Auteur Topic: Horlogebandjes  (236710 keer gelezen)

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Horlogebandjes
Reactie #300 Gepost op: 30 april 2012 - 18:58:29
Wat is het Panerai band wissel systeem knop dingetje toch handig ;)
//

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #301 Gepost op: 30 april 2012 - 22:00:42
Grazie mille. Ik zal een dergelijke tool erbij bestellen. Top.

Ari

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #302 Gepost op: 21 mei 2012 - 22:32:14
Vorige keer een NATO van Dievas besteld via horlogebanden.com. Heeft het zin om nog verder te kijken of gewoon weer daar bestellen?

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #303 Gepost op: 21 mei 2012 - 22:34:19
Volgens mij zit er allemaal niet veel verschil tussen. Vind wel dat het gaatje waar de pin in zit snel uitlubbert, maar daar zullen anderen vast ook last van hebben.
//

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #304 Gepost op: 21 mei 2012 - 22:44:21
Grazie mille. Ik zal een dergelijke tool erbij bestellen.

Ah, als ik dat eerder had gezien had ik je even gepushed om deze te bestellen, de Bergeon 6111 (of de naamloze kloon ervan die ook Bergeon tips accepteert):

http://www.ofrei.com/page252.html

IMHO de beste tool. De linkerkant heeft een pin voor drilled lugs en omgedraaid een kleine vork voor metalen bracelets; de rechterkant heeft een grotere breekijzer-kop waarmee je zonder veel kracht (en dus minder kans om uit te schieten en een kras op je kast te krijgen) leren bandjes kunt verwijderen. De normale tools hebben maar 1 middenmaat vork; die is mijn ervaring net wat te groot om comfortabel bracelets te verwijderen en mist de breekijzer vorm waardoor je meer kracht moet zetten.
Laatst bewerkt op: 21 mei 2012 - 22:47:19 door GuyS

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #305 Gepost op: 21 mei 2012 - 22:46:32
Die heb ik ook Guys. Prima ding. Wel ben ik zelfs met de grote kant ook nog uitgeschoten, omdat die vanwege de dikte soms wat lastig tussen band en lugs te krijgen is.

Ari

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #306 Gepost op: 21 mei 2012 - 22:49:26
Vind wel dat het gaatje waar de pin in zit snel uitlubbert, maar daar zullen anderen vast ook last van hebben.

Ja, dat heb ik ook. Vandaar m'n vraag eigenlijk ook. Vroeg me af of ik meer van zo'n soort bandje kon verwachten, maar dat zal wel niet.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #307 Gepost op: 21 mei 2012 - 22:50:03
Wel ben ik zelfs met de grote kant ook nog uitgeschoten, omdat die vanwege de dikte soms wat lastig tussen band en lugs te krijgen is.

True, het is geen foolproof systeem helaas. Ik vraag me eigenlijk ook af waarom er nog niet een systeem is gemaakt met vorken van hard plastic ofzo, iets waarvan de hardheid iig lager ligt dan dat van staal.

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #308 Gepost op: 21 mei 2012 - 23:00:41
Hehe, zu spat, GuyS..Alhoewel degene die ik heb gekocht er wel op lijkt: http://www.horlogebanden.com/Professioneel-Horlogebandjes-Wisselgereedschap-p-16535.html

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #309 Gepost op: 21 mei 2012 - 23:08:23
No problem, die ziet er ook prima uit :)

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #310 Gepost op: 22 mei 2012 - 07:52:38
True, het is geen foolproof systeem helaas. Ik vraag me eigenlijk ook af waarom er nog niet een systeem is gemaakt met vorken van hard plastic ofzo, iets waarvan de hardheid iig lager ligt dan dat van staal.

Net als een spiraaltang (pincet) zouden ze zo'n vork van nickel kunnen maken, is ook wat zachter dan staal, dus kun je ook niet krassen. Plastic is weer te zacht denk ik en niet zo dun te maken zonder buigbaar te worden. Maar het blijft een ellendig systeem met die pushpins.
//

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #311 Gepost op: 22 mei 2012 - 08:51:20
Goede tip de de Bergeon 6111.

Zelf gebruik ik die uitsluitend en zelfs alleen het kleine vorkje.
Daarmee kom je ook bij de lederen banden heel precies bij het drukrandje op de push pins. Werkt heel nauwkeurig.
Het "breekijzer" gebruik ik nooit en ik heb alleen maar lederen banden.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #312 Gepost op: 07 juni 2012 - 13:19:38
Ik heb gisteren een horloge "gereedschapskist" mogen ontvangen met o.a. een springbar tool voor dezelfde prijs als een Bergeon tool. Nu even wachten op mijn nieuwe bandje en dan kan ik kijken of ik voldoende heb aan de goedkope tool, anders toch maar voor kwaliteit gaan.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #313 Gepost op: 07 juni 2012 - 13:32:43
Slecht gereedschap is het ergste wat er is, maar als je eens per jaar een bandje vervangt zou zoiets voldoende moeten zijn.
//

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #314 Gepost op: 07 juni 2012 - 13:39:55
Ja precies, wanneer er een leuke aanbieding komt op Ebay, dan koop ik een aantal knutsel uurwerkjes om wat uit te proberen met de goedkope tools, zoals kastopeners en schroevendraaiers e.d.
Mocht ik later aan wat duurdere horloges gaan werken, dan zal ik uiteraard meer aan gereedschap besteden.