Auteur Topic: [Zwolle] Old Vic  (11036 keer gelezen)

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
[Zwolle] Old Vic
Gepost op: 31 januari 2006 – 21:40:56
Dit leek me wel eventjes de moeite waard om te posten. Naast het assortiment Gant en Mc gregor en aanverwanten, en natuurlijk DaSarto... Hebben wij hier in zwolle ook Old Vic. Die zat er al een hele tijd natuurlijk, maar het is nu overgenomen.
Andere eigenaar, naar eigen zeggen zaken in het westen gehad, en daarbij ook nieuwe look en nieuw assortiment -deels.
Naast Polo en Façonnable -wat al in het assortiment zat - nu ook jeans van citizens of Humanity - toch wel een hip jeansmerk, alleen niet mijn ding - en Canali, waar ik wel erg blij mee ben.
Naar eigen zeggen wou hij voor de pakken ook nog iets richting borelli binnenhalen, maar hij was er nog niet helemaal uit wat precies.
Nog niet alles hing in de winkel, dus ik heb het assortiment ook niet echt goed gezien. Feit blijft wel> veel merken in een relatief kleine winkel - ik ben wel boutiques gewend dus verbeter me als ik dat fout heb - dus per merk niet echt heel veel. Overwegend veel van RL alsnog.
Laatst bewerkt op: 17 april 2010 – 15:18:47 door Jesper
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Old Vic = Nieuwe stijl [Zwolle]
Reactie #1 Gepost op: 01 februari 2006 – 12:32:58
Ik vind de combi op de pop erg mooi. Wellicht dat ik die deze week aanschaf, al is het nog wel wat vroeg (linnen broek, zomerjasje).
De eigenaar is een bekende, trouwens. Die heeft ook Sophie's in de binnenstad. Canali had men trouwens ook al in het assortiment. Verder heeft men natuurlijk ook nog Corneliani hangen.

Mijn eerste indruk: zelfde koers, alleen nog meer RL. Iets wat ik eigenlijk minder geschikt vindt.

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Old Vic = Nieuwe stijl [Zwolle]
Reactie #2 Gepost op: 01 februari 2006 – 14:40:23
Citaat van: "Pietro"
Ik vind de combi op de pop erg mooi. Wellicht dat ik die deze week aanschaf, al is het nog wel wat vroeg (linnen broek, zomerjasje).
De eigenaar is een bekende, trouwens. Die heeft ook Sophie's in de binnenstad. Canali had men trouwens ook al in het assortiment. Verder heeft men natuurlijk ook nog Corneliani hangen.

Mijn eerste indruk: zelfde koers, alleen nog meer RL. Iets wat ik eigenlijk minder geschikt vindt.


Veel RL inderdaad,. dat zei ik zelf ook al, de Canali collectie is op zijn minst groter dan, aangezien het me eerder niet echt opviel. Sophie's vind ik een erg sterke zaak moet ik zeggen, en ik hoop dat hij hier ook een sterke zaak van maakt. Alhoewel die hoeveelheid RL misschien wel anders doet vermoeden.
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Old Vic = Nieuwe stijl [Zwolle]
Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2006 – 16:10:20
Vandaag weer even binnengelopen. De zaak is er zeker op vooruit gegaan en de verkoper is erg aardig. Laat je rustig even een kijkje nemen en probeert je niets dus ook niets op te dringen.
Ik heb er zelf een lichtblauwe Canali broek en een linnen Corneliani hemd gekocht. De zaak is mooi geordend en combinaties liggen bij elkaar. Ik heb vooral veel Canali en Corneliani gespot en verder zag ik ook nog Borrelli dassen liggen. Verder hadden ze dus voorin de zaak een RL deel liggen, maar ik vond deze collectie al minder groot. Al met al een mooie collectie in een sfeervolle winkel, waar je ook voor de nodige accesoires goed kan slagen.

Opvallend puntje: als je wat koopt krijg je een pasje, waarbij je voortaan altijd 10% korting krijgt over de gehele collectie. Deze korting geldt alleen in het seizoen, dus bij uitverkoop telt het niet. Ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt, maar mij hoor je niet klagen.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Old Vic = Nieuwe stijl [Zwolle]
Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2006 – 20:23:10
Dus als ik het goed begrijp zijn ze standaard 10% te duur...?!?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Old Vic = Nieuwe stijl [Zwolle]
Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2006 – 20:30:35
Citaat van: "Sergio"
Dus als ik het goed begrijp zijn ze standaard 10% te duur...?!?


Ja, dat zou ik dan toch ook denken.
Return to innocence...

