Auteur Topic: Project midgrijs pak -- welke voering?  (11874 keer gelezen)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Project midgrijs pak -- welke voering?
Gepost op: 19 november 2006 – 10:37:18
Volgende project wordt nog een basic pak (ik wil m'n garderobe eerst voorzien hebben van de basics voordat ik aan het apartere werk begin).

Ik wil een midgrijs pak, 3 knopen met rol naar 2, single breasted, klepzakken, bootje, etc.

Daarvoor heb ik de volgende midgrijze pick'n'pick uitgezocht:



Knopen ook reeds uitgezocht, die zijn zeer donkergrijs (bijna zwart, zoals de kleur van de donkere draad in de stof).

Ik twijfel echter nog over de kleur voering. Wie heeft er leuke ideeën? :?:
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #1 Gepost op: 19 november 2006 – 10:42:34
Wil je 't echt gek maken?

Op AskAndy had ik ooit een topic gezien van Film Noir Buff over zijn voeringen. Hij koopt zijden sjaaltjes met een print erop om die als voering te laten verwerken in pakken.

Kán leuk zijn. Kan ook al heel snel over the top zijn.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #2 Gepost op: 19 november 2006 – 10:46:36
Naah, het mag best apart zijn hoor, maar niet overdrijven :) (moet het na 'n jaartje nog leuk vinden..). Heb je 'n link toevallig?

Een paisley motief zou bijv. wel geinig zijn, wordt wel zoeken naar waar het te krijgen is.

Eerst maar eens een basiskleur bedenken! :)

Misschien is donkerpaars wel geinig?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #3 Gepost op: 19 november 2006 – 10:58:34
Citaat van: "Nexus"
Naah, het mag best apart zijn hoor, maar niet overdrijven :) (moet het na 'n jaartje nog leuk vinden..). Heb je 'n link toevallig?

Een paisley motief zou bijv. wel geinig zijn, wordt wel zoeken naar waar het te krijgen is.

Eerst maar eens een basiskleur bedenken! :)

Misschien is donkerpaars wel geinig?

Ik kan een paar meter katoenen paisley voor je bestellen. Ik kan ook even kijken of ik ergens aan zijde kan komen.

Paars is misschien te heftig, misschien wat lichter, lila ofzo?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #4 Gepost op: 19 november 2006 – 11:03:16
Zat meer in de richting van Bemberg achtige stoffen te denken, zijn erg prettig.

Op zich passen heel veel kleuren bij grijs dus wat dat betreft keuze zat.

Maar eerst maar eens een unikleur bedenken. Burgundy is ook altijd heel mooi maar die had ik al voor een volgend pak in gedachten.

Kan hier wat ideeën opdoen:
http://www.srfabrics.com/images/bemb_1.jpg
http://www.srfabrics.com/images/bemb_2.jpg
Link
Link 2
Fashion can be bought. Style one must possess.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #5 Gepost op: 19 november 2006 – 11:19:56
Even het stuk stof langs een paar kleuren gelegd.



Vind zelf de China Jade wel mooi bij zo'n diepe grijze kleur, maar is natuurlijk hoogst persoonlijk :wink: . Een lichtere kleur voering is natuurlijk ook mooi.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #6 Gepost op: 19 november 2006 – 11:25:12
Slim idee :). Eigenlijk passen gewoon enorm veel kleuren bij grijs.

New Royal is ook wel interessant, en Lilac. Beiden paarstinten. Heb ik nog niet in de kast hangen iig :).

Net zoals 'Iris':
Fashion can be bought. Style one must possess.

Immanuel

  • Gast
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #7 Gepost op: 19 november 2006 – 11:30:52
Ben je niet een beetje klaar met die kleuren als voering? De laatste tijd neem ik gewoon de kleur aangepast aan kostuumkleur, ton sur ton , tegenwoordig krijg je overal t voorstel om een "leuk' kleurtje te nemen, snappie?

