 13:49:51
Citaat van: "filippini"
Behalve dan dat je mouwen aan de lange kant zijn, is het vanuit de fotos moeilijk advies te geven. ?k vind trouwens dat je in eerste instantie naar iemand zn postuur (kort bovenlijf. lang bovenlijf. gezet. tenger etc) moet kijken om te bepalen wat een goede lengte van het jasje is en niet van de regel uit moet gaan dat je jasje in je handpalm moet vallen.


Wat wij altijd toepassen :

(duim is een goeie maatstaf, maar niet altijd heilig)

Meten van onder de kraag tot op de grond, die maat delen door twee en dan één à twee cm bijtellen, afhankelijk van de mode.

Zo kan je foute verhoudingen vermijden.

Enne, de mouwen zijn idd te lang...  :wink:

Gr.

T. 8)
ww.stijnhelsen.com