Auteur Topic: Maathemd Russo  (9170 keer gelezen)

JeeWee

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Maathemd Russo
Reactie #15 Gepost op: 29 juli 2006 – 18:29:35
Citaat van: "Carel"
Citaat van: "JeeWee"
Citaat van: "Carel"
Citaat van: "JeeWee"
Citaat van: "Carel"
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Stranger14"
Ja, ze verkopen alleen huismerk. Alles is van het merk Russo, dus pakken, schoenen etc. Ze kopen wel bij de betere stoffenhuizen. Met alle extra's zo'n 200 euro! Geplooide rug, geplooide mouwaanzet, mooie knopen, aparte details.


Dan heb ik liever een barba.  :D


ik een mazzarelli


Ik ben benieuwd waarom?


Grtz. JeeWee


Keuze uit heel veel verschillende soorten dessins en stoffen. Opties zijn volgens mij wel hetzelfde als barba maar mazzarelli is bijna nergens verkrijgbaar en veel mensen kennen het niet.. dat vind ik wel leuk


Dat is wat mij dus ook trekt bij Russo Italia.  :lol:


Het is nog best lastig iets te vinden in het hoge noorden of vergis ik me?


Ja.. en nee.... ik heb mijn draai wel gevonden bij Russo Italia. Ik heb het eerste maathemd binnen en hrt tweede is in de maak. Daarnaast heb ik een schoenen besteld en een riem. Ook heb ik van ze ook al een extra lange das. Ik ben uiterst tevreden in de prijs/kwalteitsverhouding. Dus ik heb mijn "vaste adres".

Grtz. JeeWee
leding maakt de man...

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Maathemd Russo
Reactie #16 Gepost op: 29 juli 2006 – 18:31:40
Citaat van: "JeeWee"
Citaat van: "Carel"
Citaat van: "JeeWee"
Citaat van: "Carel"
Citaat van: "JeeWee"
Citaat van: "Carel"
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Stranger14"
Ja, ze verkopen alleen huismerk. Alles is van het merk Russo, dus pakken, schoenen etc. Ze kopen wel bij de betere stoffenhuizen. Met alle extra's zo'n 200 euro! Geplooide rug, geplooide mouwaanzet, mooie knopen, aparte details.


Dan heb ik liever een barba.  :D


ik een mazzarelli


Ik ben benieuwd waarom?


Grtz. JeeWee


Keuze uit heel veel verschillende soorten dessins en stoffen. Opties zijn volgens mij wel hetzelfde als barba maar mazzarelli is bijna nergens verkrijgbaar en veel mensen kennen het niet.. dat vind ik wel leuk


Dat is wat mij dus ook trekt bij Russo Italia.  :lol:


Het is nog best lastig iets te vinden in het hoge noorden of vergis ik me?


Ja.. en nee.... ik heb mijn draai wel gevonden bij Russo Italia. Ik heb het eerste maathemd binnen en hrt tweede is in de maak. Daarnaast heb ik een schoenen besteld en een riem. Ook heb ik van ze ook al een extra lange das. Ik ben uiterst tevreden in de prijs/kwalteitsverhouding. Dus ik heb mijn "vaste adres".

Grtz. JeeWee


Ok dat is mooi!  ik ben nog nooit verder dan zwolle geweest..
Tribula

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Maathemd Russo
Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2006 – 21:48:43
waar worden de hemden van Russo gemaakt?

JeeWee

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Maathemd Russo
Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2006 – 23:08:46
Citaat van: "ruby tuesday"
waar worden de hemden van Russo gemaakt?


Alles van Russo Italia wordt in Napels gemaakt. Ik heb dit echter nooit gevraagd. Wel weet ik dat zowel voor de das als schoenen met italië is gebeld. Ik zal het de volgende keer als ik daar kom vragen.


