Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027943 keer gelezen)

Cygnum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6000 Gepost op: 20 januari 2014 - 16:40:20
Zal ik me ook maar even voorstellen.

Mark is de naam, 27 jaar alweer. Afgestudeerd jurist. In het dagelijks leven doe ik momenteel niet zo heel veel, hoewel daar binnenkort verandering in zal komen. Kortom: ik ben werkloos :/.

Ik ben (denk ik) anders dan de doorsnee SF'er. Ik ben vaak 'gezegend' met het dragen van kwart maten, met dank aan mijn bouw, die ondanks gewichtsverlies van meer dan tien kilo hetzelfde is gebleven. Ik kan dus absoluut niets met SuSu-pakken: ze zijn vaak of te ruim in de schouders, te krap rond het middel of veel te kort aan de mouwen. Daarentegen ben ik veel meer fan van de pakken van de Society Shop (en dan met name de outlet). Ook qua schoeisel maak ik nu de overstap naar de luxere schoenen. Na heel wat jaartjes op Ecco's te hebben gelopen vanwege rampvoeten merk ik nu dat Van Bommel's ook best goed zitten.

In de afgelopen jaren is langzaam een stijlvoller persoon in mij gegroeid en dit forum heeft me veel informatie gegeven over het hoe en wat. Morgen naar Antwerpen om te kijken of er nog interessante jasjes en broeken te scoren zijn, ondanks dat de Solden al een tijdje gaande is.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6001 Gepost op: 20 januari 2014 - 16:41:23
Zou ik even bij Oxford langsgaan op de huidevettestraat.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Cygnum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6002 Gepost op: 20 januari 2014 - 17:12:05
Bedankt voor de tip. Dat ga ik zeker doen!

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6003 Gepost op: 20 januari 2014 - 19:22:51
Hé, 'zwaan' accusatief. Welkom.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6004 Gepost op: 20 januari 2014 - 20:30:57
Welkom heren.

TomB

• Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6005 Gepost op: 27 januari 2014 - 00:36:48
Beste heren, ook ik zal me even voorstellen. Ik ben Tom, 22 jaar en over niet al te lange tijd zal ik me dokter mogen noemen... Ik studeer dus geneeskunde en doe dat aan de Universiteit Leiden. Naast de studie doe ik eigenlijk van alles: ik heb een eigen bedrijf in de ICT en modereer binnen die sector ook op een aantal fora, ben qua sport onder andere op regionaal niveau bezig met hardlopen en probeer daar af en toe fietsen bij te combineren, houd van zowel het luisteren naar als spelen van muziek en dat laatste met name op de piano, ben sportfotograaf op het gebied van de eerdergenoemde sporten en nog een aantal meer, ben ook het koken gaan waarderen en heb ook nog een sociaal leven te onderhouden. Eigenlijk vind ik alles wel leuk.

Qua kleding probeer ik toch altijd redelijk netjes voor de dag te komen. Gezien de witte jassen in ziekenhuizen loop ik niet strak in pak, maar een paar nette schoenen en een goede broek zijn niet zo moeilijk uit te kiezen. Maar ach, ik loop net zo makkelijk op sneakers, dat dan ook wel weer. In een professionele omgeving doe ik dat eigenlijk nooit, behalve op de verloskunde en op afdelingen waar ze je heel raar aankijken als je niet de netste schoenen aantrekt die je hebt. Vreemd? Ach, dat is hoogstens een beetje terugprikken voor de harde leerschool die ze je soms bieden, als co-assistent. Stick it to the man.

Maar goed, de gewone co-schappen zijn alweer verleden tijd. Momenteel zit ik in mijn (korte) onderzoeksfase, die gevolgd gaan worden door een keuze-coschap en een semi-artsstage en dan hoop ik in november dit jaar klaar te zijn. Dan komt het proces van solliciteren en dat is voornamelijk de reden dat ik mee ben gaan lezen op dit forum. Natuurlijk moet ik wel goed voor de dag komen daar, borrels en soortgelijke gelegenheden nog maar even buiten beschouwing gelaten. Daarnaast heb ik uiteraard nog ontmoetingen in het kader van mijn bedrijf, waarbij ik soms het liefst nog wat netter gekleed zou zijn gegaan dan nu voor mij mogelijk is. Ondanks de twee jaar durende, onbetaalde fase die ik inmiddels heb mogen doorstaan, ben ik toch in de gelegenheid geweest wat geld opzij te leggen voor een eerste pak, wat shirts en eventueel (daarna) nog een los jasje. Zwarte Santoni oxfords (met eigenlijk teveel vetergaatjes, maar soit) heb ik inmiddels al.

Voor het pak kom ik nog wel uit de standaard tips (antraciet/navy, etc) en de details zouden, onder andere met dank aan dit forum, ook nog moeten lukken. Ik heb nog wel een persoonlijke voorkeur waar ik nog wat over twijfel, zoals met het aantal knopen op de mouw en het type heupzakken. Waar ik nu het meest over twijfel is eerlijk gezegd bij welke winkel ik 'm zou willen gaan kopen. Ik heb veel goede verhalen gehoord en gelezen over Vanità, maar ook ken ik iemand die echt heel tevreden is met New Tailor, al is daar wat minder informatie over te vinden. Qua informatie op websites geeft New Tailor natuurlijk iets meer tastbaars dan Vanità en ze zijn wat goedkoper als ik het zo zie, maar dat laatste is geen argument en de informatie win ik toch liever in in een persoonlijk gesprek. De vraag hier zou zijn of er bij één van u een voorkeur bestaat voor één van beide kleermakers.

