Auteur Topic: Magnanni  (606975 keer gelezen)

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1650 Gepost op: 21 december 2014 - 09:26:20
Ik heb een aantal paar magnanni en de kwaliteit verschilt per paar schoen nogal. Wat me opvalt;

- Ik heb 2 paar waarbij aan de onderkant bij de zool het slecht is ingekleurd en dus verschil toont met de rest van de schoen
- Ik heb 1 paar waarbij er barstjes in het leer zitten
- Magnanni is in 2-3 jaar tijd bijna 50% duurder geworden gemiddeld terwijl ik niet het idee heb dat de kwaliteit toeneemt
- Santoni loopt echt veel beter vind ik. Soepeler bovenleer en de zool is zachter en steviger

Conclusie voor mij; met het kleiner wordende prijsverschil van tegenwoordig tussen Magnanni (~280e) en Santoni (~500-600) ga ik liever gewoon voor Santoni.

E30/40 is geen 50% duurder volgens mijn berekeningen. Magnanni's die ik 3jaar geleden heb gekocht kosten nog steeds E250.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Michielus

• Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1651 Gepost op: 28 december 2014 - 12:01:18
Mijn mening is nog niet veranderd. Magnanni is een leuke schoen, maar voor mij hoeft het niet meer. De reacties in dit draadje zijn wisselend, vooral wat betreft kwaliteit, en komen overeen met mijn ervaring.

Lijkt een beetje op Alfa Romeo autootjes: fantastische auto's wanneer looks jouw prioriteit hebben. Slechts af en toe het motorblok vervangen :)

DennisM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1652 Gepost op: 28 december 2014 - 23:43:55
Je vergelijk raakt kant noch wal, net zoals je argumenten als een tang op een varken slaan.

Michielus

• Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1653 Gepost op: 02 januari 2015 - 14:07:44
Je vergelijk raakt kant noch wal, net zoals je argumenten als een tang op een varken slaan.

Welnee. Ik zal het toelichten.

Ik heb de magnanni's anderhalf jaar geleden gekocht, en ze liepen meteen lekker. Dat is het mooie van dun en soepel leer, je hoeft het niet in te lopen. Dun leer is minder slijtvast dan dik leer, en het kreukt makkelijker met als gevolg lijntjes in het leer. Met Saphir kan ik ze netjes in conditie houden,maar de lijntjes gaan er niet door weg. Ook de houten schoenspanners kunnen dit niet wegnemen.
Ik heb andere schoenen, onder andere van officine creative en Harris, en die zijn echt anders. Duurder, maar vooral dikker leer, zowel de zool als het boverwerk. Inlopen vergt enkele dagen, maar na anderhalf jaar zijn de lijntjes minder talrijk.

DennisM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1654 Gepost op: 02 januari 2015 - 16:14:51
Ik zeg niet dat je punt niet juist is. Ik dacht overigens dat jij dezelfde poster was als MarcosTheBlack die meent voor 'een klein beetje meer' een veel betere schoen te krijgen, en komt dan met een 2x zo dure schoen aanzetten. Vandaar mijn opmerking over de argumenten.

Bij jou slaat enkel je vergelijk met Alfa nergens op, die stonden wellicht bekend om slechte elektronica, maar de motoren waren fantastisch ;)

Michielus

• Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1655 Gepost op: 13 februari 2015 - 21:22:33
Ik zeg niet dat je punt niet juist is. Ik dacht overigens dat jij dezelfde poster was als MarcosTheBlack die meent voor 'een klein beetje meer' een veel betere schoen te krijgen, en komt dan met een 2x zo dure schoen aanzetten. Vandaar mijn opmerking over de argumenten.

Bij jou slaat enkel je vergelijk met Alfa nergens op, die stonden wellicht bekend om slechte elektronica, maar de motoren waren fantastisch ;)

Santoni heb ik niet in huis, ik heb nog steeds geen leuke gevonden :( Maar de vergelijking met magnanni gaat inderdaad alleen al op prijs flink mank.

Wat betreft alfa's ben ik het niet met je eens. Althans, die elektronica wel, maar die motoren? Top Gear heeft er een hilarisch item over gemaakt :) Vrijdagavond, dus wellicht een mooie avond om die eens op te zoeken?

jvjadoe

• Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1656 Gepost op: 11 juli 2016 - 19:36:17
Beste allemaal,

Heb ongeveer anderhalve week terug dit paartje gehaald bij Assem voor EUR300. Ik vond ze zo mooi en was al op zoek naar een cognac paar schoenen, dus kon ze niet laten liggen. Na achteraf research te hebben gedaan lees ik veel klachten over de kwaliteit van Magnanni. Helaas heeft Santoni geen soortgelijk model voor een mooie prijs (rond EUR600 op Vousten). Nu mijn vraag: zouden jij mij aanbevelen om toch voor Santoni te gaan, wetende dat Santoni 2x zo duur is?

Wellicht kan ik ook wachten op sale van Vousten...

http://imgur.com/a/0CkWl

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1657 Gepost op: 11 juli 2016 - 19:39:29
andere kwaliteit en merknaam. zijn goedkopere alternatieven te vinden met betere kwaliteit.
Quotidie potest esse ultimo die

Camicia

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1658 Gepost op: 11 juli 2016 - 19:49:55
Heb al 3 jaar een paar magnanni's en die zien er nog top uit. Regelmatig mee de kroeg in geweest en niet zuinig mee omgegaan. Ik zou ze dus gewoon lekker dragen. Helemaal omdat je ook zegt dat je ze erg mooi vindt. Daar gaat het toch om?

jvjadoe

• Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1659 Gepost op: 11 juli 2016 - 20:00:33
Dank Camicia en Bachelor voor jullie snelle reactie!

@Camicia, daar gaat het zeker om! Ik zal er vooral op werk en in de kroeg mee shinen!

@Bachelor, welke alternatieven denk jij dat beter zullen zijn voor een lagere prijs? Heb helaas zelf geen substituut kunnen vinden bij Carmina, Markowski en Meermin.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1660 Gepost op: 11 juli 2016 - 20:12:57
Quotidie potest esse ultimo die

Kier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1661 Gepost op: 11 juli 2016 - 20:41:06
Heb zelf maar 1 paar Magnanni's en die gaan al geruime tijd mee en verkeren nog steeds in uitstekende staat. Niets mis met de prijs / kwaliteit als je het mij vraagt. Het zijn natuurlijk geen toppers maar ook niet slecht te noemen.
Dat je iets aan krijgt, wil nog niet zeggen dat je het past.
Dat je iets past, wil nog niet zeggen dat het je staat.

Vicuņa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1662 Gepost op: 11 juli 2016 - 20:47:55
Zoolconstructie is meh, maar het leer is oké en flexibel. Ik heb ze de deur uit gedaan omdat ze me te spits waren, maar slecht kan ik ze niet noemen. Model dat je linkt is in ieder geval niet te puntig, maar de chocodip zou ik je toch sterk afraden.

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1663 Gepost op: 11 juli 2016 - 20:50:32
Zool is imo hekel punt van die Magnannis. Voor 300 is het niet slecht, maar ook niet goed te noemen. Ik heb ze een tijd gehad maar vind Bommel en Lier beter voor minder.

Het leer blijft ook minder lang mooi imo itt Santoni die je voor 300 - 350 in de aanbieding ook wel kan scoren.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Vicuņa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1664 Gepost op: 11 juli 2016 - 20:51:29
(...) vind Bommel en Lier beter voor minder.