Auteur Topic: Overjas  (417421 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #405 Gepost op: 18 november 2012 - 17:08:42

Nice, heb zelf ook zoiets; specs?
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #406 Gepost op: 18 november 2012 - 17:11:01
Nice, heb zelf ook zoiets; specs?

Link toegevoegd. Was ik vergeten.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #407 Gepost op: 19 november 2012 - 10:27:27
Mooie paletot, Desiderata!
Ik blijf toch wel gecharmeerd van DB overjassen...

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #408 Gepost op: 20 november 2012 - 20:09:45
Prachtige DB van Crombie!

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #409 Gepost op: 20 november 2012 - 23:12:26
Zoals op de vorige pagina al ergens werd genoemd, een DB in camel zit ik zelf ook voor te kijken. Nu alleen een zwarte, en is prima, maar alleen zwart is ook zo zwart.
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #410 Gepost op: 21 november 2012 - 00:49:52
Ja, zwart ben ik ook op uitgekeken voor een overjas. Moeilijk in te delen kleur voor zoiets merk ik.
 Te veel mensen hebben ook al een zwarte overjas, als ze er al een hebben.

De mijne is toevallig ook zo goed als op (en niet versleten op een mooie manier ;-) ) dus ik mag op zoek naar een nieuwe.

Hoe combineert een DB overjas (bijvoorbeeld paletot) in een casual combinatie? Is dat not done?
Ik kom toch tot de conclusie dat ik de DB zowel als de SB covert beide zou kunnen gebruiken in de garderobe.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #411 Gepost op: 21 november 2012 - 08:11:41
Ik draag mijn camel DB die best lang is casual in het weekend. Terwijl ik een SB met zelfde lengte alleen bij een pak draag. Zonder pak vind ik die te sloom. Kort en strakke SBtjes in camel en zwart draag ik.wel weer casual... Hangt dus echt van het model af... Denk wel dat de warme kleur van camel extra geschikt voor casual is.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #412 Gepost op: 21 november 2012 - 10:06:04
Ja, zwart ben ik ook op uitgekeken voor een overjas. Moeilijk in te delen kleur voor zoiets merk ik.
 Te veel mensen hebben ook al een zwarte overjas, als ze er al een hebben.

De mijne is toevallig ook zo goed als op (en niet versleten op een mooie manier ;-) ) dus ik mag op zoek naar een nieuwe.

Hoe combineert een DB overjas (bijvoorbeeld paletot) in een casual combinatie? Is dat not done?
Ik kom toch tot de conclusie dat ik de DB zowel als de SB covert beide zou kunnen gebruiken in de garderobe.

Ik heb nooit een zwarte overjas gehad; wel een grijze en blauwe, zowel in SB als DB.

Inmiddels een tweetal covert coats in fauve en bruin erbij gekocht plus een tweed check in tintje groen en sinds kort een camel SB.

Een DB is in principe niet echt casual, omdat open dragen niet echt mooi te noemen is i.m.h.o.

Een korte DB of SB overjas vind ik persoonlijk niet zo fraai en draag deze dan ook niet, wellicht dat dit in een casual setting wel mooi kan zijn.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #413 Gepost op: 21 november 2012 - 11:31:44
Dank voor de inzichten heren. Om in te gaan op het punt van Confrère: persoonlijk vind ik donkerblauw mooier voor een DB. Dat zou betekenen dat het gaat tussen een donkerblauwe DB of een SB covert in de typische bruinige kleur. Ik wil hem wel graag minimaal tot de knie hebben. De covert mag een heel klein beetje korter zijn.

Leone, dat is inderdaad mijn bezwaar: de DB sluiting zou in principe altijd gesloten moeten worden. Dat is minder goed te combineren met zeg, tweeds en evt. jeans. DB open dragen doe ik weleens met mijn zware bridge coat maar is inderdaad minder fraai. Wel sprezza natuurlijk.

Hoe draag jij die verschillende covert coats en DB jassen als ik vragen mag? Over die tweedcombinaties ook weleens DB? En andersom over een pak ook wel een van de coverts?

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #414 Gepost op: 21 november 2012 - 11:55:35
Dit is 'm uiteindelijk geworden:

waarom niet de echte Cromby?
live and let die

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #415 Gepost op: 21 november 2012 - 12:38:28
Dank voor de inzichten heren. Om in te gaan op het punt van Confrère: persoonlijk vind ik donkerblauw mooier voor een DB. Dat zou betekenen dat het gaat tussen een donkerblauwe DB of een SB covert in de typische bruinige kleur. Ik wil hem wel graag minimaal tot de knie hebben. De covert mag een heel klein beetje korter zijn.

Leone, dat is inderdaad mijn bezwaar: de DB sluiting zou in principe altijd gesloten moeten worden. Dat is minder goed te combineren met zeg, tweeds en evt. jeans. DB open dragen doe ik weleens met mijn zware bridge coat maar is inderdaad minder fraai. Wel sprezza natuurlijk.

Hoe draag jij die verschillende covert coats en DB jassen als ik vragen mag? Over die tweedcombinaties ook weleens DB? En andersom over een pak ook wel een van de coverts?

Ik draag mijn DB's zowel over een pak als over een tweed combinatie, zo ook mijn covert coats; wanneer de kleur samen past is de combinatie goed wat mij betreft.

Over mijn pak draag ik vaker een covert coat dan een DB, opvallend genoeg bedenk ik mij nu.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #416 Gepost op: 21 november 2012 - 12:41:57
Ah, toch redelijk uitwisselbaar dus. Dank. Ik vind een covert over een pak ook wel mooi eigenlijk. Best Engels om dat te doen volgens mij.

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #417 Gepost op: 21 november 2012 - 13:28:36
Covert kan altijd, met pak of oude spijkerbroek. Draag de mijne meestal met jeans en trui, heb er 2 van Cordings. Bruin en donkergrijs, zonder die lelijke fluwelen kraag. Ideale stadsjas, ongeschikt voor koude winters.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #418 Gepost op: 21 november 2012 - 14:06:55
Oké, dank Miles. Het lijkt me toch ook wel de veilige keuze gezien mijn garderobe. Voor echt formeel heb ik dan alleen nog niets, maar vooruit, dat komt ook zelden voor.
Voor de koude winters haal ik mijn great- / bridge coat tevoorschijn. Nogal opvallend, maar wel heel comfortabel met -10 of zelfs kouder.

Ik vind die velours kraag eigenlijk wel mooi eerlijk gezegd. Wellicht niet echt meer nodig met de korte kapsels van deze tijd, maar toch. ;-)

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #419 Gepost op: 21 november 2012 - 14:18:12
Gewoon flink pomade smeren, dat rechtvaardigt het fluweel ; )