Auteur Topic: Stijlvol handelen  (9308 keer gelezen)

Huey

• Gast
Stijlvol handelen
Reactie #30 Gepost op: 16 oktober 2006 - 22:46:43
Citaat van: "Bart"
Volgens mij is het niet zo moeilijk voor een (goede) verkoper om in te schatten hoeveel 'ruimte' een klant wil hebben. Een vriendelijke begroeting bij binnenkomst is meestal wel voldoende. Als ik op de vraag 'kan ik u helpen' aangeef dat ik eerst even wil rondkijken, dan stel ik het zeer op prijs indien men mij ook laat 'rondijken'.

Ik weet niet of je zelf ooit in een verkoopfunctie werkzaam bent geweest. Maar het is echt pittig om mensen te laten merken dat je voor ze klaar staat en toch voldoende ruimte te geven.

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijlvol handelen
Reactie #31 Gepost op: 16 oktober 2006 - 22:50:28
Nee Huey, ik ben nooit in een verkoopfunctie werkzaam geweest. Het kan inderdaad best lastig zijn om e.e.a. in te schatten, aan de andere kant mag ik verwachten dat de verkopers in 'high-end zaken' over voldoende vakkennis en mensenkennis beschikken om een juiste afweging te kunnen maken.
Stemt rechts en haalt links in

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijlvol handelen
Reactie #32 Gepost op: 16 oktober 2006 - 22:54:28
Nee Huey, ik ben nooit in een verkoopfunctie werkzaam geweest. Het kan inderdaad best lastig zijn om e.e.a. in te schatten, aan de andere kant mag ik verwachten dat de verkopers in 'high-end zaken' over voldoende vakkennis en mensenkennis beschikken om een juiste afweging te kunnen maken.

mee eens, en toch blijft het lastig. Er zijn zat mensen die nee zeggen als ze ja bedoelen. Je kunt niet iedere klant bij het binnenlopen doorhebben, toch?

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijlvol handelen
Reactie #33 Gepost op: 16 oktober 2006 - 22:56:47
Helemaal mee eens cypripedium! Maar soms heb ik het idee dat er bij het 'aanname beleid' van nieuwe medewerkers alleen wordt gekeken naar de kosten en niet naar de opbrengsten (om mij maar eens netjes en genuanceerd uit te drukken  :wink: )

Huey

• Gast
Stijlvol handelen
Reactie #34 Gepost op: 16 oktober 2006 - 22:59:35
Helemaal mee eens cypripedium! Maar soms heb ik het idee dat er bij het 'aanname beleid' van nieuwe medewerkers alleen wordt gekeken naar de kosten en niet naar de opbrengsten (om mij maar eens netjes en genuanceerd uit te drukken  :wink: )

Goede verkopers bij ons verdienen echt vér boven het gemiddelde. Maar ook dat zijn maar mensen. Soms klikt het gewoon niet met een klant. Dat kan gebeuren, of je leest signalen verkeerd. Het blijft mensenwerk. Aan de andere kant is dat voor mij juist een van de meeste aantrekkelijke kanten van het werk.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Stijlvol handelen
Reactie #35 Gepost op: 16 oktober 2006 - 23:00:24
Verkopen blijft een schitterend vak, maar wel een echt vak.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijlvol handelen
Reactie #36 Gepost op: 16 oktober 2006 - 23:02:23

Helaas moet ik dit uit ervaring 100% bevestigen.
Het probleem is dat een medewerker die het goed doet in functie vooruit gaat, en dus op de klantenvloer wordt weggehaald  :roll:

Huey

• Gast
Stijlvol handelen
Reactie #37 Gepost op: 16 oktober 2006 - 23:09:04
Citaat van: "Sergio"

Zeker weten, het leuke aan mijn vak vind ik dat je af en toe tussen de 2 en 3 uur zit met een klant en dus echt een beetje een band kan ontwikkelen in die tijd. Heel anders dan als je bij de C&A zou werken.

toni sarto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijnhelsen.com
Stijlvol handelen
Reactie #38 Gepost op: 17 oktober 2006 - 00:35:23
Citaat van: "Sergio"

AMEN !

Spijtig dat het zo weinig geapprecieerd wordt...
(alsook vakwerk over 't algemeen hoor, niet alleen in de kledingsector)

Gr.

T.  8)
ww.stijnhelsen.com

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijlvol handelen
Reactie #39 Gepost op: 17 oktober 2006 - 00:44:59
Nee hoor Toni; een stijlvolle klant zal een stijlvolle verkoper altijd weten te waarderen  :wink:

Bond, James Bond

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.fitzroy-everest.nl
Stijlvol handelen
Reactie #40 Gepost op: 18 oktober 2006 - 00:36:17
een een stijlvolle verkoper zal ook een stijlvolle klant waarderen.

wellicht zal het niet zo stijlvol gevonden worden maar ook een verkoper zal zich soms moeten losbreken van een klant als hij geen verkoop kan bespeuren (ook niet in de toekomst)  er zijn soms ook gewoon leuteraars
die je eindeloos aan de praat houden terwijl je andere klanten in de winkel hebt die ook aandacht vragen en wellicht wel kopen en daar gaat het de winkelier natuurlijk om.

Overigens,  een stijlvolle klant bedankt voor het gesprek en zegt gedag,
dat is ook een teken van respect naar de verkoper toe.