Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027968 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2175 Gepost op: 27 december 2007 - 16:49:36
Geweldig toch! Jong van geest :D Welkom alle nieuwe leden!

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2176 Gepost op: 27 december 2007 - 17:10:06
Citaat van: "Alberts"
Welkom allemaal!

Enneehh..

Citaat van: "Topdude"

Ik ben 41 jaar

..................

Ik ga niet in pak, dat vind ik iets voor later als ik groot ben.

???

Een pak is niet helemaal mijn stijl. Nog niet tenminste. Vandaar mijn opmerking. Bovendien is een pak waar ik werk wel heel erg over the top.

Andreas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2177 Gepost op: 27 december 2007 - 18:09:21
Topdude: 'Een pak is niet helemaal mijn stijl. Nog niet tenminste. Vandaar mijn opmerking. Bovendien is een pak waar ik werk wel heel erg over the top.'

Misschien kun je een cultuuromslag bewerkstelligen? Overigens draag ik geen pakken, maar dat is een financiële kwestie. Ik kan wel naar SuSu maar wacht liever nog even tot ik echt iets moois kan laten maken. Overigens misschien wel aardig om op te merken dat ik als student sociologie met Borrelli en Santoni ook al aardig buiten de boot val in de collegebanken (voor mensen die niet weten hoe spekzolen eruit zien, in combinatie met een paar maten te groot jasje, kom gerust eens een college volgen, alle docenten en hoogleraren maken er een sport van zo slecht mogelijk gekleed te gaan). Anderzijds val ik op SF waarschijnlijk weer buiten de boot voor wat betreft politieke voorkeur..

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2178 Gepost op: 27 december 2007 - 19:21:41
Een cultuuromslag in het onderwijs?
Je beschrijft zelf al hoe het daar qua kleding toegaat. Dat gaat mij niet lukken al smijt ik met geld.
Van Santoni hebben ze echt nog nooit gehoord. Laat staan dat ze weten dat er in de wereld andere merken shirts verkocht worden dan die bij de C&A en Bijenkorf.

Nee, ik laat het maar even zonder pak. En als ik dan overga tot een pak, dan  wil ik op zeker een maatpak van Corneliani. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2179 Gepost op: 27 december 2007 - 19:52:38
Citaat van: "Andreas"
Topdude: 'Een pak is niet helemaal mijn stijl. Nog niet tenminste. Vandaar mijn opmerking. Bovendien is een pak waar ik werk wel heel erg over the top.'

Misschien kun je een cultuuromslag bewerkstelligen? Overigens draag ik geen pakken, maar dat is een financiële kwestie. Ik kan wel naar SuSu maar wacht liever nog even tot ik echt iets moois kan laten maken. Overigens misschien wel aardig om op te merken dat ik als student sociologie met Borrelli en Santoni ook al aardig buiten de boot val in de collegebanken (voor mensen die niet weten hoe spekzolen eruit zien, in combinatie met een paar maten te groot jasje, kom gerust eens een college volgen, alle docenten en hoogleraren maken er een sport van zo slecht mogelijk gekleed te gaan). Anderzijds val ik op SF waarschijnlijk weer buiten de boot voor wat betreft politieke voorkeur..

Weet niet wat hier de politieke voorkeur is, maar Borrelli en PvdA, om maar eens iets links te noemen, laten zich wat mij betreft inderdaad moeilijk rijmen.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2180 Gepost op: 27 december 2007 - 19:56:46
Je beschrijft zelf al hoe het daar qua kleding toegaat. Dat gaat mij niet lukken al smijt ik met geld.
Van Santoni hebben ze echt nog nooit gehoord. Laat staan dat ze weten dat er in de wereld andere merken shirts verkocht worden dan die bij de C&A en Bijenkorf.

Nee, ik laat het maar even zonder pak. En als ik dan overga tot een pak, dan  wil ik op zeker een maatpak van Corneliani. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Is een van de redenen waarom er geen respect meer is voor leraren, meesten zien er uit als zwervers. Zag laatst nog een oude klassefoto, je moet wel erg veel persoonlijkheid hebben wil je in zo'n outfit respect afdwingen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2181 Gepost op: 27 december 2007 - 20:04:31
Citaat van: "marcos"

Is een van de redenen waarom er geen respect meer is voor leraren, meesten zien er uit als zwervers. Zag laatst nog een oude klassefoto, je moet wel erg veel persoonlijkheid hebben wil je in zo'n outfit respect afdwingen.

Gelul! Heeft alles met opvoeding te maken! Die matig geklede types gaven mij ook les twintig jaar geleden, maar kleding was nooit een issue! Om te zien waren de meesten inderdaad sukkels, maar sommige van die 'sukkels' wisten mij wel te raken.  :roll:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2182 Gepost op: 27 december 2007 - 20:25:28
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Gelul! Heeft alles met opvoeding te maken! Die matig geklede types gaven mij ook les twintig jaar geleden, maar kleding was nooit een issue! Om te zien waren de meesten inderdaad sukkels, maar sommige van die 'sukkels' wisten mij wel te raken.  :roll:

Agree! Mochten ze willen dat het aan hun kleding lag. Ballen hebben ze nodig (vooral de leraress... oeps, bijna een seksistische opmerking).
Dat 'raken' is het sleutelwoord en daar helpt geen goed pak bij.

