Auteur Topic: Stijn Helsen (Hasselt)  (14239 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Stijn Helsen (Hasselt)
Reactie #15 Gepost op: 13 oktober 2010 - 14:13:35
Waarom wilde hij nou verhangen worden?

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: 13 oktober 2010 - 18:37:52
Ik heb ook vrijdag gevraagd waar ze hun pakken en shirts lieten maken (in het geval dat Carwo mij dat zou vragen ;-)).
De verkoper kon mij alleen antwoorden dat het in Italië was. Meer wist hij niet.
Voor eventuele retouches, hebben ze wel drie à vier personen aan de slag die zich boven Helsen Women bevinden.

inderdaad de retouches (en ook het maatwerk denk ik) w in een atelier in Genk gemaakt, wellicht door italiaanse vrouwen.....

PS001, toch mooi topic en vooral mooie spreuk onder je berichten, ze raakt me  :)

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17 Gepost op: 13 oktober 2010 - 19:06:45
Dank je wel Jaguarlover ;)
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #18 Gepost op: 13 oktober 2010 - 22:06:17
Zoals ik al eerder hebt gezegd is de glorie van Stijn Helsen ver overroepen. Ik weet uit goede bron dat hij hoogstens aan dat spiderman pak heeft meegeholpen en verrevan ontworpen. Overigens kan ik het niet echt een sartoriaal hoogstandje noemen om zulk een pak ineen te naaien. Zijn eigen collectie trekt op niets en is voor mij even waardeloos lelijk als die van Nickie van Kets (ook in Hasselt te vinden overigens). En inderdaad enkel opvallende media figuren dragen eens iets van Helsen maar de echte mode die de wereld "beheerst" is daar niet te vinden. Ik betwijfel zelfs of hij zelf in staat is een voledig handgemaakt pak af te leveren naar de normen van Brioni. Als je zijn creaties ziet dan denk ik het niet. En of je nu blij moet zijn met prins Laurent als klant dat weet ik niet. Hij is nu niet bepaald een toonbeld van mode en uitstraling. Helsen is veel glitter zoals dat nieuwe gebouw maar mist de ziel die het vroeger wel had.

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2010 - 08:39:33
@MaChemist. Ik kan je standpunt goed begrijpen. Een paar jaar geleden heb ik mij daar een jasje aangekocht voor 760eur. Eén van de grootste miskopen uit mijn leven :-( Het is geplakt en gewoon veel te duur voor wat het is. Je moet teveel zijn winkel sponseren. Maar laten we zeggen: Helsen is goed voor een student die iets anders wil dan een saai pak? Ik denk dat hier veel studenten komen rondsnuffelen die hun eerste pak willen hebben en die niet geïnteresseerd zijn naar de soorten stoffen of de maakwijze. Als het maar goed uit ziet, denken de meesten.

Maar kwalitatief gezien is Helsen niet hoogstaand, dan kan je beter met je centjes naar Zantino gaan en een full-canvas pak laten aanmeten voor 1000eur. 
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #20 Gepost op: 14 oktober 2010 - 08:48:04
€760 voor een student, ook nog een aantal jaren geleden...?  Goede kinderbijslag en studiefinanciering in België.

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 14 oktober 2010 - 09:23:44
€760 voor een student, ook nog een aantal jaren geleden...?  Goede kinderbijslag en studiefinanciering in België.
Was het maar :-) Het is de ma die sponserde. Meestal betaalt zij 2/3 en ik de rest.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 14 oktober 2010 - 18:35:59
@ machemist  :-$
zoveel stijn helsen bashing  8)
 I totally agree trouwens

@ ps001 : mama die sponsorde ? een pak van 760€ en dan zo'n spreuk onder je posts  :mrgreen:

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #23 Gepost op: 14 oktober 2010 - 18:43:02
@ machemist  :-$
zoveel stijn helsen bashing  8)
 I totally agree trouwens

@ ps001 : mama die sponsorde ? een pak van 760€ en dan zo'n spreuk onder je posts  :mrgreen:

:-D Ik zeg altijd: laat het geld een beetje rollen,  op de bank brengt het niks op. En 760 was alleen voor het jasje :mrgreen:

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 14 oktober 2010 - 19:57:29
tsja ik heb toch liever dat het in mijn richting rolt dan dat het van me wegrolt  :wink:
ga dit weekend mercken en zantino een keer bezoeken

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #25 Gepost op: 14 oktober 2010 - 23:09:41
Moederskindje. Dacht het al.  :mrgreen:

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 14 oktober 2010 - 23:13:31
Die zantino zaak ziet er ook zowat nepjes uit. Hun website is ook erg overdone vind ik zelf. De naam Zantino alleen is zo nep en cheap. Ik weet niet goed wat ik van die zaak moet denken.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #27 Gepost op: 14 oktober 2010 - 23:16:19
Ik loop er snel langs als ik naar Montulet ga. ;)

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #28 Gepost op: 15 oktober 2010 - 09:00:53
Moederskindje. Dacht het al.  :mrgreen:
Bwah het is ook niet altijd zo, voor mijn auto moet ik 50% bij doen. Ik ga elke zaterdag ook werken bij de Carrefour :-D

Die zantino zaak ziet er ook zowat nepjes uit. Hun website is ook erg overdone vind ik zelf. De naam Zantino alleen is zo nep en cheap. Ik weet niet goed wat ik van die zaak moet denken.
Dat is wel, de inrichting van de zaak stemt niet overeen met de kwaliteit van het pak.
Laatst bewerkt op: 15 oktober 2010 - 09:03:08 door PS001

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #29 Gepost op: 15 oktober 2010 - 09:13:56
Bwah het is ook niet altijd zo, voor mijn auto moet ik 50% bij doen. Ik ga elke zaterdag ook werken bij de Carrefour :-D
Dat is wel, de inrichting van de zaak stemt niet overeen met de kwaliteit van het pak.

Je kunt nog lang genoeg werken dus geniet er van zolang 't kan :p
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.