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Old Vic = Nieuwe stijl [Zwolle]
Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2006 – 22:19:34
Citaat van: "TimMureau"
Citaat van: "Sergio"
Dus als ik het goed begrijp zijn ze standaard 10% te duur...?!?


Ja, dat zou ik dan toch ook denken.


ik niet, ik heb dat pasje ook, en dacht dat ik voor mijn Canali broek niet echt veel meer betaald heb dan dat ik er in de PC bij Canali voro zou betalen, maar ik zal er volgende keer dat ik daar ben eens extra op letten!
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Old Vic = Nieuwe stijl [Zwolle]
Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2006 – 23:17:29
Toch is het wel logisch als er een prijsverschil zit tussen de duurste winkelstraat van nederland of een winkel in Zwolle.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Old Vic = Nieuwe stijl [Zwolle]
Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2006 – 23:18:42
Citaat van: "Sergio"
Toch is het wel logisch als er een prijsverschil zit tussen de duurste winkelstraat van nederland of een winkel in Zwolle.


Ergens moeten de torenhoge PC huren vandaan worden gehaald inderdaad!
This, madame, is Versailles.

Huey

  • Gast
Old Vic = Nieuwe stijl [Zwolle]
Reactie #9 Gepost op: 23 maart 2006 – 23:23:01
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Sergio"
Toch is het wel logisch als er een prijsverschil zit tussen de duurste winkelstraat van nederland of een winkel in Zwolle.


Ergens moeten de torenhoge PC huren vandaan worden gehaald inderdaad!

De huren zijn zo hoog omdat je daar meer verkoopt...
De prijzen zijn min of meer hetzelfde als in de rest van het land. Het zou namelijk erg raar staan omdat veel van die producten immers niet uniek zijn. Maar gewoon door heel nederland te koop zijn.

Geloof mij nou maar dat als je Borrelli/Canali verkoopt je meer omzet uit de PC zult halen dan uit een winkel in Zwolle. Daarom zijn de huren dus hoger ook.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Old Vic = Nieuwe stijl [Zwolle]
Reactie #10 Gepost op: 23 maart 2006 – 23:29:38
Citaat van: "Huey"
Geloof mij nou maar dat als je Borrelli/Canali verkoopt je meer omzet uit de PC zult halen dan uit een winkel in Zwolle. Daarom zijn de huren dus hoger ook.


Ik zeg toch ook nergens dat je daar niet meer omzet zult halen? Maar stel nou dat de kosten evenredig zijn dan kun je dus net zo goed een winkel in Zwolle hebben, blijft er onder de streep net zoveel over.

Ik geloof best dat het niet spectaculair veel scheelt maar toch is het vaak wel iets goedkoper op de minder populair plaatsen. Dat geldt zelfs voor bezinestations. De Shell langs de A2 is fors duurder dan die in het dorp verderop.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: [Zwolle] Old Vic
Reactie #11 Gepost op: 17 april 2010 – 15:25:27
Kom net weer van een winkel uit zwolle. Heb daar een prachtige luxury vintage kunnen scoren voor €125.
Op dit moment hebben ze een outlet store met veel leuke spullen.
Jacob cohen voor 89 of 99 euro, zag nog een paar en 620, en 688 liggen blauw en paars geloof ik, en een gestreepte limited voor €99, ook nog andere broeken waarvan ik de naam niet meer weet, ook genoeg pakken  truien polo's en losse jasjes (grote maten)

merken wat ik gezien heb.
-Borelli
-Jacob cohen
-heel veel canali
-cornelieani
-heel veel RL
-Incotex (genoeg)

In mijn pre-SF-tijd kwam ik er weleens, maar toen bestond de collectie - voor zover ik mij kan herinneren - voornamelijk uit merken als Ralph Lauren en La Martina. Nu is de collectie wel (meer) de moeite waard, begrijp ik?

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: [Zwolle] Old Vic
Reactie #12 Gepost op: 17 april 2010 – 15:27:26
Ze verkopen ook Santoni dacht ik.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: [Zwolle] Old Vic
Reactie #13 Gepost op: 17 april 2010 – 22:51:28
Klopt. Zelfs een keer een Limited croco gezien daar.

Lennon

  • Gebruiker
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
Re: [Zwolle] Old Vic
Reactie #14 Gepost op: 28 april 2010 – 10:41:48
Laatst in de nieuwe winkel geweest, flinke verbetering.
Nu ook een best uitgebreide collectie van Santoni, veel broeken van JC, Borelli en Incotex.
Betere locatie ook nu, naast restaurant de Librije (mocht je een ruime beurs hebben).