Qua prijs voor het pak zou ik denken richting de 1000 euro, dus in principe "the 16-suit" van New Tailor of de tweedelige tegenhanger van Vanità. Sja, het is voor een eerste pak misschien wat overdreven, maar ik denk dat ik me hier voor de prijs niet hoef te verantwoorden of hoef uit te leggen dat ik het liever in één keer goed doe dan eerst een tijd met iets rond te lopen waarvan je weet en voelt dat het het niet is.

Mijn excuses dat het inmiddels een erg lange introductie begint te worden. Ik stop er subiet mee! Het meest belangrijke staat er inmiddels. ;D

guest45

• Gast
Voorsteltopic
Reactie #6006 Gepost op: 27 januari 2014 - 00:43:54
Welkom TomB, en succes met je keuze.

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6007 Gepost op: 27 januari 2014 - 09:00:08

Hallo heren,

Toch maar eens voorstellen. Ik ben op Stijlforum gekomen via Treviorum, een collega van mij.

Mijn naam is Selwyn, 26 en woon in Zeeland. Ik heb gestudeerd voor Grafisch ontwerper en Account manager. Ik werk momenteel fulltime in een heren kleding zaak.

Mocht ik eens de kans vinden en krijgen dan zou ik graag door willen gaan als kleermaker. Dus mocht iemand nog tips hebben, laat maar horen.

Buiten mijn werk hou ik op Tumblr Dressedinstyle bij en ga ik in de zomer graag duiken. Want daar is Zeeland best goed voor, Indonesië trouwens ook.
Zie het nu pas, welkom Selwyn!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Bruinsma

• Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6008 Gepost op: 29 januari 2014 - 11:39:36
Mijn naam is Rick, 20 jaar en woon in het midden van het land. Ben nog student en volg een juridische studie.

Op het gebied van kleding ben ik laatst meer aan het kijken naar de "dapper" look.

Afgelopen week een jasje bij SuSu gekocht, de Washington.
Eerdaags maar eens binnenstappen bij de Society Shop. Kijken wat zij te bieden hebben.
Kwa schoenen loop ik op Sebago (zomer) en Van Lier of Clarks (winter/herfst)

Roel0F

• Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6009 Gepost op: 01 februari 2014 - 16:43:45
Mijn naam is Roel, 25 jaar jong. Werkzaam in de logistiek en eigenlijk ook altijd bezig om dmv logistiek een hoop artikelen uit het buitenland hier te krijgen en te verkopen. Ben hier niet om reclame te maken, mijn website laat ik dus even in het midden  O:-)

Hier en daar wel eens een pantalon gedragen, maar altijd werkzaam geweest voor dezelfde werkgever en daarom tot op heden nooit strak in maatpak ergens hoeven verschijnen.

Door een van mijn contacten in het buitenland, is mijn interesse toch gewekt voor maatpakken en handgemaakte schoenen. Om die reden uiteindelijk hier terecht gekomen. Ik zou graag jullie mening willen horen over verschillende artikelen die ik kan aanschaffen, vandaar mijn aanmelding op dit forum.

Mijn kennis over onderwerpen die hier worden besproken is zeer beperkt, ik hoop dus hier en daar wat kennis op te doen.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Voorsteltopic
Reactie #6010 Gepost op: 01 februari 2014 - 16:46:22
Gewoon goed inlezen hier, zitten een paar leuke topics tussen.
Toen ik hier begon te lezen is mijn smaak overigens ook snel veranderd dus doe vooral niet te veel impuls aankopen in het begin zou ik zeggen.

Veel leesplezier.

Cornelis

• Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6011 Gepost op: 06 februari 2014 - 13:25:17
Hi,

Ook voor mij is de tijd aangebroken om met jullie kennis te maken.
Nadat ik al geruime tijd heb doorgebracht met het lezen van diverse topics.

Ik ben Niels, 24, student Economie in Amsterdam.
Ik kan genieten van mooie dingen, met name kleding, naast eten en drinken.. ;)
En werk naast me studie bij een herenmodezaak.

Dus heb al enige ervaring met mode.
Maar daarnaast blijft het altijd leuk om je te blijven ontwikkelen, zodoende dat ik hier ook regelmatig te vinden ben.

Joe!
Laatst bewerkt op: 10 februari 2014 - 22:12:35 door Bill Splates

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6012 Gepost op: 06 februari 2014 - 19:21:45
Welkom! Ik las dat iemand zich hier afvroeg of de Jort Collectie Munro is. Weet jij vast wel.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Cornelis

• Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6013 Gepost op: 07 februari 2014 - 00:22:19
Dankje!

Ik zal het eens navragen
Laatst bewerkt op: 07 februari 2014 - 00:35:14 door Cornelis

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Voorsteltopic
Reactie #6014 Gepost op: 07 februari 2014 - 01:30:46
Welkom!
Nu maar hopen dat je geen ruzie krijgt met je social media moderator.