Andreas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2183 Gepost op: 27 december 2007 - 21:30:48
Marcos: 'Weet niet wat hier de politieke voorkeur is, maar Borrelli en PvdA, om maar eens iets links te noemen, laten zich wat mij betreft inderdaad moeilijk rijmen.'

Is dat zo? Tja als je gaat kijken hoe politici er in de tweede kamer bij lopen doet rechts/conservatief het wellicht beter dan links/progressief. Ik stem vrij extreem links, heb voor de gemeenteraad zelfs nog op de communisten gestemd (ben geen communist, wel enige sympathie) Dat maakt een Borrelli shirt voor mij nog niet minder mooi. Afgaande op wat ik op SF gelezen heb, zullen er hier aardig wat liberalen bevinden. Ik vraag me af waarom zij het alleenrecht op stijlvolle kledij zouden hebben? Volgens mij heeft het iets met de jaren zestig en zeventig te maken, alles wat conservatief was bleef aan de oude waarden hechten, met daarbij de traditionele kledingstijl (daarvoor liepen de communisten ook gewoon elke dag in pak). Als je links was moest je daar tegenaan schoppen, waardoor geitewollensokken een must werd. Overigens zou dat wel weer een beetje kunnen veranderen, zo draagt Jan Marijnissen tegenwoordig ook betere overhemden, krijg ik de indruk. Dit kan echter ook vanuit opportunistische overwegingen zijn, sinds zijn partij (niet de mijne!!) een schrikbarende omvang gekregen heeft, is hij zichzelf misschien nog serieuzer gaan nemen, en hoopt hij op deze wijze anderen daar ook toe te bewegen.

verwdrgr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2184 Gepost op: 02 januari 2008 - 10:19:52
2008 une année pétillante

Na de kerstvakantie aardig wat ingelezen te hebben op het SF zal ik me netjes voorstellen. Brabander 36 jaar maat 52 en werkzaam als export area manger Zuid Europa. 7 jaar Gehuwd met als hobbys fietsen MTB/weg, Golf, wijn, lezen & paarden (voor de kenners vrouw rijdt Boekelo CCI***).

Waarom SF ? Na de HEAO CE (pakken van de Gako.....) moest ik me bij de ING in een pak hijsen en koos automatisch voor 3 delig saai (Mc Greggor 106). Toen jaren 3 maten te groot gekocht (van Gils) heb ik alles weggegooid en ben opnieuw begonnen. Nu heb ik een aantal scherpere pakken van Hugo, Gentilluomo en 2 Cornelliani Trendline. Ik hou van mooie dingen maar bij kleuren combi's sla ik helaas de plank wel eens mis...... :oops: v.b. Had ik mijn nieuwe bruine Cornelliani trend pak met donker bruin Boss overhemd kreeg ik te horen dat het een mooi pak is maar dat licht blauw overhemd beter is.... Gelukkig hebben we op de zaak sympathieke stylisten die me wel eens tips geven maar ik maak graag gebruik van jullie expert opinions. Ik heb van nature dus geen duidelijke stijl maar ik wil hem graag ontwikkelen cq aanleren of voor mijn part naapen. Het boekje Pak op Zak is besteld.

Ik heb nog een lange weg te gaan qua Pakken, overhemden, schoenen, riemen, horloges etc. Qua schoenen zit ik nog in een Floris & Redwood fase maar ik lees met veel plezier de C&J en Santoni posts. Leuk het filmpje van schoenenpoetsen op Youtube en ik doe het niet onaardig alleen nog nooit van een schoenspanner gehoord....

Waar is de juiste plaats om vragen te stellen over do en don't voor kleuren combis van pak, das, schoen en overhemd ?

Alvast mijn dank voor jullie geduld om deze "dolende SF'er" op het juiste spoor te zetten.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2185 Gepost op: 02 januari 2008 - 10:25:02
Bij diverse threads even inlezen.
Vragen stellen kun je daarna altijd nog.
En welkom natuurlijk.

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2186 Gepost op: 02 januari 2008 - 10:50:00
.. zoals Bogart zei

en welkom natuurlijk  :D

verwdrgr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2187 Gepost op: 02 januari 2008 - 10:56:46
Citaat van: "Bogart"
Bij diverse threads even inlezen.
Vragen stellen kun je daarna altijd nog.
En welkom natuurlijk.

Bogart,

Thanks for the welcome.

Ik heb behoorlijk de verschillende threads afgespeurd en ook via de zoek machine kom ik vrij weinig tegen voor kleuren combi's buiten http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=2042&highlight=kleuren+combi

Ik heb een hele verzameling uni kleur dassen die de kast niet uitkomen omdat ik geen idee heb waarbij ik dit moet combineren bv appelgroen, geel, oranje, paars, koper, rood, fuchsia, en andere "exotische kleuren".

Ik ben nieuw en weet dus niet goed wat de correcte plaats is om vragen te stellen. Nieuwe thread of ergens aanplakken, beter eerst checken dan een SF foute entree maken.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2188 Gepost op: 02 januari 2008 - 11:02:52
Welkom verwdrgr!

Het topic dat je gevonden hebt is imo prima geschikt voor jouw vragen.

Veel plezier op SF!

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2189 Gepost op: 02 januari 2008 - 11:08:17
Welkom nieuwe leden!!! :D
Quotidie potest esse ultimo die