Auteur Topic: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?  (32271 keer gelezen)

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #45 Gepost op: 22 juni 2006 – 21:19:14
Bij Pon Porsche loopt een jonge gast die ook aardig goed gekleed is, santoni's, slank pak etc. Overigens is lang niet elke autoverkoper goed gekleed zoals jullie ongetwijfeld eens ondervonden zullen hebben. Ik was laatst bij een dealer daar liep niemand meer in pak (verkopers dus) :shock: Toen er iemand naar me toe kwam dacht ik dat het een werkplaats medewerker was met zijn polo  :lol:

Huey

  • Gast
Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #46 Gepost op: 22 juni 2006 – 21:21:36
Citaat van: "TimMureau"
De mafia kleedt zich ook goed!  8)

Dan mogen jullie wel zeggen het is geen beroep, maar hun verdienen er toch hun brood mee....

Ooit de Sopranos wel eens gekeken? :P Of een foto van Toto Riina gezien? :P

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #47 Gepost op: 22 juni 2006 – 21:25:34
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "TimMureau"
De mafia kleedt zich ook goed!  8)

Dan mogen jullie wel zeggen het is geen beroep, maar hun verdienen er toch hun brood mee....

Ooit de Sopranos wel eens gekeken? :P Of een foto van Toto Riina gezien? :P


Inderdaad  :lol:  Ze lopen er niet allemaal zo bij als in The Godfather..

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #48 Gepost op: 22 juni 2006 – 22:33:17
Citaat van: "f430"
Bij Pon Porsche loopt een jonge gast die ook aardig goed gekleed is, santoni's, slank pak etc. Overigens is lang niet elke autoverkoper goed gekleed zoals jullie ongetwijfeld eens ondervonden zullen hebben. Ik was laatst bij een dealer daar liep niemand meer in pak (verkopers dus) :shock: Toen er iemand naar me toe kwam dacht ik dat het een werkplaats medewerker was met zijn polo  :lol:


Viel mij ook op. Ik vind overigens dat de jongens bij A-Point Porsche in A'dam er ook redelijk bij lopen, maar het gros van de autoverkopers lijkt net zo lief op de markt te staan. Anderzijds erger ik me vooral dood aan verkopers die net doen alsof je lucht bent als je met jeans en sneakers (het is tenslotte zaterdag) naar een auto komt kijken en dat ze je voeten kussen als je toevallig eens een pak/jasje aan hebt. Doodirritant. (Lees Audi, Jaguar, Alfa Romeo en BMW).
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Tungsten Duvall

  • Gebruiker
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
Re: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #49 Gepost op: 05 juni 2009 – 19:16:33
Naar aanleiding van : http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,4116.msg242112/topicseen.html#msg242112
krijgt dit topic een schopje ....

Over autoverkopers die de plank behoorlijk misslaan stond een aantal jaren terug een artikel in de krant over een shabby geklede (maar loaded) meneer die bij MB dealer de deur uit werd gekeken en bij een andere dealer (die wel 'normaal' deed) meteen 2 S-klasse's bestelde ...

Dus nooit allleen op het uiterlijk afgaan ... maar wel een beetje natuurlijk, waarde SF-ers.

Gegroet!
Blijf jezelf zonder dezelfde te blijven

Janusz

  • Gebruiker
  • Berichten: 485
    • Bekijk profiel
Re: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #50 Gepost op: 05 juni 2009 – 20:50:36
@ Tungsten: waren dat geen 2 Mercedes E-klasse (met 5.5 liter motor)? Die mensen wonen namelijk bij mij in het dorp.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #51 Gepost op: 05 juni 2009 – 23:13:59
Dat is inderdaad een mooi voorbeeld van snobgedrag van een verkopertje dat denkt dat hij de man of vrouw is. Nooit afgaan op iemands uiterlijk als je wilt weten hoe rijk iemand is op geldelijk vlak. En dat is nu het enige wat van belang is voor een verkoper (is zijn job nietwaar). Ik ken rijke mensen die zich alles kunnen permiteren maar het niet tonen en zich ook gedragen als Jan modaal. Het is immers veel belangrijker om rijk te zijn van geest dan rijk van geld. Beide is mss wel even zo ideaal.  :D

Tungsten Duvall

  • Gebruiker
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
Re: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #52 Gepost op: 06 juni 2009 – 10:23:16
@ Tungsten: waren dat geen 2 Mercedes E-klasse (met 5.5 liter motor)? Die mensen wonen namelijk bij mij in het dorp.

