Auteur Topic: Stijliconen  (334640 keer gelezen)

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Stijliconen
Reactie #420 Gepost op: 07 april 2009 - 20:49:18
Ik raad je aan, carpe diem, je eerst eens te verdiepen in de betekenis van begrippen en woorden als "ironie", "heerschap" en "dandy" alvorens die te gebruiken.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #421 Gepost op: 07 april 2009 - 21:57:05
Kostelijk antwoord, erg kolderiek weer ( ik heb deze woorden niet getoetst op hun juistheid, het vloeide zo lekker uit mijn toetsenbord, he ook dit klopt weer niet )

Back on topic, en "voorwaarts" zoals Narcissus altijd schrijft.......

Couperus een dandy, voor mij een -ja-
Be yourself no matter what they say

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #422 Gepost op: 08 april 2009 - 09:18:57
Couperus een dandy, voor mij een -ja-

In een tentoonstelling over dandyisme wordt hij een paar keer genoemd:
http://www.museummesdag.nl/03Tentoonstellingen/03TentoonstellingDandy.html

En hier een artikel over Couperus en het dandyisme:
http://www.geschiedenis.nl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=214
Laatst bewerkt op: 08 april 2009 - 09:32:50 door Willeam
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #423 Gepost op: 08 april 2009 - 09:36:38
Jammer, kaartjes voor de tentoonstelling zijn kort geleden uitverkocht...

Wel jammer:

Wat hebben P- Diddy, Oscar Wilde, Beau Brummell en David Beckham gemeen? Het zijn allemaal dandies van verschillende tijden. Maar wat is eigenlijk een dandy precies? Vanaf 1 april tot 6 augustus 2006 staat in Museum Mesdag het leven als een dandy centraal.

Bron: Link van Willeam.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #424 Gepost op: 08 april 2009 - 13:16:52
Moet idd een interessante tentoonstelling geweest zijn. Kan bijna niet missen of er zijn destijds wel Stijlforummers geweest.
Laatst bewerkt op: 08 april 2009 - 13:18:53 door Willeam
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #425 Gepost op: 08 april 2009 - 14:25:39
Citaat
Midsummer Mesnacht

Let op: De MidzomerMesNachtis vanwege de kwartfinale van het WK naar 23 juni verplaatst!

Vrijdag 23 juni 2006

Vrijdag 23 juni 2006 vindt in Museum Mesdag het Midsummer Mesnacht Festival plaats. De bedoeling is dat dit een terugkerend festival zal zijn dat telkens in het teken zal staan van de tentoonstelling die dan te zien is in Museum Mesdag. Deze zomer is dat Leven als een dandy.

Programma:
Van 20.00 uur t/m 24.00 uur zal in Museum Mesdag de volgende activiteiten rondom deze tentoonstelling worden georganiseerd:
- Lezing over De Dandy door John Sillevis, gastconservator van de tentoonstelling
- Modeshow met dandy kleding van vroeger en nu door dressmen van alle leeftijden
- Muziek, swingende jazz door jonge musici
- Lekker fingerfood en hapjes, verzorgd door de school van de horeca
- Laat je fotograferen als dandy. Heren kunnen zich als dandy verkleden en meteen op de foto laten zetten in de prachtige stijlkamer van het museum.

Tot slot drinken we exact om twaalf uur glas roze champagne op de eeuwige dandy.

Bah, ik zeg bah. Wat een droevig gebeuren.  :cry:
Laatst bewerkt op: 08 april 2009 - 14:27:21 door Daedalus

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #426 Gepost op: 08 april 2009 - 15:09:43
Ah, dat laatste (laten fotograferen als dandy) verklaart die enkele foto's waarbij de kleding niet goed valt, de broekspijpen overduidelijk te lang zijn bijv.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #427 Gepost op: 08 april 2009 - 20:09:01
Moet idd een interessante tentoonstelling geweest zijn. Kan bijna niet missen of er zijn destijds wel Stijlforummers geweest.

Dat ben ik met je eens, had het bezichtigen wel waard geweest.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #428 Gepost op: 16 april 2009 - 11:39:08
Daarover kan Paul vast het een en ander vertellen. Heer Brussel?
Over Louis Marie Anne Couperus (1863-1923) kan ik inderdaad héél wat vertellen. Maar het epitheton "dandy" vind ik voor hem vooral een anachronisme.

Overigens zijn er van hem betrekkelijk weinig foto's, zij het wel twee filmpjes waarop hij te zien is (waarvan één filmpje overigens nog altijd 'zoek' is).

Nog niet zo lang geleden werd er van 'hem' overigens een hoed geveild; de hoed had de initialen LC aan de binnenkant, maar ik achtte het zeer onwaarschijnlijk dat de hoed werkelijk aan de schrijver heeft toebehoord.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #429 Gepost op: 16 april 2009 - 11:40:10
Dat ben ik met je eens, had het bezichtigen wel waard geweest.
Dat weet ik eerlijk gezegd niet; ik heb het indertijd in ieder geval niet de moeite waard gevonden om er heen te gaan, ook al wist ik van het bestaan van de tentoonstelling.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #430 Gepost op: 16 april 2009 - 11:49:55
Dat weet ik eerlijk gezegd niet; ik heb het indertijd in ieder geval niet de moeite waard gevonden om er heen te gaan, ook al wist ik van het bestaan van de tentoonstelling.

Ach so! Wellicht bedoelde ik te zeggen dat personen als mij er niet echt dommer van zullen/kunnen worden, om zo'n tentoonstelling te bezichtigen. Jou schat ik dan weer een schakel hoger in op dit gebied, Paul. :-)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #431 Gepost op: 16 april 2009 - 12:13:36
Ach so! Wellicht bedoelde ik te zeggen dat personen als mij er niet echt dommer van zullen/kunnen worden, om zo'n tentoonstelling te bezichtigen. Jou schat ik dan weer een schakel hoger in op dit gebied, Paul. :-)

dat deed je zeker expres om Carwo te jennen  :twisted:
Niets zo veranderlijk als de mens

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #432 Gepost op: 16 april 2009 - 13:32:34
dat deed je zeker expres om Carwo te jennen  :twisted:

Pardon, even zonder dollen.. die hele relatie tussen Narci en dan/als is ronduit belabberd te noemen.  :P Seriously speaking heb ik dus ook geen idee of dit goed is; wel lang over nagedacht en meestal is het juist het niet meest logisch klinkende, dus ik koos maar voor als mij..  :oops:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #433 Gepost op: 16 april 2009 - 13:43:24
Klik. (Bekijk ook de verwante kwesties onder het artikeltje.)

En nu ophouden met dat gezever over taal!

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #434 Gepost op: 16 april 2009 - 16:41:42
Maar het epitheton "dandy" vind ik voor hem vooral een anachronisme.

Kan je dat eens uitleggen?