Poll

Hoe draag je je pak?

Altijd met jasje
27 (45%)
Vrijwel altijd met jasje
12 (20%)
Jasje alleen staand en lopend
14 (23.3%)
Meestal alleen de broek
7 (11.7%)

Totaal aantal stemmen: 51

Poll gesloten: 07 december 2006 – 22:33:12

Auteur Topic: Hoe draag je je pak?  (9173 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Gepost op: 07 december 2006 – 22:33:12
Gebaseerd op de "Dutch construction": 2 (of nog meer ;)) broeken bij een jasje. Is iedereen bang dat de broek sneller slijt, omdat het jasje amper gedragen wordt?

Topic over Dutch construction: http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=470

Quotes uit een ander topic:

Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Don"
4. Draag je het pak toch vaker dan 'verantwoord', overweeg dan de aanschaf van een extra broek onder hetzelfde jasje.

Oftewel de "Dutch Construction", wat geen reclame voor Nederland is ;)
ik ben er ook niet kapot van, maar als ik straks 3 nieuwe jasjes in mn kast heb hangen met 3 versleten broeken ga ik daar toch wel wat aan doen...


Citaat van: "marcos"
Ik denk ook dat ik mijn jasje 10% aan heb van de tijd dat ik een pak draag: van huis naar werk en terug en als ik bij een klant ben. Voor de rest hangt ie aan de kapstok. Ik heb ook een kast met 100% perfecte jasjes met lelijke broeken. Lijkt me trouwens weinig prettig werken met een jasje aan.


Zelf draag ik vrijwel altijd m'n jasje als ik in pak loop (of sta... of zit...). Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik een das alleen goed vind staan als er een jasje bij gedragen wordt. Alleen in de auto gaat het jasje uit (en nee die gaat niet over zo'n lullig hangertje ;)).

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Hoe draag je je pak?
Reactie #1 Gepost op: 07 december 2006 – 23:19:32
Altijd aan. 't Is tenslotte kleding. ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #2 Gepost op: 07 december 2006 – 23:25:21
Alleen aan als ik sta of loop danwel voor een korte periode achter mijn bureau zit. Als ik gedurende lange(re) tijd zit gaat het jasje uit. In de auto gaat het jasje trouwens ook altijd uit.

Mijn ervaring is dat als je een goed zitend pak hebt van een goede kwaliteit de broek niet extra snel zal slijten.
Stemt rechts en haalt links in

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #3 Gepost op: 08 december 2006 – 01:20:09
Gek - werk al bijna 10 jaar (in zakelijke dienstverlening) en zie vrijwel nooit collega's met jasje achter het bureau zitten.
Ook van mijn duurdere pakken (Borrelli, Isaia, etc.) zien de broeken er na verloop van tijd niet meer uit.

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #4 Gepost op: 08 december 2006 – 09:38:01
Citaat van: "Bart"

Mijn ervaring is dat als je een goed zitend pak hebt van een goede kwaliteit de broek niet extra snel zal slijten.


Juist niet wil ik bijna zeggen. Een broek van een mooi merk zal eerder slijten dan die van de C&A, lijkt me zo. Zeker als je ook nog eens een pak draag van boven de s120. Die slijten erg snel, namelijk.

Neemt niet weg dat ik altijd m'n jasje aan heb. Ik vind het er namelijk ook niet uit zien om alleen maar een shirt met een das te dragen.

Monsieur Seriziat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.823
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #5 Gepost op: 08 december 2006 – 09:47:58
Wel een interessante vraag, ik vraag me soms zelf ook wel 's af wanneer ik wel/niet jasje aan moet houden. Als ik bijvoorbeeld voor een paar uurtjes achter mijn bureau zit, jasje uit natuurlijk. Maar als we met zijn allen gaan lunchen (intern) zijn er alleen 1 of 2 die jasje aantrekken. Zelf vind ik het minder comfortabel (lees: praktisch) om met jasje aan te lunchen (op kantoor). Ben benieuwd wat er nog meer over dit onderwerp geschreven gaat worden.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #6 Gepost op: 08 december 2006 – 09:52:28
Citaat van: "Pietro"
Juist niet wil ik bijna zeggen. Een broek van een mooi merk zal eerder slijten dan die van de C&A, lijkt me zo. Zeker als je ook nog eens een pak draag van boven de s120. Die slijten erg snel, namelijk.

Neemt niet weg dat ik altijd m'n jasje aan heb. Ik vind het er namelijk ook niet uit zien om alleen maar een shirt met een das te dragen.

Mijn pakken zijn over het algemeen niet van (te) dunne stof dus dat scheelt al een stuk. Anders zou het idd snel kunnen gaan.
Bij bureaugebruik vindt er ook slijtage plaats van de mouwen/ellebogen (bij dragen van een jasje) dus dat trekt de verhoudingen weer wat rechter ;)

Wat betreft je dasopmerking ben ik verheugd een medestander te vinden :)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #7 Gepost op: 08 december 2006 – 11:07:39
Achter m'n bureau eigenlijk altijd zonder jasje tenzij er externen op bezoek zijn. Ook lunch, intern, altijd jasje aan de kapstok. Als je 80% van de dag in je bureaustoel zit is zonder jasje wel comfortabeler imo.

