Auteur Topic: Suggesties?  (4866 keer gelezen)

Flâneur

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Suggesties?
Gepost op: 27 september 2006 – 10:52:28
Goedemorgen allemaal.
Struin hier al een tijdje rond op dit forum, wat overigens erg goed in elkaar zit; hulde.

Heb mede door mijn grootvader een voorliefde voor mooie, kwalitatief goede kleding.
Heb RTW van Kool, en MTM van SuitSupply, en wat Boss-dingetjes.

Nu heb ik een zeer fijne financiële meevaller, en nu dacht ik; tijd voor een écht pak; Caruso, of Brioni.
Nu dacht ik zelf aan ongeveer 2300 Euro te besteden voor dit pak.
Wat belangrijk voor mij is, is of ik ook Bespoke pakken kan laten maken voor dit geld.
Ben namelijk 2 meter, en heb bijv. altijd last van den korte mouwen.
(verder is alles wel in verhouding..)
Welke winkel raden jullie aan als het gaat om goede service, de tijd nemen voor je, en genoeg keuze qua stoffen?
Het is toch een totaalplaatje, ook het aanschafmoment.
Woon zelf in Rotterdam, maar ben niet te beroerd om ergens anders te kijken dan Kool of Oger bijvoorbeeld.
Hoor het graag!

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Suggesties?
Reactie #1 Gepost op: 27 september 2006 – 11:25:22
Welkom! met dat bedrag kan je overal terecht.
Misschien is Pauw mannen een aanrader.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Suggesties?
Reactie #2 Gepost op: 27 september 2006 – 12:35:14
Met dat bedrag kan je inderdaad overal terecht. Heb je een specifieke reden voor dat bedrag?

Geheel afhankelijk van je persoonlijke wensen en eisen zou ik eens wat zaken bezoeken en vragen, vooral veel vragen stellen. Oger en Pauw lijken mij prima opties. Eventueel ook nog wat om in Italië opzoek te gaan naar een kleermaker waarmee je goed overweg kunt, een goede kleermaker heb je voor het leven. Met dat bedrag kan hij zonder twijfel iets schitterends maken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Flâneur

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Suggesties?
Reactie #3 Gepost op: 27 september 2006 – 12:46:31
Allereerst, dank voor de reactie.
Je hebt helemaal gelijk, een kleermaker heb je voor het leven!

Nee ik heb niet echt een specifieke reden voor dit bedrag, denk wel dat het voor een goed pak ongeveer op dit bedrag neerkomt..

Specifieke wensen heb ik wel, maar geen buitensporige 'supers' en andere lolligheden zoals initialen enzo.
Maar wat mij ondanks het grondig doorspitten van het forum nog niet echt helemaal duidelijk is, is of ik nu voor dit bedrag in het bespoke-segment terecht kan, of in het MTM-segment.
Ik denk zelf dat het belangrijkste verschil tussen deze 2 varianten het maken van je persoonlijke patroon is bij bespoke, (en dus ook de stof kunnen kiezen), en dat MTM helemaal aan de maten van de drager worden aangepast.
Voor mij is de keuzevrijheid betreffende de stoffen en afwerking het belangrijkst.
Oger is dus een aanrader..
Oger Amsterdam neem ik aan?
Of zijn ze in Rotterdam net zo kundig, en vooral klantvriendelijk ahem...?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Suggesties?
Reactie #4 Gepost op: 27 september 2006 – 12:49:05
Het is precies andersom, het hoogst haalbare is bespoke. Voor een defintie kun je de zoekfucntie gebruiken. MTM is Made To Measure waarbij men aanpassingen maakt aan een standaard patroon. Dat is natuurlijk nooit zo nauwkeurig als wanneer iets 100% voor jou wordt gemaakt (bespoke).

Voor maatwerk zou ik naar Oger Amsterdam gaan of Pauw mannen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Flâneur

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Suggesties?
Reactie #5 Gepost op: 27 september 2006 – 12:55:10
Dank!

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Suggesties?
Reactie #6 Gepost op: 27 september 2006 – 13:10:45
De lengte van je lichaam moet geen probleem zijn bij MTM, misschien betaal je wat meer voor de stof :)

Ik ken je huidige pakken'situatie' niet (hoeveel heb je er nu, wat voor'n pakken zijn dat, hoeveel heb je er nodig etc etc), maar voor dat geld zou ik eerder twee MTM pakken kopen van b.v. Caruso.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Suggesties?
Reactie #7 Gepost op: 27 september 2006 – 13:14:42
Citaat van: "Vortex"
De lengte van je lichaam moet geen probleem zijn bij MTM, misschien betaal je wat meer voor de stof :)

Ik ken je huidige pakken'situatie' niet (hoeveel heb je er nu, wat voor'n pakken zijn dat, hoeveel heb je er nodig etc etc), maar voor dat geld zou ik eerder twee MTM pakken kopen van b.v. Caruso.


Idd. Omdat je het over je eerste 'echte pak' hebt, zou ik er voor kiezen om een Caruso te laten maken. En dan te kijken wat daar uit komt, en daarna nog een Caruso te bestellen.

