Beste heren, ook ik zal me even voorstellen. Ik ben Tom, 22 jaar en over niet al te lange tijd zal ik me dokter mogen noemen... Ik studeer dus geneeskunde en doe dat aan de Universiteit Leiden. Naast de studie doe ik eigenlijk van alles: ik heb een eigen bedrijf in de ICT en modereer binnen die sector ook op een aantal fora, ben qua sport onder andere op regionaal niveau bezig met hardlopen en probeer daar af en toe fietsen bij te combineren, houd van zowel het luisteren naar als spelen van muziek en dat laatste met name op de piano, ben sportfotograaf op het gebied van de eerdergenoemde sporten en nog een aantal meer, ben ook het koken gaan waarderen en heb ook nog een sociaal leven te onderhouden. Eigenlijk vind ik alles wel leuk.
Qua kleding probeer ik toch altijd redelijk netjes voor de dag te komen. Gezien de witte jassen in ziekenhuizen loop ik niet strak in pak, maar een paar nette schoenen en een goede broek zijn niet zo moeilijk uit te kiezen. Maar ach, ik loop net zo makkelijk op sneakers, dat dan ook wel weer. In een professionele omgeving doe ik dat eigenlijk nooit, behalve op de verloskunde en op afdelingen waar ze je heel raar aankijken als je niet de netste schoenen aantrekt die je hebt. Vreemd? Ach, dat is hoogstens een beetje terugprikken voor de harde leerschool die ze je soms bieden, als co-assistent. Stick it to the man.
Maar goed, de gewone co-schappen zijn alweer verleden tijd. Momenteel zit ik in mijn (korte) onderzoeksfase, die gevolgd gaan worden door een keuze-coschap en een semi-artsstage en dan hoop ik in november dit jaar klaar te zijn. Dan komt het proces van solliciteren en dat is voornamelijk de reden dat ik mee ben gaan lezen op dit forum. Natuurlijk moet ik wel goed voor de dag komen daar, borrels en soortgelijke gelegenheden nog maar even buiten beschouwing gelaten. Daarnaast heb ik uiteraard nog ontmoetingen in het kader van mijn bedrijf, waarbij ik soms het liefst nog wat netter gekleed zou zijn gegaan dan nu voor mij mogelijk is. Ondanks de twee jaar durende, onbetaalde fase die ik inmiddels heb mogen doorstaan, ben ik toch in de gelegenheid geweest wat geld opzij te leggen voor een eerste pak, wat shirts en eventueel (daarna) nog een los jasje. Zwarte Santoni oxfords (met eigenlijk teveel vetergaatjes, maar soit) heb ik inmiddels al.
Voor het pak kom ik nog wel uit de standaard tips (antraciet/navy, etc) en de details zouden, onder andere met dank aan dit forum, ook nog moeten lukken. Ik heb nog wel een persoonlijke voorkeur waar ik nog wat over twijfel, zoals met het aantal knopen op de mouw en het type heupzakken. Waar ik nu het meest over twijfel is eerlijk gezegd bij welke winkel ik 'm zou willen gaan kopen. Ik heb veel goede verhalen gehoord en gelezen over Vanità, maar ook ken ik iemand die echt heel tevreden is met New Tailor, al is daar wat minder informatie over te vinden. Qua informatie op websites geeft New Tailor natuurlijk iets meer tastbaars dan Vanità en ze zijn wat goedkoper als ik het zo zie, maar dat laatste is geen argument en de informatie win ik toch liever in in een persoonlijk gesprek. De vraag hier zou zijn of er bij één van u een voorkeur bestaat voor één van beide kleermakers.
Qua prijs voor het pak zou ik denken richting de 1000 euro, dus in principe "the 16-suit" van New Tailor of de tweedelige tegenhanger van Vanità. Sja, het is voor een eerste pak misschien wat overdreven, maar ik denk dat ik me hier voor de prijs niet hoef te verantwoorden of hoef uit te leggen dat ik het liever in één keer goed doe dan eerst een tijd met iets rond te lopen waarvan je weet en voelt dat het het niet is.
Mijn excuses dat het inmiddels een erg lange introductie begint te worden. Ik stop er subiet mee! Het meest belangrijke staat er inmiddels.