Auteur Topic: Dieter Kuckelkorn  (12889 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #15 Gepost op: 10 oktober 2007 - 13:01:55
http://www.dieterkuckelkorn.de/shop_de/index.htm

Niet aan mij besteed.
Vind ze in vergelijking met Santoni en C&J erg grof.
Moet een beetje denken aan een kruising van van Bommel en Greve.

Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #16 Gepost op: 10 oktober 2007 - 13:13:03
Op de site komen de modellen inderdaad zo over, had de site ook nog niet eens bekeken. Maar alles wat hij bij zich had was veel slanker en minder klassiek. Wholecuts in grijs of aubergine etc etc. Met de aanduiding van Bommel doe je deze schoenen echt te kort!

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #17 Gepost op: 10 oktober 2007 - 19:00:31
Wat wil dat 'op maat' zeggen bij dit merk? Ze gaan geen leest voor je maken voor 500e lijkt me.
This, madame, is Versailles.

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #18 Gepost op: 10 oktober 2007 - 19:49:44
Citaat van: "Fay"
Ik heb vrijdag de 28ste september het genoegen gehad om een hele avond lang met Dhr Dieter Kuckelkorn te mogen praten. Wat een fantastische man! Vol passie en liefde praat hij over zn schoenen. Ze worden in spanje gemaakt en alles volledig met de hand. Ze maken 20 paar per dag met 25 schoenmakers. Bij Piet Thielen in Den Bosch was een maatwerkdag waar meneer Kuckelkorn ook bij aanwezig was. Naast zijn schoenen business heeft hij ook nog een winkel in Aken waar hij o.a Sartoria Partenopea en Brunello Cucinelli verkoopt. De prijs van zn schoenen op maat ligt rond de 450-500 E. Voor dat geld krijg je een topkwaliteit schoen qua afwerking en pasvorm. Al met al een geslaagde avond met een echte liefhebber!

Ik heb ze ook bij Piet Thielen gezien maar vond alle modellen eigenlijk niks.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #19 Gepost op: 10 oktober 2007 - 21:58:41
Op de site komen de modellen inderdaad zo over, had de site ook nog niet eens bekeken. Maar alles wat hij bij zich had was veel slanker en minder klassiek. Wholecuts in grijs of aubergine etc etc. Met de aanduiding van Bommel doe je deze schoenen echt te kort!

Upgrade van Van Bommel,
lees kruising VB-Greve. :wink:

Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #20 Gepost op: 11 oktober 2007 - 09:22:06
Ze maken inderdaad geen nieuwe leest voor je Rogier, dus het is niet helemaal op maat. Excuses daarvoor. Het is dus MTO.

Was jij er ook die dag Aero? Ik was er pas rond zes uur omdat ik pas laat bij mijn werk weg ging.

En ook een upgrade van Van Bommel is nog steeds ondermaats. Mijn schoenenkennis is niet heel erg groot, maar ik had een paar santoni wholecuts aan (die jij volgens mij ook hebt Aero) en de maakwijze daarvan was een stuk minder. Maar ik denk dat het een kwestie van smaak is. Heb trouwens ook niks van hem gekocht omdat er voor mij niks bij zat dat iets toevoegd qua uitstraling aan wat ik al heb. Denk dat mijn enthousiasme vooral voortvloeit uit het goede gesprek dat ik met Dieter Kuckelkorn heb gehad.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #21 Gepost op: 11 oktober 2007 - 18:25:23
Ik heb ze bij Zwartjes gezien, en ik vond het helemaal niks.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #22 Gepost op: 11 oktober 2007 - 18:49:32
ZoŽn topic komt dan na een jaar weer van onder het stof, moet ik altijd wel om lachen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #23 Gepost op: 11 oktober 2007 - 19:00:31
slot erop en zand erover. :wink:

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #24 Gepost op: 11 oktober 2007 - 19:40:36
Ze maken inderdaad geen nieuwe leest voor je Rogier, dus het is niet helemaal op maat. Excuses daarvoor. Het is dus MTO.

Was jij er ook die dag Aero? Ik was er pas rond zes uur omdat ik pas laat bij mijn werk weg ging.

En ook een upgrade van Van Bommel is nog steeds ondermaats. Mijn schoenenkennis is niet heel erg groot, maar ik had een paar santoni wholecuts aan (die jij volgens mij ook hebt Aero) en de maakwijze daarvan was een stuk minder. Maar ik denk dat het een kwestie van smaak is. Heb trouwens ook niks van hem gekocht omdat er voor mij niks bij zat dat iets toevoegd qua uitstraling aan wat ik al heb. Denk dat mijn enthousiasme vooral voortvloeit uit het goede gesprek dat ik met Dieter Kuckelkorn heb gehad.

Die Santoni's heb ik idd ook, maar ben niet bij die maatdag(en) geweest. Heb ze wel in de winkel zien staan meen ik, Joost had ze laten zien.

Denk qua maakwijze dat Santoni (Goodyear) en C&J er toch bovenuit steken, maar kan me vergissen.

Volgens mij heeft bijna niemand hier interesse in die schoenen, maar ben eigenlijk toch een beetje benieuwd naar de maakwijze, dus mss kan iemand er toch meer over vertellen

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #25 Gepost op: 12 oktober 2007 - 07:23:35
Naast zijn schoenen business heeft hij ook nog een winkel in Aken waar hij o.a Sartoria Partenopea en Brunello Cucinelli verkoopt.

Hmmm die zaak kende ik niet. Dat wordt ff uitproberen!

Elisabethstr. 4 in Aachen

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #26 Gepost op: 12 oktober 2007 - 11:00:01
Citaat van: "Fastcruiser"
Naast zijn schoenen business heeft hij ook nog een winkel in Aken waar hij o.a Sartoria Partenopea en Brunello Cucinelli verkoopt.

Hmmm die zaak kende ik niet. Dat wordt ff uitproberen!

Elisabethstr. 4 in Aachen

Partenopea en Cucinelli zijn idd een stuk beter dan die schoentjes van m. :lol:

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Dieter Kuckelkorn
Reactie #27 Gepost op: 12 oktober 2007 - 17:59:09
Of je die schoentjes nou mooi vindt of niet lijkt me een nutteloze discussie.
Maar de vergelijking met massaschoenen als vB en Greve slaat m.i. nergens op.
De kwaliteit van Kuckelkorn doet absoluut niet onder van C&J en Santoni.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Dieter Kuckelkorn
Reactie #28 Gepost op: 18 mei 2009 - 10:42:17
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Hypo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Dieter Kuckelkorn
Reactie #29 Gepost op: 18 mei 2009 - 15:52:06
Citaat
Een verkoper van Zwartjes beweerde dat de kwaliteit dicht in de buurt komt van Edward Green.