Auteur Topic: Cesare Attolini  (73549 keer gelezen)

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Sartoria Cesare Attolini
Reactie #45 Gepost op: 03 mei 2007 – 23:13:50
Citaat van: "Sergio"
Dat idee had ik ook maar het beeld wordt ontzettend verstoord door het hemd dat over zijn broek hangt. Misschien is een andere foto nodig om het beter te kunnen beoordelen.


Het kan idd ook nog door de rode broek komen....

Ik zorg er bij mijn huidige jasjes iig altjd voor dat m'n broekzakken wel bedekt worden door het jasje

Meer zo: de 2 vertikale balken zijn even lang - de horizontale is een schatting van z'n natuurlijke middel
Jasje mag mi dus tot onderaan de onderste balk komen

Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Sartoria Cesare Attolini
Reactie #46 Gepost op: 04 mei 2007 – 08:07:49
Al het hierboven beschrevenen kan ik me helemaal in vinden... zeker de laatste foto  van Soli met verhoudingsaanduiding...

Rest mij slechts één vraag!
Het gaat hier toch om het zéér gerenomeerde Cesare Attolini :-({|=  =P~  =D>

Die kunnen toch zeker wel een beetje opmeten en adviseren over de juiste verhoudingen???
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Michael

  • Gebruiker
  • Berichten: 570
    • Bekijk profiel
Sartoria Cesare Attolini
Reactie #47 Gepost op: 04 mei 2007 – 08:49:43
@ Soli.

Ik denk dat het door de rode broek komt en dat mijn shirt niet in me broek zit; verder hou ik zelf wat "kortere" jasjes, deels persoonlijk dus. Ik zal in de loop van volgende week een foto maken waarop ik een normale broek en me shirt in me broek heb.

@ Migli.

Het gaat inddover het zéér gerenomeerde Cesare Attolini.
Mijn inziens hebben ze me erg goed geadviseerd en alles opgemeten. Ik kan me ook zeer zeker vinden in het punt van Soli. maar ik denkt dat het vertekend door het beeld door de broek en het shirt.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Sartoria Cesare Attolini
Reactie #48 Gepost op: 04 mei 2007 – 09:05:39
Over de balans etc. ga ik me niet uitlaten want dat vind ik voor mezelf ook altijd lastig te bepalen. De details zijn in ieder geval om te smullen en de stof is ook erg mooi.

Zou je iets meer kunnen vertellen over de ervaring van het bij Attolini zelf laten opmeten - hoe ziet het er daar uit, door wie ben je geholpen etc? Vind ik iets interessanter dan de prijs.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Sartoria Cesare Attolini
Reactie #49 Gepost op: 04 mei 2007 – 10:06:53
Een heel mooi exclusief jasje ! Gefeliciteerd.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Sartoria Cesare Attolini
Reactie #50 Gepost op: 04 mei 2007 – 10:41:23
Inderdaad heel lastig om te bepalen. Doordat hij z'n armen zo houdt trekt het jasje ook al wat omhoog. Er moeten gewoon nog meer foto's komen ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Sartoria Cesare Attolini
Reactie #51 Gepost op: 04 mei 2007 – 11:15:11
Mooi jasje!

Wat heb je trouwens voor shirt aan  :D Of je hebt extreem gefitnesst of dit is een maatshirt van een paar jaar geleden.. want dit trekt best wel  :D

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Sartoria Cesare Attolini
Reactie #52 Gepost op: 04 mei 2007 – 11:47:56
vind de stof erg mooi, om over de details nog maar te zwijgen
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

FFW

  • Gast
Cesare Attolini
Reactie #53 Gepost op: 29 december 2007 – 11:44:10
Even een vraagje over attolini. Ik heb een jasje van dit merk gekocht maar de mouwen moeten nog worden afgewerkt. Nu heb ik dit de laatste keer gedaan met een ander jasje bij "het vingerhoedje" in Amsterdam.
Maar de vraag die ik heb is: Hoe moet ik dit af laten werken? 4 kissing buttons, 4 elkaar niet aanrakende knopen, 3 elkaar niet aanrakend.
Ik heb het idee dat bijna alle jasjes tegenwoordig met 3 kissing en 1 wat verder staande knoop worden afgewerkt.
Ook het knoopsgat, moet dit handmatig worden gedaan of machinaal. Ik wil zoveel mogelijk in de stijl van het merk blijven maar aangezien ik niet weet hoe attolini zelf zijn mouwen afwerkt weet ik niet precies wat ik nu moet doen. Normaal laat ik altijd alles met kissing buttons afwerken maar ik vind zelf 4 elkaar niet aanrakende knopen het mooiste.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Cesare Attolini
Reactie #54 Gepost op: 29 december 2007 – 11:52:52
Bij Attolini raken de knoopjes elkaar net niet op hun site te zien.

FFW

  • Gast
Cesare Attolini
Reactie #55 Gepost op: 30 december 2007 – 23:49:47
Ik post toch nog maar een keer omdat ik nog steeds niet helemaal goed weet wat voor een afwerking van de knoopjes op de mouw nu het meest traditioneel is. Wanneer nu 3 knopen, wanneer 4 en wanneer kissing. En om niet al teveel offtopic tegaan. Attolini komt uit napels dus wat wordt er daar traditioneel gedaan?

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.149
    • Bekijk profiel
Cesare Attolini
Reactie #56 Gepost op: 31 december 2007 – 00:09:33
Op m'n Borrelli-pakken zitten 4 kissing buttons, maar weet niet of de Oger-kleermaker die ze erop heeft gezet zich bewust is van de Napolitaanse knopentraditie of zo maar wat heeft gedaan...

FFW

  • Gast
Cesare Attolini
Reactie #57 Gepost op: 31 december 2007 – 00:14:12
Oger werkt naar mijn weten alles af met kissing buttons. Purple Lable of Attolini, altijd kissing (mijn ervaring). Vandaar mijn vraag, omdat ik veel bespoke pakken heb gezien (foto's op internet) waar geen kissing buttons opzitten. Bij de V&D hebben ze tegenwoordig volgens mij zelfs open knoopsgaten en kissing buttons.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Cesare Attolini
Reactie #58 Gepost op: 04 augustus 2008 – 19:25:01
Wat Attolini (volgens mij moet dit topic naar het subforum "Pak" worden verplaatst):

Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Cesare Attolini
Reactie #59 Gepost op: 04 augustus 2008 – 19:29:20
Citaat van: "foto010101"
Wat Attolini (volgens mij moet dit topic naar het subforum "Pak" worden verplaatst):


(Goed idee.) Jasje 1 graag.