Auteur Topic: Gaziano & Girling  (202680 keer gelezen)

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Gaziano & Girling
Reactie #45 Gepost op: 14 augustus 2007 – 11:23:27
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Rogier"
Ik heb ook zeker interesse. Als er iets meer bekend is over het tijdstip en over betaling, bijvoorbeeld de helft vooraf, de helft bij levering, kan ik een beslissing nemen. :D


Op zijn vroegst rond half december!!

Dat zou perfect uitkomen idd, maar ik wacht nog even op prijzenlijsten enzo. Ik kan tegen die tijd wel een eurootje of 500 vrij maken, maar heel veel meer wordt toch niet zo makkelijk, ik blijf wat dat betreft toch nog een studentje. Dus de uiteindelijke prijzen en 50/50 betalen bepalen of ik me 100% aanmeldt. :D
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gaziano & Girling
Reactie #46 Gepost op: 14 augustus 2007 – 19:01:34
Citaat van: "Migliore"
Huey,

Ik ben benieuwd of het aantal gehaald kan worden.
MTO zal wel lukken denk ik, maar bespoke :? ?!
Daar heb je wel een goed punt want je moet toch 6 bespoke en 6 mto halen willen ze komen.Of zij met alleen mto genoegen nemen is de vraag.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Gaziano & Girling
Reactie #47 Gepost op: 14 augustus 2007 – 20:18:13
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Migliore"
Huey,

Ik ben benieuwd of het aantal gehaald kan worden.
MTO zal wel lukken denk ik, maar bespoke :? ?!
Daar heb je wel een goed punt want je moet toch 6 bespoke en 6 mto halen willen ze komen.Of zij met alleen mto genoegen nemen is de vraag.

Ach, als t niet doorgaat steek ik dat geld wel in een paar van Aubercy. \:D/
This, madame, is Versailles.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Gaziano & Girling
Reactie #48 Gepost op: 14 augustus 2007 – 20:25:23
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Migliore"
Huey,

Ik ben benieuwd of het aantal gehaald kan worden.
MTO zal wel lukken denk ik, maar bespoke :? ?!
Daar heb je wel een goed punt want je moet toch 6 bespoke en 6 mto halen willen ze komen.Of zij met alleen mto genoegen nemen is de vraag.

Ach, als t niet doorgaat steek ik dat geld wel in een paar van Aubercy. \:D/


Of een leuke MTO van Corthay....
Zat eigenlijk ook te denken aan de Jouvet (de monk) in de suede uitvoering zoals de massai (loafer die Gusto heeft)!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Gaziano & Girling
Reactie #49 Gepost op: 14 augustus 2007 – 20:28:31
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Migliore"
Huey,

Ik ben benieuwd of het aantal gehaald kan worden.
MTO zal wel lukken denk ik, maar bespoke :? ?!
Daar heb je wel een goed punt want je moet toch 6 bespoke en 6 mto halen willen ze komen.Of zij met alleen mto genoegen nemen is de vraag.

Ach, als t niet doorgaat steek ik dat geld wel in een paar van Aubercy. \:D/


Of een leuke MTO van Corthay....
Zat eigenlijk ook te denken aan de Jouvet (de monk) in de suede uitvoering zoals de massai (loafer die Gusto heeft)!

Ik wil in september sowieso al een paar Corthay bestellen, dat wordt dan waarschijnlijk dezelfde die jij hebt besteld. Sorry, maar dat is gewoon één van de mooiste. :oops:  :lol:
This, madame, is Versailles.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Gaziano & Girling
Reactie #50 Gepost op: 14 augustus 2007 – 20:31:39
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Migliore"
Huey,

Ik ben benieuwd of het aantal gehaald kan worden.
MTO zal wel lukken denk ik, maar bespoke :? ?!
Daar heb je wel een goed punt want je moet toch 6 bespoke en 6 mto halen willen ze komen.Of zij met alleen mto genoegen nemen is de vraag.

Ach, als t niet doorgaat steek ik dat geld wel in een paar van Aubercy. \:D/


Of een leuke MTO van Corthay....
Zat eigenlijk ook te denken aan de Jouvet (de monk) in de suede uitvoering zoals de massai (loafer die Gusto heeft)!


goed idee inderdaad, Migliore!
Corthay staat bij mij zeker op het lijstje. Was zaterdag in Maastricht en had hem weer in m'n handen - geweldig!

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Gaziano & Girling
Reactie #51 Gepost op: 14 augustus 2007 – 20:33:03
Ik was er al bang voor, dus zullen we verder gaan over Corthay in het daarvoor bestemde topique? :D
This, madame, is Versailles.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Gaziano & Girling
Reactie #52 Gepost op: 14 augustus 2007 – 20:50:21
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Migliore"


Of een leuke MTO van Corthay....
Zat eigenlijk ook te denken aan de Jouvet (de monk) in de suede uitvoering zoals de massai (loafer die Gusto heeft)!

Ik wil in september sowieso al een paar Corthay bestellen, dat wordt dan waarschijnlijk dezelfde die jij hebt besteld. Sorry, maar dat is gewoon één van de mooiste. :oops:  :lol:


Dat maakt toch niks uit?!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Gaziano & Girling
Reactie #53 Gepost op: 14 augustus 2007 – 21:05:39
Citaat van: "Rogier"
Ik was er al bang voor, dus zullen we verder gaan over Corthay in het daarvoor bestemde topique? :D


Je hebt gelijk Rogier, ik ben of topic verdwaald..... :wink:

On topic:
Watertanden! ik vind een G&G actie een goed initiatief. Oprechte pluim voor iedereen op SF die daar tijd en moeite in steekt!!

