IK zou wel ooit een CvdK willen, maar die Ariadne in staal begint bij 3400 Euro volgens mij. Met guilloche wijzerplaat, opgelegde cijfers en bewerkte rotor komt er zomaar 2000 Euro bij (misschien nog wel meer)... :S
Overigens voor dat geld zal ik zeker nooit een Panerai kopen, de mijne gaat deze week als het goed is weg. Hoewel ik het een mooi horloge vind, is de prijs-kwaliteit verhouding absurd. Vanaf 3000 Euro voor een standaard Eta uurwerk met inkoopsprijs van 75 Euro gaat er bij mij niet in....
Tuurlijk, ga ik voor een groot deel met je mee. Maar voor mij is een horloge meer dan het uurwerk. De uitstraling van het horloge, de liefde die het horloge op mij overbrengt is groter dan bij menig ander horloge dat een stuk duurder is. Ik durf hier wel te stellen dat Panerai met rolex en nog een paar andere merken echt zijn eigen gezicht heeft, de rest heeft allemaal wel een standaard horloge, eentje met kalender, eentje met wekker ga zo maar door. Dit zijn horloges die ECHT bijzonder zijn, hoewel er natuurlijk ook mensen mee rondlopen die dat vast niet belangrijk zijn. Tevens is dat uurwerk misschien erg basis, maar wel ontzettend goed afgewerkt, de precisie is absurd.
Less is more, gaat voor dit uurwerk zeker op!
groet,
Wouter