Auteur Topic: Zegna shirts  (13275 keer gelezen)

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #15 Gepost op: 29 september 2010 – 16:14:19
Carwo, ik ga juist bellen naar Mercken en dan zal ik is vragen van welk stoffenhuis.
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #16 Gepost op: 29 september 2010 – 16:17:44
Doe dat is eens.

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #17 Gepost op: 29 september 2010 – 16:22:24
Carwo ik heb gebeld:) De stoffen zijn wel degelijk afkomstig van Zegna zelf.
Laatst bewerkt op: 29 september 2010 – 16:40:49 door PS001
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #18 Gepost op: 29 september 2010 – 16:25:11
Dat is verrassend.

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #19 Gepost op: 29 september 2010 – 16:27:49
Het was ook een verrassing voor de verkoper toen ik hem dat vroeg:)
Laatst bewerkt op: 29 september 2010 – 16:41:44 door PS001
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #20 Gepost op: 29 september 2010 – 19:50:35
Hij dacht zeker weer zo'n bijdehandje van dat forum ;) maar wel degelijk verassend ik dacht dat ze alleen in wol deden
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #21 Gepost op: 29 september 2010 – 21:02:24
Hij dacht zeker weer zo'n bijdehandje van dat forum ;) maar wel degelijk verassend ik dacht dat ze alleen in wol deden

Van wol wist ik ook inderdaad, heb ernaar gevraagd voor mijn projectje overjas.

Ben wel benieuwd naar de stoffen en of het die 80 euro meer waard is dan bij een MTM van ss.

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #22 Gepost op: 29 september 2010 – 22:15:54
Hij dacht zeker weer zo'n bijdehandje van dat forum ;) maar wel degelijk verassend ik dacht dat ze alleen in wol deden

Hij vond het wel plezant dat ik daar speciaal voor belde. Ik mag hem altijd contacteren als ik nog vragen had. Hij kende SF nog niet :shock: Maar hij ging vanavond is een kijkje komen nemen op SF.
Laatst bewerkt op: 29 september 2010 – 22:18:42 door PS001
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #23 Gepost op: 29 september 2010 – 22:52:17
Bij Mercken zijn ze top vind ik persoonlijk. Kom er graag, ze hebben mss een wat beperktere keuze ivg met Oger maar ze zijn echt vriendelijk en behulpzaam. Overigens is Zegna erg mooi en prijs kwaliteit zeer goed. Ze hebben ook een erg mooie trui van Gucci momenteel, een erg dikke sjaalkraag met een erg mooie tekening in. Overigens hun winkel in Antwerpen is top en dito personeel. Mercken heeft overigens meerder winkels: Mercken in Hasselt, Antwerpen en Knokke: Zegna winkel in Antwerpen en Knokke. Ik geloof zelfs dat de Zegna winkel van Brussel ook van hen was.

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #24 Gepost op: 30 september 2010 – 08:54:30
@Machemist: helemaal gelijk. Toen ik daar voor de eerste keer kwam, dacht ik: ja ik heb mijn winkel gevonden. Kris in Hasselt is een goede kerel en is gepassioneerd door zijn vak. Het enigste minpuntje is dat ze een beperkte oplage hebben in manchetknopen, bretels, schoenen. Ik snap ook niet waarom iedereen naar Helsen zit te lopen, als je paar honderd meter zo een fantastische winkel hebt.
Ik dacht dat die Zegnawinkel op de Louisalaan niet van hen was. Ik kan mij vergissen.

Trouwens: uitnodiging gekregen voor 1, 2, 3 oktober?

"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Gert

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #25 Gepost op: 01 oktober 2010 – 21:56:29
Het merendeel van mijn hemden is van Ermenegildo Zegna. Ik vind ze van super kwaliteit en ben er dan ook zeer tevreden over. Ik bezit ook enkele stuks uit de couture collectie die van stof fijner zijn, maar niet zo mooi strijken als de andere.
Zeer mooie stoffen, boorden en dubbele manchetten.
Dat ze iets wijder tailleren klopt inderdaad, maar dit kan je oplossen door een maatje kleiner te nemen: aan de nek scheelt dit niet veel, maar aan de taille is het direct een groot verschil.

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #26 Gepost op: 01 oktober 2010 – 22:05:49
Als je bij de nek nog kleiner kan dan is het shirt toch sowieso al te groot?
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

BellaNuvola

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #27 Gepost op: 05 januari 2011 – 21:15:26
Zegna shirts zijn inderdaad wat ruimer gesneden - maar is de gemiddelde Zegna koper ook al niet wat ouder?
Als je Zegna hemden voor de stofkwaliteit overweegt...zou ik zeker ook bij Eton kijken.
Of is dit vloeken in de kerk?  :wink: :D

Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #28 Gepost op: 06 januari 2011 – 19:38:12
Citaat
Als je Zegna hemden voor de stofkwaliteit overweegt...zou ik zeker ook bij Eton kijken.
Of is dit vloeken in de kerk?

Vergis je niet in de kwaliteit van de stoffen van Zegna. Ik heb ooit een aantal hemden gehad van boterzachte katoen. Pasvorm is inderdaad wijder en heb de shirts uiteindelijk weggedaan vanwege de ruime fit.