Auteur Topic: [Blog] The Sartorialist  (795101 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Blog] The Sartorialist
Reactie #2235 Gepost op: 21 januari 2010 - 13:01:53
Je moet toch wat met zo'n kop... leuk gedaan.
:lol:

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2236 Gepost op: 21 januari 2010 - 13:17:24
:lol:

Best wel sneu toch? Gooit-ie alle registers open, en zo te zien heeft hij er wel gevoel voor, maar sprezzatura zal bij hem altijd aangezien worden voor compensatiegedrag. Soms is het leven niet eerlijk.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2237 Gepost op: 21 januari 2010 - 14:36:02
Choker included :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mediaman

• Gast
Reactie #2238 Gepost op: 21 januari 2010 - 14:38:50
Best wel sneu toch? Gooit-ie alle registers open, en zo te zien heeft hij er wel gevoel voor, maar sprezzatura zal bij hem altijd aangezien worden voor compensatiegedrag. Soms is het leven niet eerlijk.

Zonder dat ik dat op enige manier als racistisch of denigrerend wil laten overkomen, maar dat vind ik over het algemeen bij alle niet west-europeanen het geval. Het ziet er al snel aangemeten en bedacht uit, omdat het geen culturele oorsprong heeft, iets wat niet uit de oorsprong van de cultuur komt. Dit zegt overigens ook iets over de stereotypen in mijn hoofd, dat realiseer ik me. Verder is het ook gewoon een lelijke gast. :wink:

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2239 Gepost op: 21 januari 2010 - 14:44:10
Ieder mens heeft wel wat moois.
Volgens Toon Hermans.

Mediaman

• Gast
Reactie #2240 Gepost op: 21 januari 2010 - 14:51:09
Volgens Toon Hermans.

En dat zie je bij de een sneller dan bij de ander. :lol:

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2241 Gepost op: 21 januari 2010 - 15:05:40
Zonder dat ik dat op enige manier als racistisch of denigrerend wil laten overkomen, maar dat vind ik over het algemeen bij alle niet west-europeanen het geval. Het ziet er al snel aangemeten en bedacht uit, omdat het geen culturele oorsprong heeft, iets wat niet uit de oorsprong van de cultuur komt. Dit zegt overigens ook iets over de stereotypen in mijn hoofd, dat realiseer ik me. (...)

Moet je inderdaad een beetje mee oppassen Mediaman... ik ben zelf half Aziatisch en heb een overwegend oosters voorkomen (al zal een echte Aziaat daar makkelijk anders over denken). Maar ik heb verder in vrijwel ieder opzicht mijn wortels in de westerse cultuurgeschiedenis - ooit was het zelfs mijn vakgebied. Het is dus veel natuurlijker en logischer voor mij om tweedelig grijs, zwarte oxfords en een das te dragen, dan een kimono en houten slippers... dat zou pas raar staan, ondanks mijn gele kop. (==> :wink:)

Wat allemaal niet wegneemt dat die kerel allemachtig lelijk is.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2242 Gepost op: 21 januari 2010 - 15:15:52
Mooi die "zelfkritiek", Velponi. ;)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2243 Gepost op: 21 januari 2010 - 15:18:19
Overigens niks mis met kimono's en houten slippers. Een echte kimono is namelijk wel heel erg bijzonder.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2244 Gepost op: 21 januari 2010 - 15:19:50
Mooi die "zelfkritiek", Velponi. ;)

Jaaah, valse bescheidenheid, ben ik goed in. :P

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2245 Gepost op: 21 januari 2010 - 15:22:36
Overigens niks mis met kimono's en houten slippers. Een echte kimono is namelijk wel heel erg bijzonder.

Heb van F.Bassi een pochet in kimono stof via MN.( Japanse zijde) Inderdaad bijzonder.

Jaaah, valse bescheidenheid, ben ik goed in. :P

I know, I know...
Laatst bewerkt op: 21 januari 2010 - 15:27:08 door Bogart

Mediaman

• Gast
Reactie #2246 Gepost op: 21 januari 2010 - 15:23:36
Ik vrees dat mijn bedoelde nuance en daarmee mijn punt verloren gaat in een geschreven bericht op een forum. Nou wil ik ook het statement maken dat ik vind dat niemand op de Pitti enige sprezzatura of 'niet-bedachtheid' kan worden toegedicht, juist omdat het tijdens deze mannenmode beurs is. Wellicht combineer ik dat teveel met mijn vorige punt.

Laat ik het zo zeggen, met name japanners gaan erg op in het italiaans willen zijn, doen daar dan teveel hun best voor en schieten dan hun doel voorbij en wordt het kolderiek. Je ziet dat ook in Harujuku en bij japanse Rock & Rollers. Ze maken er een soort uitvergroting van en dat meen ik ook terug te zien in bovenstaande meneer.

Nogmaals geen enkele intentie om iemand te beledigen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2247 Gepost op: 21 januari 2010 - 15:28:35
Point taken, Mm. ;)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2248 Gepost op: 21 januari 2010 - 15:31:46
Volgens Toon Hermans.

Hermans wilde toch twee hondjes zijn om samen te kunnen spelen? Als ik de man op de foto was zou ik al genoegen nemen met het zijn van één hond.

(Edit: ik ben me ervan bewust dat ik de man op de foto beledig)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2249 Gepost op: 21 januari 2010 - 15:34:34
Laat ik het zo zeggen, met name japanners gaan erg op in het italiaans willen zijn, doen daar dan teveel hun best voor en schieten dan hun doel voorbij en wordt het kolderiek. Je ziet dat ook in Harujuku en bij japanse Rock & Rollers. Ze maken er een soort uitvergroting van en dat meen ik ook terug te zien in bovenstaande meneer.

Dat is de Japanners wel een beetje eigen: ze focussen nou eenmaal graag op details en bereiken daar ook mooie dingen mee. Maar doorschieten doen ze ook snel - het is gewoon een geeky volkje.

Ik mag dat natuurlijk gewoon zeggen. :P