Grz. JeeWee
leding maakt de man...

pemazel

  • Gebruiker
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Re: Maathemd Russo
Reactie #19 Gepost op: 26 september 2006 – 20:37:08
Citaat van: "Stranger14"
Vandaag naar Russo geweest in Haren voor een maatshirt. Wensen kenbaar gemaakt en daarna uitgebreid geinformeerd over de mogelijkheden, stoffen, kraag, manchetten, knopen etc. Alle tijd namen ze ervoor. Uiteindelijk gekozen voor een 100's stof(volgens hebben ze 80, 100 en 120's)Geplooide mouwen dubbele manchet, widespreadkraag met 2 knopen. Mooie dikke knopen erop. Als detail de knoopsgaten bij de kraag van zacht roze garen! Echt super geholpen!

De mogelijkheden voor een maatpak zijn enorm, knopengulp kan nu ook zonder probleem, mooie stoffen, en redelijke prijzen. Mijn shirt is er met ongeveer 4 weken! Zal de foto's dan posten! ben zelf erg benieuwd naar het eindresultaat en of het idd zo is, eens een maatshirt, altijd een maashirt.

Broeken(semi-casual) op maat maken voor redelijke prijs 149 euro.

Schoenen zijn mooi en bij eigenlijk alle schoenen  mooie bijpassende riemen. Ook suede riemen en diverse kleuren en nubuck! En zoals eerder op het forum vermeld idd geen zwarte schoenen, die worden nl alleen gedragen bij een begrafenis door de Napolitaan. Leuk hoeveel ze ook vertelden over de napolitaanse stijl!
[/size]

Naar mijn idee is het nu tijd voor: FOTO's!

Paul

Guillaume

  • Gebruiker
  • Berichten: 135
    • Bekijk profiel
Re: Maathemd Russo
Reactie #20 Gepost op: 26 september 2006 – 21:02:39
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Stranger14"

Broeken(semi-casual) op maat maken voor redelijke prijs 149 euro.


Heb je wat meer informatie over die broeken? Lijkt me leuk om een mooie antresiet grijze broek te laten maken met knopengulp, flat front, bretelknoopjes, handgestikte zijnaden en zonder riemlusjes etc etc.


Uit ervaring weet ik dat dhr. Russo niet bepaald een voorstander is van bretels, te Brits :)
e do not make mistakes. We have happy accidents.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Maathemd Russo
Reactie #21 Gepost op: 26 september 2006 – 21:29:43
Citaat van: "Guillaume"
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Stranger14"

Broeken(semi-casual) op maat maken voor redelijke prijs 149 euro.


Heb je wat meer informatie over die broeken? Lijkt me leuk om een mooie antresiet grijze broek te laten maken met knopengulp, flat front, bretelknoopjes, handgestikte zijnaden en zonder riemlusjes etc etc.


Uit ervaring weet ik dat dhr. Russo niet bepaald een voorstander is van bretels, te Brits :)


Hij hoeft ze toch ook niet te dragen? Als de klant er maar tevreden mee is.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Maathemd Russo
Reactie #22 Gepost op: 26 september 2006 – 23:42:03
Ja, hij zal 't heus voor je doen, maar wel met een scheve bek zoals 't een italiaan betaamt ;)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Soprano

  • Gebruiker
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Maathemd Russo
Reactie #23 Gepost op: 26 mei 2007 – 14:05:37
Gisteren voor het eerst bij Russo in Haren geweest. Ik moest een dag werken in Groningen en zo kon ik het mooi combineren.

Ik heb er een overhemd gekocht. Gewoon uit de collectie. Prachtige stof en de maakwijze is heel erg netjes. Mooie parelmoeren knopen. Pasvorm is voor mij perfect. Nog niet eerder een maat 41 gehad die zo goed zat.

Voor 119 euro heb ik nog niets beters gekocht.

Hun RTW pakken vond ik wat stug aanvoelen. Mijn Corneliani pakken zijn VEEL soepeler. Die waren ook iets duurder, maar toch. Iemand ervaring met hun pakken?

Voor de mensen uit de Randstad: ik zou een keer een dagje Groningen doen!

var

  • Gebruiker
  • Berichten: 112
    • Bekijk profiel
Maathemd Russo
Reactie #24 Gepost op: 27 mei 2007 – 15:01:07
Citaat van: "Soprano"
Voor de mensen uit de Randstad: ik zou een keer een dagje Groningen doen!