Jarenlang ben ik al fan van EG! Ondertussen heb ik 4 paar Eg's in m'n bezit. M'n schoenenkast is strak gevuld met EG, C&J, vB en vL.  Als ik nu nog iets wil aanschaffen moet het ook echt beter of vergelijkbaar zijn met EG. Sint Crispen valt voor mij na een pas-sessie definitief af. Corthay is zeker een optie.

De plaatjes van G&G zijn fantastisch! Maar fotos zeggen niet voldoende.
Wat maakt G&G bijzonder? Wat voegt een G&G toe aan een EG?
Heeft iemand van jullie ze al in de hand gehad?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Gaziano & Girling
Reactie #54 Gepost op: 14 augustus 2007 – 21:50:29
Citaat van: "cypripedium"

On topic:
Watertanden! ik vind een G&G actie een goed initiatief. Oprechte pluim voor iedereen op SF die daar tijd en moeite in steekt!!

Jarenlang ben ik al fan van EG! Ondertussen heb ik 4 paar Eg's in m'n bezit. M'n schoenenkast is strak gevuld met EG, C&J, vB en vL.  Als ik nu nog iets wil aanschaffen moet het ook echt beter of vergelijkbaar zijn met EG.
De plaatjes van G&G zijn fantastisch! Maar fotos zeggen niet voldoende.
Wat maakt G&G bijzonder? Wat voegt een G&G toe aan een EG?
Heeft iemand van jullie ze al in de hand gehad?


Vooral het bespoke werk van G&G schijnt erg fraai te zijn. Voor liefhebbers van Green, ben je dus bij Gaziano op het goede adres omdat dat de voormalige "bespoke meester" van EG is!!
Ik heb ze helaas nog nooit in haden gehad, maar als ik de reacties op The London Lounge lees, moet het fantastisch zijn.... Beter dan op de foto's!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Gaziano & Girling
Reactie #55 Gepost op: 16 augustus 2007 – 21:52:19
http://centipede.web.fc2.com/GG_Brochure_amended.pdf

Om vast ideeen op te doen voor de G&G SF dag.
Tribula

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Gaziano & Girling
Reactie #56 Gepost op: 16 augustus 2007 – 23:50:40
Ik vind deze zo fraai!  =P~  :-({|=

Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Gaziano & Girling
Reactie #57 Gepost op: 17 augustus 2007 – 09:08:58
Die had ik ook al zitten bekijken Migli  :) ,




 :-({|=  =P~

Zoiets vind ik echt helemaal geweldig. Ik heb nog geen wholecut en deze kleur zit ook nog niet in m'n collectie.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Gaziano & Girling
Reactie #58 Gepost op: 17 augustus 2007 – 09:42:33
Inderdaad prachtige schoen, wholecut moet ik ook nog hebben...

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Gaziano & Girling
Reactie #59 Gepost op: 17 augustus 2007 – 10:32:10
Een prachig stukje over G&G MTO uit oktober 2006
De belangrijkste passages heb ik even VET gedrukt!
Hopenlijk draagt dit bij aan het aantal aanmeldingen voor de "G&G Stijlforum Actie"


Citaat van: "The London Lounge"

The G&G gents are in New York today and tomorrow.
My impressions of the shoes, in no particular order:



The catalogue photos do not do these shoes justice; you really have to see them in person.

These are just about the most bespoke-looking RTW shoes I have ever seen. The heel treatment is better than anything out there. The waist bevelling is a shade behind Lobb Prestige, but the fiddling is better. The shape of the sole is also better. The finishing exceeds Green, certainly, and Lobb, maybe.

There are four main lasts, which Tony and Dean refer to as "smart round," "soft round, "smart square," and "soft square." Basically, the smart versions are narrower and little more defined. I preferred the soft versions, though I could see a place for the smart square. I did not love the smart round, though perhaps it will grow on me. The first impression it made on me was "Too pointy." Soft round is like a mean between 202 and 82; smart round is more aggressive than 82. Smart square is little nicer than 888; soft square is significantly nicer than 606. Or so I thought.

The overall lines of the lasts are otherwise basically the same, and very well done. These are classic lasts in that the inside lines are almost dead straight, and the outside quite curved. To really appreciate the lasts, pick up a shoe and look at it head-on. The tops are far from parallel to the sole, but really slope downward from inside to out, like a bespoke last. Also, the throat noticably cants outward, rather like this (taken from Dmitri Gomez's website):



The emphasis is on contemporary and unusual designs. They want to distinguish themselves from the pack, and of course from Green. Plus, Tony really likes to do new and unusal stuff and I think enjoys designing more than making. There are a few classics in the line but they are the minority. Tony made clear that he considers those obligatory, and really has little personal interest in them. Nonetheless, he did a hell of a job with them.

Highlights (for me): The plain black stitch cap was a thing of beauty. Such a boring shoe, so well done. The vamp seam sweeps much further back than is typical, all the way to where the heel meets the waist. The punch cap, also lovely. The austerity brogue rivals the C&J Tavistock in terms of design, and of course beats it in terms of make. The plain toe monk is hands-down the best RTW monk I have seen (excluding Jermyn II, which is really a different shoe). It has lovely V-cut quarters, a nicely swept-back strap, and a lovely burnished brass buckle of an unsual shape (not the typical, bland, rounded-corner rectangle). This last point is a small one, but it shows how well Tony and Dean have thought through the little things. I wanted to love the Adelaide brogue, but the pointy throat corners put me off.


It's been a while since I last thumbed the EG swatches, but the leathers G&G had on hand seemed better to me. Better, richer, more varied colors. I have never seen so many distinctive and attractive shades of brown. Choosing is hard. A lot of the reddish browns were also lovely. Alas, I still could not cross the bridge into burgundy calf. Sorry, JLIb. Polo suede is the nicest non-bespoke suede I can ever recall seeing
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot