Auteur Topic: Knoop aanzetten  (59980 keer gelezen)

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Knoop aanzetten
Reactie #45 Gepost op: 19 juli 2005 - 19:51:23
interessant. op mijn attolini is gewoon een kruissteek gebruikt! is dat standaard bij borrelli of heb je erom gevraagd?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #46 Gepost op: 19 juli 2005 - 19:55:13
Citaat van: "C&A"
interessant. op mijn attolini is gewoon een kruissteek gebruikt! is dat standaard bij borrelli of heb je erom gevraagd?
Is standaard.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #47 Gepost op: 04 januari 2006 - 16:16:08
Ik was bij de Boss-store in Antwerpen en daar zag ik shirts (limited edition (met borstzak  :shock: ), vanaf 129 euro. Deze hadden alle de Zampa di Gallina om de knopen (leken op parelmoer) vast te zetten. Rest van de shirts, die alleen RTW zijn, was duidelijk machinaal gemaakt.

Omdat de Zampa di Gallina juist een teken van handwerk is, viel dit detail me erg op. Is het mogelijk nu deze steek machinaal te maken of is het een gadget van Boss om de shirts wat "unieker" te maken?

Hierdoor wordt het bijdragende aspect van een Zampa di Gallina aan een shirt helaas wel wat minder...  :(

Zag in veel winkels trouwens de hanepootsteek bij RTW-shirts. heb niet verder naar de prijzen hiervan gekeken.

Immanuel

• Gast
Reactie #48 Gepost op: 04 januari 2006 - 20:51:32
Citaat van: "Fastcruiser"
Ik was bij de Boss-store in Antwerpen en daar zag ik shirts (limited edition (met borstzak  :shock: ), vanaf 129 euro. Deze hadden alle de Zampa di Gallina om de knopen (leken op parelmoer) vast te zetten. Rest van de shirts, die alleen RTW zijn, was duidelijk machinaal gemaakt.

Omdat de Zampa di Gallina juist een teken van handwerk is, viel dit detail me erg op. Is het mogelijk nu deze steek machinaal te maken of is het een gadget van Boss om de shirts wat "unieker" te maken?

Hierdoor wordt het bijdragende aspect van een Zampa di Gallina aan een shirt helaas wel wat minder...  :(

Zag in veel winkels trouwens de hanepootsteek bij RTW-shirts. heb niet verder naar de prijzen hiervan gekeken.

limited edition van boss? vreemd, bestaat niet vlgs mij, wel evt van Boss selection, boss kopieert wel altijd direct en ze zullen ook wel gemerkt hebben dat sartoriale items "in" zijn.. toch beetje vreemd verhaal (ik twijel niet aan je waarneming hoor)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #49 Gepost op: 04 januari 2006 - 21:29:19
Citaat van: "Immanuel"
limited edition van boss? vreemd, bestaat niet vlgs mij, wel evt van Boss selection, boss kopieert wel altijd direct en ze zullen ook wel gemerkt hebben dat sartoriale items "in" zijn.. toch beetje vreemd verhaal (ik twijel niet aan je waarneming hoor)

Moest ook twee keer kijken voor ik het geloofde. Steken zijn soms zelfs met een afwijkende kleur draad (in 1 geval blauw op een witte knoop) gemaakt zodat het goed opvalt.

Boss Selection zou overigens wel kunnen... dat limited stond op een extra kaartje wat aan het shirt hing.

Silvio Dante

• Bekijk profiel
Reactie #50 Gepost op: 17 april 2006 - 23:03:20
Op een van mijn shirts mis ik sinds kort een knoopje. Aangezien het de bovenste is, en ik de bovenste knoop niet al te vaak dicht heb, is het geen onoverkomelijk probleem. Maar toch, het staat slordig en andere knopen zitten ook al wat los. Nogal zonde van een verder prima overhemd..

Wat ik nu wil doen is zelf de knoopjes erop zetten. En als je dan toch bezig bent, waarom zou je dan niet proberen het met stijl te doen?
Dus weet een goede website met uitleg hoe je een knoop aanzet met een hanepootsteek? Of heeft iemand er zelf ervaring mee?

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #51 Gepost op: 17 april 2006 - 23:08:43
Nou nou, zo moeilijk is dat toch niet?

Men neme een knoop met vier gaatjes en een lucifer:

1   2

3   4

Lucifer tussen knoop en shirtstof doen. Dan ga je van de onderkant van het shirt door gaatje drie, via gaatje 1 weer naar beneden door de shirtstof heen. weer naar boven door gaatje 3 naar gaatje 2 weer door de stof heen en dan door gaatje 3 naar gaatje 4. Dat proces herhaal je nog eenmaal en daarna steek je de naald weer door de stof naar boven maar niet door een gaatje. haal de lucifer weg, draai de draad een paar maal rond het zo verkregen 'losse' naaiwerk, steek de naald weer door de stof naar de onderkant van het shirt en knoop af.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #52 Gepost op: 18 april 2006 - 08:02:54
Citaat van: "Merlino"
Nou nou, zo moeilijk is dat toch niet?

Men neme een knoop met vier gaatjes en een lucifer:

1   2

3   4

Lucifer tussen knoop en shirtstof doen. Dan ga je van de onderkant van het shirt door gaatje drie, via gaatje 1 weer naar beneden door de shirtstof heen. weer naar boven door gaatje 3 naar gaatje 2 weer door de stof heen en dan door gaatje 3 naar gaatje 4. Dat proces herhaal je nog eenmaal en daarna steek je de naald weer door de stof naar boven maar niet door een gaatje. haal de lucifer weg, draai de draad een paar maal rond het zo verkregen 'losse' naaiwerk, steek de naald weer door de stof naar de onderkant van het shirt en knoop af.

Dat lijkt te kloppen.....
Morgen maar eens proberen, ik mis her en der ook wat knoopjes..
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #53 Gepost op: 18 april 2006 - 11:45:53
Nexus heeft hier toch ervaring mee?

Napoleon

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 18 april 2006 - 12:13:59
hier is al een topic over; kan het zo snel even niet vinden

Marco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Reactie #55 Gepost op: 18 april 2006 - 12:56:39
beste is om het meteen met een dubbele draad te doen
heb ik me laten vertellen
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #56 Gepost op: 18 april 2006 - 18:00:27
Idd Merlino zo moeilijk is het nu ook weer niet.Ik naai ze er ook al jaren erop.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #57 Gepost op: 18 april 2006 - 18:06:42
Citaat van: "Marco"
beste is om het meteen met een dubbele draad te doen
heb ik me laten vertellen

1. Je bent sneller klaar met de knoop erop te zetten  :lol:
2. Het is iets steviger  :wink:

Knoop erop zetten is niet zo moeilijk, alleen moet het wel met beleid gedaan worden  :D
Quotidie potest esse ultimo die

Napoleon

• Gast
Reactie #58 Gepost op: 19 april 2006 - 12:23:59
Citaat van: "gusto napolitano"
Idd Merlino zo moeilijk is het nu ook weer niet.Ik naai ze er ook al jaren erop.
haal je gewoon van een shirt alle knopen eraf en ga je ze opnieuw erop zetten? of alleen als je er eentje mist

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #59 Gepost op: 19 april 2006 - 13:15:00
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "gusto napolitano"
haal je gewoon van een shirt alle knopen eraf en ga je ze opnieuw erop zetten? of alleen als je er eentje mist
Nee alleen als er een kapot is.