Dat is zelfs zonder Russo altijd een goed idee ;)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Maathemd Russo
Reactie #25 Gepost op: 24 juni 2007 – 13:42:30
Hoe verhouden de shirts van Russo, NieuwenhuisVanNimwegen BlackLabel en Barba di Napoli zich tot elkaar (prijs/kwaliteit opties etc?). Ik was eerst (toen ik SF nog niet kende) van plan bij Russo een shirt op maat aan te schaffen maar ben aan het twijfelen. Ik hoor veel over NVN BlackLabel maar heb nog maar weinig gezien. Wie o wie kan mij hierbij helpen?
cyka blyat

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Maathemd Russo
Reactie #26 Gepost op: 24 juni 2007 – 13:49:08
Als ik zo vrij mag zijn;

Met Russo heb ik geen ervaring, met NVN BL en Barba wel.

Persoonlijk vind ik NVN BL mooier qua afwerking, Barba komt met z'n te grote knopen voor de knoopsgaten en te brede knopenlijst voor smalle mensen wat onbeholpen op mij over. Metname de te grote knopen storen mij ontzettend.

De plooitjes van Barba zijn veel subtieler dan bij NVN BL, haast onzichtbaar. Zelf hou ik niet zo van al die plooien en heb ik mijn NVN BL zonder plooien besteld.

Succes!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Maathemd Russo
Reactie #27 Gepost op: 24 juni 2007 – 16:16:22
Citaat van: "Sergio"
Persoonlijk vind ik NVN BL mooier qua afwerking, Barba komt met z'n te grote knopen voor de knoopsgaten en te brede knopenlijst voor smalle mensen wat onbeholpen op mij over. Metname de te grote knopen storen mij ontzettend.

Ik ben fors gebouwd, dus die knopen zullen niet echt een probleem vormen. Bij Russo heb ik al geinformeerd naar shirts op maat, stoffen bekeken enz. Ik ben nog van plan bij Harvie te gaan kijken naar Barba di Napoli, NVN is voor mij een beetje ver weg.
Heeft iemand een foto-review van zijn BlackLabel shirt? Zodat ik de shirts enigszins kan vergelijken?

-Edit-
Posts over BdN en NVN BL mogen in de daarvoor bedoelde topics, aangezien iedereen een hekel heeft aan offtopic 'gezwam'.
cyka blyat

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Maathemd Russo
Reactie #28 Gepost op: 24 juni 2007 – 16:18:15
Citaat van: "Daedalus"
Citaat van: "Sergio"
Persoonlijk vind ik NVN BL mooier qua afwerking, Barba komt met z'n te grote knopen voor de knoopsgaten en te brede knopenlijst voor smalle mensen wat onbeholpen op mij over. Metname de te grote knopen storen mij ontzettend.

Ik ben fors gebouwd, dus die knopen zullen niet echt een probleem vormen. Bij Russo heb ik al geinformeerd naar shirts op maat, stoffen bekeken enz. Ik ben nog van plan bij Harvie te gaan kijken naar Barba di Napoli, NVN is voor mij een beetje ver weg.
Heeft iemand een foto-review van zijn BlackLabel shirt? Zodat ik de shirts een beetje kan vergelijken?


Wat ik bedoelde met de knopen bij Barba is dat de knoop zelf te groot is voor het knoopsgat waardoor ze er lastiger doorheen te krijgen zijn.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Maathemd Russo
Reactie #29 Gepost op: 24 juni 2007 – 18:24:56
Citaat van: "Daedalus"

Heeft iemand een foto-review van zijn BlackLabel shirt? Zodat ik de shirts enigszins kan vergelijken?

-Edit-
Posts over BdN en NVN BL mogen in de daarvoor bedoelde topics, aangezien iedereen een hekel heeft aan offtopic 'gezwam'.


http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=2064&start=0

 :-^