Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027992 keer gelezen)

Albert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2145 Gepost op: 12 december 2007 - 21:51:27
Citaat van: "Jesper"
Citaat van: "Albert"
Citaat van: "baas"
Ben bezig mijn propedeuse te halen; doe nu nog HBO aan de HvA. Het is dus mogelijk, maar niet universitair :wink:

Eeuwige discussie he, is HBO nu wel of niet studeren

Volgens de Van Dale wél (studeren = (een studie) volgen aan een universiteit of hbo-instelling), volgens de studentenvariant ervan níet (scholier = hbo'er).  :wink:

Maar:

Citaat

stu·dent (de ~ (m.), ~en)
    1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs => studerende
    2 iem. die aanleg heeft voor studie of die veel van studeren houdt => studiehoofd

en:

Citaat

Tertiair onderwijs

Verzamelnaam voor hoger onderwijs. In Nederland is het tertiair onderwijs volledig van universitair niveau, in Vlaanderen maakt ook het onderwijs aan de hogescholen daar deel van uit.

Is dus maar net waar je je informatie vandaan haalt.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2146 Gepost op: 12 december 2007 - 22:14:12

Heerlijk, die innerlijke tegenstrijdigheden. Laten we het er maar op houden dat het altijd een twistpunt zal blijven.  :wink:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2147 Gepost op: 12 december 2007 - 22:30:59

Heerlijk, die innerlijke tegenstrijdigheden. Laten we het er maar op houden dat het altijd een twistpunt zal blijven.  :wink:

In de nieuwste dikke (Van Dale Groot woordenboek van de Nederlandse taal 14) mag je je als hbo'er 'student' noemen en wat je doet 'studeren'. Hier dus wel consistentie. (Maar een echte student studeert natuurlijk aan de universiteit.)

baas

• Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2148 Gepost op: 13 december 2007 - 03:20:48
Een warm welkom kan ik het niet noemen :? Omdat die discussie al eeuwenlang gevoerd is door louter domme mensen, is het inderdaad slim om 'm hier opnieuw aan te zwengelen.

baas

• Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2149 Gepost op: 13 december 2007 - 03:28:05
Citaat van: "Bogart"
Als je Moreschi had gezegd...

Ben nog beginner, wat heeft Moreschi precies met Stemar te maken? Zag inderdaad op hun site een link van Moreschi staan, maken zij schoenen van/voor Stemar ofzo?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2150 Gepost op: 13 december 2007 - 09:10:16
Citaat van: "baas"
Een warm welkom kan ik het niet noemen :? Omdat die discussie al eeuwenlang gevoerd is door louter domme mensen, is het inderdaad slim om 'm hier opnieuw aan te zwengelen.

Proef ik hier een calimerocomplexje? (Geintje.) Welkom, baas.

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2151 Gepost op: 13 december 2007 - 10:35:52
Citaat van: "Carwo"

In de nieuwste dikke (Van Dale Groot woordenboek van de Nederlandse taal 14) mag je je als hbo'er 'student' noemen en wat je doet 'studeren'. Hier dus wel consistentie. (Maar een echte student studeert natuurlijk aan de universiteit.)

:D  Desondanks, welkom Bas :!:  dat je hier een fijne tijd op SF mag hebben

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2152 Gepost op: 13 december 2007 - 11:50:39
Mi scusi baas, heb je niet eens welkom geheten. Alsnog hartelijk welkom!  :wink:

blancmeister

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2153 Gepost op: 14 december 2007 - 14:42:20
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje lid maar heb mezelf nooit voorgesteld. Vandaar stel ik me nu maar even voor en probeer ik ook wat meer te posten.

Marcus Witmeester
28 jaar
Amsterdam
Risk analist bij de (boeren) bank

Merken

voor werk
Pakken : Pal Zileri, Suit Supply, MTM Enzarny & Taipan row (azie)
Overhemden : Borelli, suit supply MTM Enzarny & Taipan row
Schoenen: Santoni, Boss, J.M. Weston

casual:
Jassen: Refrigiwear
Schoenen : Prada, Quick, Nike
Jeans: Diesel, Seven
Shirts: verscae, D&G, Franke Morello, Prada, Armani (van alles en nog wat Italiaanse mode merken)

Maar natuurlijk haal ik ook wel eens spullen bij de H&M of Zara

Horloges: Armani, Rolex, Panerai, Ebel

Wielen : Audi

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2154 Gepost op: 14 december 2007 - 14:59:07
Welkom Marcus en alle nieuwe leden  :D
Quotidie potest esse ultimo die

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2155 Gepost op: 16 december 2007 - 01:38:28
Beste SF-ers,

Ik gluur al langer dan een jaar mee op SF, vandaar dat het me hoog tijd lijkt om eens actief lid te worden.

Ik ben Barry, 19 jaar, ondernemer, student (echte!  :P) en over enige tijd waarschijnlijk ook nog parttime werkend. Dit alles om uiteindelijk te gaan slagen als investment banker / option trader. Maar hiervoor heb ik uiteraard nog een lange weg te gaan. Heb enige tijd in de VS op school gezeten en gestudeerd, en wil daar na afloop van m'n studie hier, econometrie, weer naartoe. Zou graag op Columbia een MBA volgen, om vervolgens in "The City" te blijven.

Van huis uit gek op kleding. Vroeger voornamelijk D&G, Iceberg en Just Cavalli. Eerste pak was van Canali (zij hebben dus wel degelijk 'jongere pakken' die niet overdreven wijd zitten). Op dit moment draag ik het liefst een jeans met een overhemd. Jeans favorieten zijn Dsquared en Jacob Cohen. Overhemden MTM of RTW Fray (absoluut de beste RTW's in  mijn opinie). Gemiddeld twee keer per week ben ik wat formeler gekleed, vandaar inmiddels ook een Caruso pak aangeschaft.

Vroeger zeer fanatiek gebasketballd, tegenwoordig kom ik met moeite twee keer per week in de sportschool. Houd zo nu en dan van het lezen van een boek. Ben gek op muziek, van klassiek tot techhouse, van blues tot rap. Verder ga ik graag/vaak op stedentrips, en ook de zon trekt me (meer dan de sneeuw).

Tot zover mijn introductie

Napoleon

• Gast
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2156 Gepost op: 16 december 2007 - 09:23:01
Citaat van: "Bachelor"
Welkom Marcus en alle nieuwe leden  :D

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2157 Gepost op: 16 december 2007 - 11:27:14
Leuke openingspost Barry, lange inleesperiode dus je kunt gelijk meedraaien lijkt me  :D

Welkom :!:  :D

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2158 Gepost op: 16 december 2007 - 11:31:51
Welkom allen!

@ Mr. Barry: Leuke sollicitatie, je bent aangenomen :lol:  :wink:

larsbaak

• Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2159 Gepost op: 18 december 2007 - 23:06:28
Dag alle SF leden ( en ook degeen die niet lid zijn, maar wel gretig gebruik maken van dit forum )

Om mij hierbij toch maar eens voor te stellen, net als alle personen voor mij hebben gedaan. Zoals ik ook al meerdere keren heb gelezen dat er personen zijn, net als ik, die al een geruime tijd mee kijken over de schouders van anderen.

Mijn naam is Lars Baak, Woonachtig te 's-Gravenhage, leeftijd: 22 winters jong en studeer in onze hoofdstad. Maak nu al ruim een jaar gretig gebruik van tips en hints die op dit forum gegeven worden. Neem aan dat mijn stijl er daarom ook op vooruit is gegaan. Mijn dank is groot.
Taste does not come by chance: it is a long and laborious task to acquire it."