Auteur Topic: Zegna shirts  (13284 keer gelezen)

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
Zegna shirts
Gepost op: 09 juli 2006 – 10:55:40
Hoi,

Ik lees hier eigenlijk heel weinig over Zegna. Ik zit er over te denken om morgen even langs die outlet in Roermond te gaan (moet toch in de buurt zijn).
Ik heb al een 'gewoon' zegna shirt (bij een normale winkel), ben dr wel redelijk tevreden over. Iets slanker dan normaal, maar niet zo slank als Finamore. Volgens mij weinig handwerk, wel parelmoer.

Wat vinden jullie van Zegna shirts, en is Roermond een goede plek om er een paar te scoren??

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Zegna shirts
Reactie #1 Gepost op: 09 juli 2006 – 19:16:48
Ja, Roermond is een hele leuke Zegna outlet. Ook de Suit Suplly daar is wel leuk. En bij de RL daar kan je PL shirts voor weinig scoren!

Echt de moeite waard om er heen te gaan :wink: .
Return to innocence...

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
Zegna shirts
Reactie #2 Gepost op: 09 juli 2006 – 20:34:26
Okay, RL PL is natuurlijk wel super. Hoeveel is weinig??

En wat zijn de meningen over de shirts van Zegna qua kwaliteit??

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Zegna shirts
Reactie #3 Gepost op: 09 juli 2006 – 23:15:09
Ik heb één shirt gehad van Zegna waarvan na het wassen de kleuren helemaal waren doorgelopen, voor mij dus niet meer.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Zegna shirts
Reactie #4 Gepost op: 09 juli 2006 – 23:24:41
Ga morgen of overmorgen ook ff in Roermond kijken, vriend van me was erg te spreken over de koopjes bij SuSu. Zegna heb ik geen ervaring mee maar als er iets moois en betaalbaars hangt zal ik het zeker proberen.

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
Zegna shirts
Reactie #5 Gepost op: 09 juli 2006 – 23:31:53
Ik zit nu eigenlijk te denken om het te laten. Ik heb even het topic van RL PL gekeken, maar daar waren dehere  niet zo te spreken. Ik bel eerst even met Sartoria. Als ik voor +/- 100 een Barba kan halen laat ik Roermond zitten.

Huey

  • Gast
Zegna shirts
Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2006 – 09:45:41
Citaat van: "mr_prak"
Ik zit nu eigenlijk te denken om het te laten. Ik heb even het topic van RL PL gekeken, maar daar waren dehere  niet zo te spreken. Ik bel eerst even met Sartoria. Als ik voor +/- 100 een Barba kan halen laat ik Roermond zitten.

RLPL vind ik juist wel leuke shirts, wat meer 'design' dan standaard wit, of blauw, of blauw/wit gestreept.

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
Zegna shirts
Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2006 – 22:24:24
Ik ben bij Sartoria geweest!!

Wat een goede shop zeg!! Veel relaxder en leuker dan Oger. Ik heb een Barba gold label gekocht en een Incotex (geen knopengulp).

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Zegna shirts
Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2006 – 12:15:09
Stomme vraag misschien, maar na alle opmerkingen over Sartoria ben ik nieuwsgierig... waar zitten zij eigenlijk?

Edit: Never mind... ik ben een lui monster..na een snelle search binnen SF kwam ik op Naarden.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Napoleon

  • Gast
Zegna shirts
Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2006 – 12:16:47
Citaat van: "giuliano"
Stomme vraag misschien, maar na alle opmerkingen over Sartoria ben ik nieuwsgierig... waar zitten zij eigenlijk?
www.sartoria.nl hehe :) (naarden dus)

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Zegna shirts
Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2006 – 12:20:25
Thanks Napoleon, zie de edit die ik ondertussen aan het typen was  :wink:
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #11 Gepost op: 17 augustus 2008 – 13:14:40
Wat zijn de meningen over Zegna shirts hier? Is er ook iemand bkend met maatshirts van Zegna?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.932
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2008 – 14:01:15
Prima (machinaal gemaakte) shirts. Goede en mooie stoffen. Pasvorm voor velen hier waarschijnlijk te ruim (er zijn ook wel weer verschillende lijnen).
Bij de Zegna-outlet in Roermond kun je er voor onder de 100 euro (als ik me niet vergis) eens een uitproberen. Wel even knoopjes knagen, want ze hebben op de casual shirts de laatste tijd plastic exemplaren gezet.
Maar voor dat geld, of een onsje meer, kun je ook voor MTM gaan bij een shirtmaker; mijn voorkeur.

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #13 Gepost op: 29 september 2010 – 15:44:45
Ik heb wel een paar MTM shirts van Zegna liggen. Dat Zegna shirts ruimerer zitten dan andere shirts is volkomen juist. Ik wou mij eerst een gewoon RTW shirt kopen, maar deze fitte niet goed. Vanboven aan de schouders zaten ze goed, maar rond de taille was het veel te groot. Bij Zegna kan je kiezen uit verschillende stoffensoorten. Beginnende van 180 euro. Per categorie gaat de prijs dan omhoog (220 - 250 - 300 - 350eur). Ik vind dat Zegna zeer mooie stoffen maakt, goed om te strijken en te dragen. Ben er zeer tevreden over.
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.932
    • Bekijk profiel
Re: Zegna shirts
Reactie #14 Gepost op: 29 september 2010 – 16:03:09
Vraag je de volgende keer welke stoffenhuizen ze gebruiken, PS?