Auteur Topic: Leren jas  (335327 keer gelezen)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Leren jas
Reactie #510 Gepost op: 05 september 2014 - 11:34:27
Je hebt het in handen gehad, toch? Kon je toen niet beoordelen 'of het wat was'? Wees geen B83  :P

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Leren jas
Reactie #511 Gepost op: 05 september 2014 - 11:40:22
Je hebt het in handen gehad, toch? Kon je toen niet beoordelen 'of het wat was'? Wees geen B83  :P

Nou eigenlijk niet omdat ik nog nooit eerder een fatsoenlijke leren jas heb gekocht. Het voelde dun en kwetsbaar aan..

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Leren jas
Reactie #512 Gepost op: 05 september 2014 - 11:43:56
Wat mij opvalt bij dure leren jassies (Brioni, Attolini e.d.) is dat het leer inderdaad vaak dun en heel soepel is... goedkopere jassen zijn vaak stugger. Ik vind leren jassen vaak vooral mooi bij anderen staan, dus heb er zelf nooit een aangeschaft  :)

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Leren jas
Reactie #513 Gepost op: 05 september 2014 - 12:11:13
Hangt voor een groot stuk af aan welk leer er gebruikt wordt. Lam en geit zijn zacht en soepel, koe/kalf is meestal dikker en stugger. Ook de kwaliteit van het leer speelt een grote rol...
Goede kwaliteit lamsleer is als boter... Echt fijn om te dragen in de lente/herfst.

Ik draag casual graag leren jassen, kost wat maar ze gaan met een beetje onderhoud een leven mee.

guest45

• Gast
Leren jas
Reactie #514 Gepost op: 05 september 2014 - 12:23:41
Die herritage horsehide jassen en Chapal units zijn idd niet echt zacht of goedkoop.
In het hogere segment heeft het zoals TB al zei meer te maken met de look waar de maker voor gaat.  Die RRL van me is dik en stug hetgeen goed past bij zo een ruige jas terwijl mijn hippe fashionzjeck zacht is (en ook moet zijn).
De merken die Ramone noemt zijn meer beschaafd waarbij zacht leer beter past imo.
Soeplesse(gebrek) is niet per een teken van kwaliteit.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Leren jas
Reactie #515 Gepost op: 05 september 2014 - 12:35:42
Klopt, hangt van merk en model af. Mijn RLPL en RRL in lam en geit (suede) zijn zeer soepel maar mijn Barbour International was pas na 3 winters ingedragen  :mrgreen:.

andrewvb

• Bekijk profiel
Leren jas
Reactie #516 Gepost op: 19 oktober 2014 - 03:55:12
Hallo!

Ik ben sinds gisteravond lid van dit forum, en ik kom er maar niet achter hoe en waar ik een eigen onderwerp kan beginnen, dus ik dacht ik plaats het hieronder als dat niet erg is tenminste.

Ik ben namelijk opzoek naar een zwarte jas, met grijze mouwen, hieronder een stuk van een afbeelding.

Ik kwam hem tegen op een foto en vond het een mooie jas, alleen ik weet niet van welk merk of wat dan ook het is, misschien dat een van jullie dit wel weet?

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Leren jas
Reactie #517 Gepost op: 19 oktober 2014 - 08:08:05
Dat is er 1 besproken door Gianni..

Moet je even kijken in het bespoke topic hoe hij zon jas voor jouw kan maken..

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Leren jas
Reactie #518 Gepost op: 19 oktober 2014 - 09:37:00
Hallo!

Ik ben sinds gisteravond lid van dit forum, en ik kom er maar niet achter hoe en waar ik een eigen onderwerp kan beginnen, dus ik dacht ik plaats het hieronder als dat niet erg is tenminste.

Ik ben namelijk opzoek naar een zwarte jas, met grijze mouwen, hieronder een stuk van een afbeelding.

Ik kwam hem tegen op een foto en vond het een mooie jas, alleen ik weet niet van welk merk of wat dan ook het is, misschien dat een van jullie dit wel weet?

Lijkt op een zgn. Varsity Jacket, dus zoiets: http://www.varsityjacketsoutlet.org/ak-men-grey-woollen-sleeve-black-pu-leather-varsity-jacket-p-141.html

Heb je geen betere foto?

andrewvb

• Bekijk profiel
Leren jas
Reactie #519 Gepost op: 19 oktober 2014 - 13:22:50
Lijkt op een zgn. Varsity Jacket, dus zoiets: http://www.varsityjacketsoutlet.org/ak-men-grey-woollen-sleeve-black-pu-leather-varsity-jacket-p-141.html

Heb je geen betere foto?

Bedankt voor het reageren  :D!

Ja, ik heb hier meer foto's:

Laatst bewerkt op: 19 oktober 2014 - 13:42:49 door andrewvb

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Leren jas
Reactie #520 Gepost op: 19 oktober 2014 - 13:46:32
raar leer
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Leren jas
Reactie #521 Gepost op: 19 oktober 2014 - 13:52:43
Dat is inderdaad geen leer, maar voor de beeldvorming een goed alternatief denk ik.

andrewvb

• Bekijk profiel
Leren jas
Reactie #522 Gepost op: 19 oktober 2014 - 14:39:13
Dat is inderdaad geen leer, maar voor de beeldvorming een goed alternatief denk ik.

Ik vond het ook al wat raar leer, maar het leek daar in mijn ogen toch het meest op.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Leren jas
Reactie #523 Gepost op: 19 oktober 2014 - 17:56:06
Lijkt meer op nylon dan leer

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Leren jas
Reactie #524 Gepost op: 19 oktober 2014 - 19:20:00
Ik vond het ook al wat raar leer, maar het leek daar in mijn ogen toch het meest op.

Het is geen raar leer, het is namelijk geen leer. In ieder geval iets syntetisch... Maargoed nu weten we nog steeds niet welke jas het is.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.