Dit is al een aantal jaren geleden (in Rotterdam); dus het komt blijkbaar vaker voor ...

Gegroet!
Blijf jezelf zonder dezelfde te blijven

Mr. X

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #53 Gepost op: 11 juni 2009 – 19:16:01
Leuk voorbeeld daarvan is de vader van een ex vriendin.
Deze liep er altijd prima bij tot hij op een dag na zwaar fysiek werk toch even naar de dealer wilde gaan om een auto uit te zoeken (vraag me niet waarom).

Hij stapte daar binnen en werd eerst compleet genegeerd en daarna de deur uit gekeken. De dag erna kwam hij terug in zijn normale kleren en meteen kwam er iemand op hem aflopen. Hij kwam daar alleen om even mede te delen dat hij dezelfde persoon was die gisteren onbeschoft genegeerd was en zijn auto niet meer daar zou kopen.
Dαt is nou humor.

Ik zat begin dit jaar op een HBO opleiding maar wat je daar te zien krijgt met presentaties van studenten of leraren... Dat is simpelweg choquerend. Je ziet toch zelf ook wel dat het er niet uit ziet? Schouders van een overhemd die letterlijk halverwege de armen hangen.
Ach, soms wens ik dat ik weer zo groen als gras was en nergens niks vanaf wist. Hoe minder je weet, hoe minder je jezelf aan andere irriteert! Des te meer je weet, hoe beter je beseft dat je niets snapt.

Het is wat...
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

GSA

  • Gast
Re: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #54 Gepost op: 12 juni 2009 – 13:56:54
even de betweter uithangen :mrgreen: : in principe hoef je niet geirriteerd te raken over de kledingkeuze van een ander. Hier 'leer' je hoe het hoort, niet hoe hoe het moet.

Kevin

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #55 Gepost op: 03 juli 2009 – 12:11:37
Mijn oom is assistent-CIO (Chief Information Officer) bij de afdeling van British Telecom in Nederland, en die heeft wel 30 maatpakken (allemaal in Florence gekocht). Maar in zijn vrije tijd, loopt hij rond in een lelijke ribbroek, walgelijke vierkante schoenen met rubberen zolen, en een versleten polo. Je zou hem dan eerder voor een zwerver aanzien dan als de assistent-CIO :wink:... Toch jammer dat hij niet eens z'n mooie pakken in het weekend draagt :?

Mediaman

  • Gast
Re: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #56 Gepost op: 03 juli 2009 – 12:21:32
Uniform versus eigen smaak?

Kevin

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #57 Gepost op: 03 juli 2009 – 12:27:41
Ik vrees van wel :-D

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #58 Gepost op: 03 juli 2009 – 12:44:22
Mijn oom is assistent-CIO (Chief Information Officer) bij de afdeling van British Telecom in Nederland, en die heeft wel 30 maatpakken (allemaal in Florence gekocht). Maar in zijn vrije tijd, loopt hij rond in een lelijke ribbroek, walgelijke vierkante schoenen met rubberen zolen, en een versleten polo. Je zou hem dan eerder voor een zwerver aanzien dan als de assistent-CIO :wink:... Toch jammer dat hij niet eens z'n mooie pakken in het weekend draagt :?

Het moet ook maar net je interesse hebben he. Als hij er eigenlijk geen fluit aan vindt en je die pakken als een soort uniformen ziet....ja dan kan ik me wel voorstellen dat hij in z'n eigen tijd wat meer z'n eigen lijn volgt :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

Kevin

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: Welke beroepsgroep kleedt zich het beste (of het slechtste)?
Reactie #59 Gepost op: 03 juli 2009 – 13:10:33
Daar zit inderdaad wel wat in. Maar toch vind ik het jammer :wink: ... Die pakken zijn ιcht mooi, naar mijn mening.