Auteur Topic: Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?  (16137 keer gelezen)

Omegageneve

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Gepost op: 08 oktober 2006 – 13:39:39
Dag mede liefhebbers van kwaliteit,

Ik ben nieuw op deze site. Maar ik keek al een tijdje op rond binnen de rubrieken Pak, Schoenen en natuurlijk Horloges. Vandaag me maar eens aangemeld en meteen maar twee vragen uit gezet in de rubriek Pak en Schoenen. Ben benieuwd naar de reacties...


Onderstaande is natuurlijk helemaal mijn mening en smaken verschillen, alhoewel je misschien kan stellen dat kennis van zaken je smaak verfijnt en eerder oordeelt over andermans smaak..zie de heerlijke discussies bij de Pakken (wel of niet SuSu, oger, pelger, plaatselijke dorpsventer vs oude mannetjes die uit pure liefde een pak voor je maken :-)

Naast schoenen en pakken zijn Horloges en hun uurwerken een grote passie van mij - zeg vanaf het merk Omega (alhoewel die voor mij na 1970 het oude niveau niet meer bereikt hebben) tot Patek en AP (Ben zeer blij met mijn AP Jumbo 15202ST waarvan je het plaatje ziet). Daarnaast nog wat Omega's, IWC's en vintage Chronographen, twee JLC en een Rolex GMT. Ook nog een Breitling maar dat vind ik eigenlijk een echt marketing merk..

Maar zijn er naast al het geschreeuw van de Panarai's nog lezers met een wat verfijndere smaak. Zeg klokje van voor 1970 of de echt goede merken. Liefst natuurlijk AP dragers maar die zijn net als al het goede op aarde nogal schaars..

Dus medegenieters zijn meer dan welkom!

Ook ben ik helemaal gek op de de betere (zak)uurwerken van 1800-1920. en chronographen van voor de Valjoux 7750 tereur.
Een fantastische afwerking en vakmanschap. emaile wijzerplaten etc. Dat maken ze allemaal nu niet meer omdat het niet te betalen zou zijn.

Mochten er vragen komen over de klokjes: Ben gek op AP, Brequet, Patek, VC, IWC, JLC en Omega (-pre 1970), Daarnaast natuurlijk van veel idependent horlogemakers maar mijn tax ligt wel bij de 10.000 euro per klok. Daarnaast geen fan van "sub" merken; alle mode merken( armani etc), en breitling, panarai, tissot, longines...en meer van dat ETA spul, koop dan een swatch of Oris
RE ET CORDE IDEM

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #1 Gepost op: 08 oktober 2006 – 13:45:37
Wat een binnenkomer!!!  8-[  =D>
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #2 Gepost op: 08 oktober 2006 – 16:12:36
Je had het beter in het voorstel topic kunnen plaatsen.Al lid van het horloge forum de zin van luxe.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #3 Gepost op: 08 oktober 2006 – 16:57:15
Zijn vraag in het onderwerp hoort ook thuis in het horloge topic.
Tribula

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #4 Gepost op: 08 oktober 2006 – 17:01:36
Citaat van: "Carel"
Zijn vraag in het onderwerp hoort ook thuis in het horloge topic.


Maar om je nou in elk topic voor te gaan stellen is ook zo wat :wink:
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #5 Gepost op: 08 oktober 2006 – 17:04:22
ja vind ik ook vreemd.. 3x dezelfde berichten lezen..
Tribula

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #6 Gepost op: 08 oktober 2006 – 17:29:47
Dan krijg je ook drie keer het zelfde antwoord :D
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #7 Gepost op: 08 oktober 2006 – 18:19:40
Ik vind de AP RO lelijk, maar ben wel fan van Longines en het Omega na 1970.
Mensen met een AP schaar jij dus tot de mensen met verfijndere smaak... laat me niet lachen. Arnold Schwarzenegger is inderdaad het toonbeeld van verfijning, om over Jay-Z met z´n bling AP nog maar te zwijgen.

Emaille wijzerplaten worden zeker nog gemaakt, kijk bijv. bij Chronoswiss of Breguet, om er maar 2 te noemen.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #8 Gepost op: 08 oktober 2006 – 18:36:48
Over horloges verder in horloge topic.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #9 Gepost op: 08 oktober 2006 – 18:38:15
Jawohl Chef.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #10 Gepost op: 08 oktober 2006 – 18:40:04
Anders krijg je zo verspreiding vandaar.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #11 Gepost op: 08 oktober 2006 – 18:43:18
Citaat van: "Steef"
Ik vind de AP RO lelijk, maar ben wel fan van Longines en het Omega na 1970.
Mensen met een AP schaar jij dus tot de mensen met verfijndere smaak... laat me niet lachen. Arnold Schwarzenegger is inderdaad het toonbeeld van verfijning, om over Jay-Z met z´n bling AP nog maar te zwijgen.


Liefhebbers wel inderdaad. Die 2 die jou nu opnoemt zijn zo rijk en gaan dus voor het meest exclusieve. Je denkt toch niet serieus dat Donald Trump helemaal wild is van de details van een Brioni pak. .

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #12 Gepost op: 08 oktober 2006 – 18:44:48
Arnie en Jay-Z zijn wel ambassadeur voor AP...

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Nog liefhebbers van Audemars Piguet (Jumbo) hier?
Reactie #13 Gepost op: 08 oktober 2006 – 18:52:26
Stukje naamsbekendheid van het merk doet het altijd goed. Je komt in het nieuws en je wordt geassocieerd met sterren. Wat wil je nog meer.

Maar genoeg hierover, aangezien ik anders ook op de vingers word getikt door Gusto. :wink:

Omegageneve

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Kleine toelichting mbt AP
Reactie #14 Gepost op: 08 oktober 2006 – 21:17:36
Ben het wel met Steef eens, die AP offshores zijn soms iets te, maar ik bedoelde eigenlijk de klassieke AP Jumbo. Ze zijn er niet veel (tov bijvoorbeeld Rolex) dus ik was benieuwd of er hier nog AP (Jumbo) fans/dragers zijn.

Om terug te komen op het topic "voorstellen", ik vond er een en die was blocked vandaar de overlap in 3 topics (Pak, Klokjes, en schoenen)

En een mooie emaile (chronograaf) wijzerplaat kom je echt zelden tegen. Chronoswiss tja, maar dan wel weer met een valjoux of eta familie uurwerk.
Patek en Breguet hebben er misschien 1-2 in de collectie. De emaile wijzerplaat was meer bedoelt als voorbeeld van ouderwetse arbeidsintensieve productie methoden in een tijd dat dit nog kon.- En dát iemand het nog kon. Als je nu een custom emaile wijzerplaat wilt hebben zijn er misschien wereldwijd 5 adressen, en als diegene al tijd voor je heeft dan ben je minimaal 250euro kwijt.

Groet,
Zeger

PS Jay-Z, wat AP daarmee wil, het is niet echt de doelgroep waar ik me mee associeer. Maar als je een AP royal oak in je handen hebt gehad zie je wel dat het heel goed gemaakt is. Alleen die kast al.
RE ET CORDE IDEM