Auteur Topic: [Schoenen] Vouwen en plooien  (31307 keer gelezen)

Napoleon

• Gast
[Schoenen] Vouwen en plooien
Reactie #15 Gepost op: 26 augustus 2006 - 19:27:32
Citaat van: "oxfordstreet"
Bedoel je hiermee dat het geen verschil maakt tussen laten we zeggen floris E200,00 en (dit merk lees ik hier veel) Santoni E469,00??

precies eerlijk gezegd zitten mn vB a 180 E beter dan de santoni die ik heb a 390 E. santoni kost vooral meer door het soort leer, afwerking, overige materiaalkeuze en naam etc. Pasvorm is niet super

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2006 - 22:43:17
Citaat van: "Napoleon"
Nee, tijdens passen zaten ze werkelijk als gegoten. Ik was er erg blij mee, ook tijdens het lopen (tijdens passen) geen vouwen/plooien. Geen reden voor mij in ieder geval om deze schoenen niet te kopen.
Ik vind het erg jammer en hoop misschien wel op een oplossing, maar als ik de antwoorden moet geloven komt die oplossing in de vorm van een ander paar schoenen....   :(
www.quotenet.nl --> filmpje van JK die maatschoenen koopt in Florance (it), kost ongeveer 700 E, absoluut niet te veel geld als je moeilijke voeten hebt
beter 2 paar perfect zittende dan 10 kutschoenen

wie o wie is de eerste van SF die JK na gaat doen
Tribula

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2006 - 22:52:07
Citaat van: "Merlino"
Ik wil graag tegen alle reacties inbrengen dat ik schoenen te krap, perfect zittend en ietsje te ruim (uitverkoop) heb gekocht en dat ze na verloop van tijd allemaal wat gaan vouwen. Volgens mij is dit tot op zekere hoogte gewoon normaal.

Ja, dat is absoluut waar! En je kunt de duurste schoenen in de verkeerde maat kopen en het plezier zal maar kort duren. Goedkoop leer en een te krap of ruim zittende leest ontneemt je stampers elke vorm van schoonheid. Dan heb je een soort golfplaateffect. Gelijkmatige, fijne breuklijnen geven je schoenen echter een eigen karakter.

Jason

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 27 augustus 2006 - 00:10:58
Je moet van Santoni geen heftige kwaliteit verwachten hoor, sterker nog ik heb ook schoenen van minder dan de helft van een paar santoni's die van betere kwaliteit zijn. Belangrijk is dat je schoenen koopt waarvan de leest geschikt is voor jouw voeten. Twee winkels die daar veel verstand van hebben zijn Sir Max in A'dam en Shoes&Shirts in Maastricht, gebruik de zoekfunctie even voor info...

???

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #19 Gepost op: 27 augustus 2006 - 00:22:23
Bedoel je hiermee dat het geen verschil maakt tussen laten we zeggen floris E200,00 en (dit merk lees ik hier veel) Santoni E469,00??

precies eerlijk gezegd zitten mn vB a 180 E beter dan de santoni die ik heb a 390 E. santoni kost vooral meer door het soort leer, afwerking, overige materiaalkeuze en naam etc. Pasvorm is niet super

Dat de pasvorm van een confectie schoen niet super is is natuurlijk onzin. Jouw voeten passen misschien niet zo lekker bij die leest. Met de pasvorm van de leest is niets mis. Confectie is consessies doen.

Je moet kiezen voor de schoenen die het beste bij je voet passen en welk uiterlijk je het meeste aanspreekt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Napoleon

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 27 augustus 2006 - 11:50:33
Citaat van: "Sergio"

Dat de pasvorm van een confectie schoen niet super is is natuurlijk onzin. Jouw voeten passen misschien niet zo lekker bij die leest. Met de pasvorm van de leest is niets mis. Confectie is consessies doen.

Je moet kiezen voor de schoenen die het beste bij je voet passen en welk uiterlijk je het meeste aanspreekt.
juist

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 27 augustus 2006 - 19:27:52
Citaat van: "Jason"
Je moet van Santoni geen heftige kwaliteit verwachten hoor, sterker nog ik heb ook schoenen van minder dan de helft van een paar santoni's die van betere kwaliteit zijn. Belangrijk is dat je schoenen koopt waarvan de leest geschikt is voor jouw voeten. Twee winkels die daar veel verstand van hebben zijn Sir Max in A'dam en Shoes&Shirts in Maastricht, gebruik de zoekfunctie even voor info...