Huey

  • Gast
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #8 Gepost op: 19 november 2006 – 11:31:52
Citaat van: "Immanuel"
Ben je niet een beetje klaar met die kleuren als voering? De laatste tijd neem ik gewoon de kleur aangepast aan kostuumkleur, ton sur ton , tegenwoordig krijg je overal t voorstel om een "leuk' kleurtje te nemen, snappie?


Zelf heb ik eigenlijk altijd gekozen voor een beetje een champagne kleur. Gaat goed bij de meeste kleuren pakken. Alleen laatst voor een beetje grijze voering.

Heel rustig allemaal dus.

Immanuel

  • Gast
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #9 Gepost op: 19 november 2006 – 11:31:57
Citaat van: "Nexus"
Slim idee :). Eigenlijk passen gewoon enorm veel kleuren bij grijs.

New Royal is ook wel interessant, en Lilac. Beiden paarstinten. Heb ik nog niet in de kast hangen iig :).

Net zoals 'Iris' van de volgende kaart: http://www.baerfabrics.com/images/fabrics/Linings/BembergLining.jpg


charcoal

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #10 Gepost op: 19 november 2006 – 11:32:36
Citaat van: "Immanuel"
Ben je niet een beetje klaar met die kleuren als voering? De laatste tijd neem ik gewoon de kleur aangepast aan kostuumkleur, ton sur ton , tegenwoordig krijg je overal t voorstel om een "leuk' kleurtje te nemen, snappie?

Ja absoluut, ik hou zelf ook van een stukje soberheid. Zat er ook aan te denken om gewoon donkergrijs te pakken. Zie het overigens ook veel Italianen doen (voering in stofkleur).

Maar op zich is het grijs van de stof al vrij sober. Denk je niet dat het dan net wat te saai wordt?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Immanuel

  • Gast
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #11 Gepost op: 19 november 2006 – 11:32:51
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Immanuel"
Ben je niet een beetje klaar met die kleuren als voering? De laatste tijd neem ik gewoon de kleur aangepast aan kostuumkleur, ton sur ton , tegenwoordig krijg je overal t voorstel om een "leuk' kleurtje te nemen, snappie?


Zelf heb ik eigenlijk altijd gekozen voor een beetje een champagne kleur. Gaat goed bij de meeste kleuren pakken. Alleen laatst voor een beetje grijze voering.

Heel rustig allemaal dus.



past bij je rustige uitstraling.... :lol:

Huey

  • Gast
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #12 Gepost op: 19 november 2006 – 11:33:29
Citaat van: "Immanuel"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Immanuel"
Ben je niet een beetje klaar met die kleuren als voering? De laatste tijd neem ik gewoon de kleur aangepast aan kostuumkleur, ton sur ton , tegenwoordig krijg je overal t voorstel om een "leuk' kleurtje te nemen, snappie?


Zelf heb ik eigenlijk altijd gekozen voor een beetje een champagne kleur. Gaat goed bij de meeste kleuren pakken. Alleen laatst voor een beetje grijze voering.

Heel rustig allemaal dus.



past bij je rustige uitstraling.... :lol:

Ik ben dan ook heel rustig :D

Immanuel

  • Gast
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #13 Gepost op: 19 november 2006 – 11:34:05
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Immanuel"
Ben je niet een beetje klaar met die kleuren als voering? De laatste tijd neem ik gewoon de kleur aangepast aan kostuumkleur, ton sur ton , tegenwoordig krijg je overal t voorstel om een "leuk' kleurtje te nemen, snappie?

Ja absoluut, ik hou zelf ook van een stukje soberheid. Zat er ook aan te denken om gewoon donkergrijs te pakken. Zie het overigens ook veel Italianen doen (voering in stofkleur).

Maar op zich is het grijs van de stof al vrij sober. Denk je niet dat het dan net wat te saai wordt?


lijkt mij t mooiste.. zeker als de voering mooi is ingezet, met lekker veel handwerk..

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Project midgrijs pak -- welke voering?
Reactie #14 Gepost op: 19 november 2006 – 11:34:30
En Iris is meteen een mooie naam  :wink:



Waar laat je hem maken Nexus?