Wat betreft het 'er niet uitzien' zonder jasje... Heeren toch! Al jullie mooie maatwerkhemden mogen toch ook wel gezien worden?   :P

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Hoe draag je je pak?
Reactie #8 Gepost op: 08 december 2006 – 13:10:05
Jasje altijd aan behalve in de auto!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #9 Gepost op: 08 december 2006 – 13:33:44
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Wat betreft het 'er niet uitzien' zonder jasje... Heeren toch! Al jullie mooie maatwerkhemden mogen toch ook wel gezien worden?   :P

Zeker wel, draag ze bijv. ook op jeans. Het ging mij om de combinatie jasje-das: das zonder jas vind ik niet mooi.

filippini

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #10 Gepost op: 08 december 2006 – 14:20:35
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Achter m'n bureau eigenlijk altijd zonder jasje tenzij er externen op bezoek zijn. Ook lunch, intern, altijd jasje aan de kapstok. Als je 80% van de dag in je bureaustoel zit is zonder jasje wel comfortabeler imo.

Wat betreft het 'er niet uitzien' zonder jasje... Heeren toch! Al jullie mooie maatwerkhemden mogen toch ook wel gezien worden?   :P


Idd ja: het gerimpelde mouwkopje en het aangerimpeld schouderstuk moeten toch ook een keer frisse lucht krijgen. Daar heeft niet voor niets een lief kleermaakstertje tijd in gestoken.

Ik combineer zelf wel wat af. gewoon in pak, soms 3-delig, jasje op spijkerbroek; wordt het te warm dan jasje uit, zit er weer een truitje onder, geen das, wel een das, hey een leuk pochetje en zo voort.
Bepaal 's ochtends als ik opsta de outfit als ik ondervind in wat voor modieuze bui ik ben.
Bij serieuze afspraken altijd donkerblauw pak, shirt en das, zwarte schoenen en bijpassende riem. Lekker saai maar stijlvol.
ignus est intrare

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #11 Gepost op: 08 december 2006 – 15:02:32
Citaat van: "filippini"
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Achter m'n bureau eigenlijk altijd zonder jasje tenzij er externen op bezoek zijn. Ook lunch, intern, altijd jasje aan de kapstok. Als je 80% van de dag in je bureaustoel zit is zonder jasje wel comfortabeler imo.

Wat betreft het 'er niet uitzien' zonder jasje... Heeren toch! Al jullie mooie maatwerkhemden mogen toch ook wel gezien worden?   :P


Idd ja: het gerimpelde mouwkopje en het aangerimpeld schouderstuk moeten toch ook een keer frisse lucht krijgen. Daar heeft niet voor niets een lief kleermaakstertje tijd in gestoken.

Ik combineer zelf wel wat af. gewoon in pak, soms 3-delig, jasje op spijkerbroek; wordt het te warm dan jasje uit, zit er weer een truitje onder, geen das, wel een das, hey een leuk pochetje en zo voort.
Bepaal 's ochtends als ik opsta de outfit als ik ondervind in wat voor modieuze bui ik ben.
Bij serieuze afspraken altijd donkerblauw pak, shirt en das, zwarte schoenen en bijpassende riem. Lekker saai maar stijlvol.


idem hier!

Echter vind ik het persoonlijk niet zo mooi om een formeel jasje op een jeans te dragen.


@Fastcruiser;

Typisch hè, daar heb ik dan weer geheel geen moeite mee, mét das maar dan jasje aan de kapstok. Vind je dit dan slechts bij jezelf niet mooi staan of meer in het algemeen?

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #12 Gepost op: 10 december 2006 – 10:28:27
Citaat van: "Mikey Fuoco"

@Fastcruiser;
Typisch hè, daar heb ik dan weer geheel geen moeite mee, mét das maar dan jasje aan de kapstok. Vind je dit dan slechts bij jezelf niet mooi staan of meer in het algemeen?

Beiden, al stoor ik er bij mezelf meer aan dan bij anderen.

Het jasje voorkomt ook dat de das als een koeielul staat rond te zwaaien (OK kan ook verholpen worden met een dasspeld maar daar hebben we het nu ff helemaal niet over ;)).

Michael

  • Gebruiker
  • Berichten: 570
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #13 Gepost op: 14 december 2006 – 13:44:22
Ik draag meestal alleen het colbert vh pak,  :? .  :D

Egon

  • Gebruiker
  • Berichten: 56
    • Bekijk profiel
Hoe draag je je pak?
Reactie #14 Gepost op: 01 januari 2007 – 21:30:26
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Achter m'n bureau eigenlijk altijd zonder jasje tenzij er externen op bezoek zijn. Ook lunch, intern, altijd jasje aan de kapstok. Als je 80% van de dag in je bureaustoel zit is zonder jasje wel comfortabeler imo.

Wat betreft het 'er niet uitzien' zonder jasje... Heeren toch! Al jullie mooie maatwerkhemden mogen toch ook wel gezien worden?   :P


Ben ik helemaal mee eens. Een goed hemd mag zeker gezien worden. Vind het overigens ook wel 'lekker' staan. Gewoon even zonder jasje. Tikje nonchelant.