???

Ik heb 't dan puur over kwaliteit op 't gebied van stevigheid/duurzaamheid. Dus dat ze niet gaan piepen na een keer of 15 dragen, zoals mijn eerste paar santoni's deed.

(Heb 't overigens over die schoenen van Russo Italia)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 25 juni 2007 - 17:59:33
Om maar weer eens een oud topic uit het stof te halen..

Bij mij is het altijd de rechterschoen die na verloop van tijd veel duidelijkere (en lelijke) plooien vertoont dan de linker. Zou ik ook steeds pech hebben? Mijn Magnanni's die ik anderhalve maand geleden heb gekocht en hoogstens 1x in de week draag beginnen er ook al last van te krijgen.

Een half inlegzooltje heeft niet mogen baten. Daarnaast gebruik ik altijd goede spanners en geef ik m'n schoenen ruim voldoende onderhoud en rust.

Meer mensen die hier last van hebben en het hebben kunnen verhelpen? Of die bij bepaalde merken nergens last van hebben?

Ik kan me herinneren dat Jort in z'n Ugolini filmpje zei dat de meeste Nederlanders kleinere rechtervoeten hebben, dus wellicht dat het ook daar aan zou kunnen liggen...

Dennis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #23 Gepost op: 25 juni 2007 - 19:17:53
Heb er bij mijn Magnanni's ook last van.
Ben alleen bang dat er weinig aan te doen is, daar dit mede komt door, zoals hier boven al te lezen is, een leeroverschot waardoor deze kreukels ontstaan.

Ik heb goede spanners erin, maar dat helpt maar een klein beetje.
Mocht er iemand toch een oplossing hebben, hoor ik het graag.
"Suits are full of joy! They are the sartorial equivalent of a baby’s smile" - Barney Stinson

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 25 juni 2007 - 19:30:23
Meesterschoenmaker een pm doen  :lol:
Een van de nadelen van massaconfectie. We zullen er mee moeten leven denk ik. Ikzelf stoor me er niet zo aan, tekenen van gebruik maken een product in mijn ogen vaak mooier.

Dennis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #25 Gepost op: 25 juni 2007 - 19:42:21
Citaat van: "Daedalus"
Een van de nadelen van massaconfectie. We zullen er mee moeten leven denk ik. Ikzelf stoor me er niet zo aan, tekenen van gebruik make een product in mijn ogen vaak mooier.

Des te meer reden om voor maatwerk te kiezen  :D
Maar serieus, echt storen doet het mij niet, vindt het alleen jammer dat het aanwezig is op een voor de rest zo goed als nieuw uitziende schoen.
"Suits are full of joy! They are the sartorial equivalent of a baby’s smile" - Barney Stinson

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 25 juni 2007 - 20:05:32
Citaat van: "Dennis"
Een van de nadelen van massaconfectie. We zullen er mee moeten leven denk ik. Ikzelf stoor me er niet zo aan, tekenen van gebruik make een product in mijn ogen vaak mooier.

Des te meer reden om voor maatwerk te kiezen  :D
Maar serieus, echt storen doet het mij niet, vindt het alleen jammer dat het aanwezig is op een voor de rest zo goed als nieuw uitziende schoen.

Bespoke laat ik nog even wachten :wink:  Ik vind het gewoon vervelend dat mijn rechterschoen hele 'diepe' plooien vertoont, terwijl mijn linkerschoen wél mooi plooit..

Wellicht dat ik met mijn rechtervoet anders loop dan met mijn linker..

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #27 Gepost op: 25 juni 2007 - 20:40:45
Mijne plooien wel redelijk gelijk. Denk dat ze altijd wel zullen plooien, tot nu toe bij ieder paar schoenen gehad. Verder altijd spanners erin en max. 1 dag dragen.

meester schoenmaker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #28 Gepost op: 25 juni 2007 - 22:42:25
Een van de nadelen van massaconfectie. We zullen er mee moeten leven denk ik. Ikzelf stoor me er niet zo aan, tekenen van gebruik maken een product in mijn ogen vaak mooier.

hou bedoel je dat
ou je santonies goed bij als profesionel hulp nodig hebt mail me

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #29 Gepost op: 25 juni 2007 - 22:56:48
Citaat van: "meester schoenmaker"

hou bedoel je dat

Misschien zou jij een oplossing hebben voor Dennis' probleem. Je bent toch een schoenexpert? En wat is een treathment? (Mijn Engels is niet zo goed)