Auteur Topic: Stoffen voor shirts  (3631 keer gelezen)

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Stoffen voor shirts
Gepost op: 17 juli 2006 – 18:08:16
Bij pakken heb je verschillende soorten stoffen zoals: super 180 enzovoorts enzovoorts...

Hoe zit dit bij shirts? Ik heb me hier eigenlijk nooit in verdiept. Maar ik neem aan dat er in die stoffen ook verschil zit. Kan iemand mij vertellen wat de stofverschillen van shirts zijn de benamingen ervan bedoel ik dan met name...
Return to innocence...

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Stoffen voor shirts
Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2006 – 18:35:22
verschillen in katoensoort (andere planten/locaties)
en verschillen in threadcount (aantal draadjes per cm2) zijn de basic verschillen tussen shirtstoffen (mits katoen uiteraard).
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Stoffen voor shirts
Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2006 – 19:20:52
Je zou de website van Alexander Kabbaz eens kunnen checken. Hij heeft daar een vrij uitgebreid artikel aan gewijd. Dit is de url: http://www.customshirt1.com/
Kabbaz wordt door those in the know beschouwd als een van de beste shirtmakers ter wereld. Hij is met Mattuozo en Charvet ook de enige die nog echt bespoke hemden maakt. Waarom andere bespoke hemdenmakers feitelijk niet echt bespoke hemden maken is mij overigens niet duidelijk, maar misschien heb ik er overheen gelezen. Kabbaz' vraagt ongeveer $600 voor een hemd, met een minimumafname van 6 stuks bij de eerste bestelling. Ga dus maar vast sparen...
esus saves, George Nelson withdraws!

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Stoffen voor shirts
Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2006 – 19:42:26
Oke, thanks!
Return to innocence...

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Stoffen voor shirts
Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2006 – 20:31:07
Citaat van: "Alboreto"
Je zou de website van Alexander Kabbaz eens kunnen checken. Hij heeft daar een vrij uitgebreid artikel aan gewijd. Dit is de url: http://www.customshirt1.com/
Kabbaz wordt door those in the know beschouwd als een van de beste shirtmakers ter wereld. Hij is met Mattuozo en Charvet ook de enige die nog echt bespoke hemden maakt. Waarom andere bespoke hemdenmakers feitelijk niet echt bespoke hemden maken is mij overigens niet duidelijk, maar misschien heb ik er overheen gelezen. Kabbaz' vraagt ongeveer $600 voor een hemd, met een minimumafname van 6 stuks bij de eerste bestelling. Ga dus maar vast sparen...


Lijkt me sterk, maar ik heb die Kabbaz op AAAC wel vaker betrapt op sterke verhalen waarin hijzelf als nogal gaaf naar voren komt. Dat zou namelijk betekenen dat elk klein onafhankelijk ateliertje in bijv. Italië zoals waar Nexus z'n spullen laat maken ineens niet bespoke is.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Stoffen voor shirts
Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2006 – 20:43:00
Ik denk dat Alboreto met 'de enige', 'de enige van de bekende huizen' bedoelt. Anders klopt zijn uitspraak inderdaad niet ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Stoffen voor shirts
Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2006 – 21:41:12
Ik haal een uitspraak aan van Kabbaz zelf op een van de andere fora (AAAC of SF.net) gedaan. Ik weet niet waarom AK vind dat er maar 3 echte bespoke shirtmakers zijn, maar hij vindt het wel en zal het wss ook beargumenteren. Of zijn argumenten overtuigend zijn is aan eenieder om te beoordelen. En natuurlijk is het zo dat hij zijn eigen winkeltje een beetje loopt te promoten. Mij interesseert het niet bijzonder veel hoor.
esus saves, George Nelson withdraws!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Stoffen voor shirts
Reactie #7 Gepost op: 17 juli 2006 – 21:53:00
Wat hij waarschijnlijk wel zal bedoelen is zoals Nexus al zegt dat er nog maar een paar echte "grote" bespoke shirt atteliers zijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niet nog een hele boel kleine zelfstandige cutters zijn die ook bespoke shirts maken. Al dan niet als core-business.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Aaron

  • Gast
Stoffen voor shirts
Reactie #8 Gepost op: 17 juli 2006 – 21:58:36
Citaat van: "Dhr. Lex P"
verschillen in katoensoort (andere planten/locaties)
en verschillen in threadcount (aantal draadjes per cm2) zijn de basic verschillen tussen shirtstoffen (mits katoen uiteraard).


En de weving natuurlijk, poplin, twill, herringbone etc.