En ik zou bij Pauw shoppen, of liever nog Sartoria. Tenzij je graag gezien wilt worden in de PC.  :lol:  :wink:
This, madame, is Versailles.

Tim Raats

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Suggesties?
Reactie #8 Gepost op: 27 september 2006 – 13:29:28
Zou New Tailor geen idee zijn? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik geloof dat ik hier een aantal heel enthousiaste reacties heb gelezen.
Als ik het goed herriner heeft iemand een keer iets gezegd in de trant van "Made-to-measure Plus". Correct me if I'm wrong  :wink:.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Suggesties?
Reactie #9 Gepost op: 27 september 2006 – 13:31:01
Uiteraard ken ik zijn verhoudingen ook niet maar als hij gebaat zou zijn bij een langer jasje of wat bredere revers is dat vaak geen optie bij MTM. Dan wijk je teveel af van het standaard patroon. Waarschijnlijk is het daarom beter het door een professioneel kleermaker te laten beoordelen en niet iemand met de commerciele inslag van Oger. Die wil gewoon graag een pak verkopen en zal melden dat langere mouwen natuurlijk geen probleem is. Wat het met de verhoudingen doet is vaak wat lastiger in te schatten.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Suggesties?
Reactie #10 Gepost op: 27 september 2006 – 13:33:18
Citaat van: "Vortex"
De lengte van je lichaam moet geen probleem zijn bij MTM, misschien betaal je wat meer voor de stof :)

Ik ken je huidige pakken'situatie' niet (hoeveel heb je er nu, wat voor'n pakken zijn dat, hoeveel heb je er nodig etc etc), maar voor dat geld zou ik eerder twee MTM pakken kopen van b.v. Caruso.


Inderdaad een caruso bij Pauw of Oger, maar denk ook eens aan een MTM+ van Newtailor in Utrecht. Die "+" heb ik er gezet omdat er ook een eigen patroon wordt gemaakt en ze daar het pak toch iets meer om de drager heen "bouwen" dan bij standaard MTM (zoals bij Suitsupply)
Liever 2 hele goede pakken dan 1 bespoke pak die, omdat je die relatief vaker moet dragen omdat je maar 1 hebt, sneller slijt.....  Bespoke wil niet altijd zeggen; kwalitatief beter...  Wel qua pasvorm, maar niet qua stof...   Ook bij MTM kun je de beste of mooiste stoffen kiezen die afhankelijk van de dikte (uitgedrukt in oa gram en Super...) meer of minder slijten...

succes met je keuze!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Suggesties?
Reactie #11 Gepost op: 27 september 2006 – 13:33:57
Citaat van: "Tim Raats"
Zou New Tailor geen idee zijn? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik geloof dat ik hier een aantal heel enthousiaste reacties heb gelezen.
Als ik het goed herriner heeft iemand een keer iets gezegd in de trant van "Made-to-measure Plus". Correct me if I'm wrong  :wink:.


Zie mijn vorige post !!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Flâneur

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Suggesties?
Reactie #12 Gepost op: 27 september 2006 – 14:40:00
Zo! dank voor de reacties.

RTW-pak van Kool is een 102, MTM van SuSu is 52 Napoli, en 2 BossPakken.
Ben wat breder in de schouders, en smal op den heupen.
Verder geen bierspier, of andere eigenaardigheden.
Ik ben aan het twijfelen tussen Oger Amsterdam of NewTailor.
Dat PC gedoe hoeft voor mij persoonlijk niet zo nodig, maar heb wel het idee dat ze een groot aanbod qua Caruso hebben.
En voor Caruso ( alsmede Brioni ) val ik wel voor..
Zou ik voor deze prijs 2 Caruso pakken kunnen kopen?
Bij Oger?
hmmm...
New Tailor+ klinkt interessant omdat daar toch net iets meer opties bij lijken te zitten, en het geheel net iets professioneler overkomt, kleermakertechnisch gezien.
Heb bij NewTailor het gevoel dat er meer aandacht aan je wordt geschonken.
Welke vestiging raden jullie aan?
Omdat er vaak grote verschillen zijn betreffende de Oger-vestigingen, ben ik benieuwd welke vestiging er uit springt.

Aaron

  • Gast
Suggesties?
Reactie #13 Gepost op: 27 september 2006 – 14:56:14
Ik zou voor Caruso gaan bij Sartoria in Naarden. Een beetje normale stof met alle opties doet daar ongeveer 1200. Dan zou je voor 2 pakken kunnen gaan.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Suggesties?
Reactie #14 Gepost op: 27 september 2006 – 15:21:46
Gewoon eens bij de genoemde zaken langsgaan, praatje maken, pakken goed bekijken, en voor diegene gaan die je 't beste gevoel geeft. Het is een zeer persoonlijke kwestie.

Ik zou overigens persoonlijk geen 2k voor mijn eerste pak uitgeven. Voor onder of rond de 1k is al zát moois te krijgen. Het eerste pak zal nooit perfect zijn... en je smaak, kennis, etc. ontwikkelt zich. Doodzonde als dat pak uiteindelijk in de kast blijft hangen.
Fashion can be bought. Style one must possess.