Auteur Topic: Moeilijke voeten, klein budget.  (7610 keer gelezen)

William

  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Moeilijke voeten, klein budget.
Gepost op: 23 januari 2006 – 16:32:31
Schoenenkenners help mij!

Ik heb een vrij brede voet, maat 42/43. Het probleem is dat ik alyijd heel veel pijn heb aan mijn voeten met schoenen aan.

Wat kan ik wel dragen:
-zachte, nauwsluitende sneakers.
-"werkschoenen" hoog gevoerd van binnen en nauwsluitend

Wat zoek ik:

Aangezien ik een student ben zonder rijke ouders die bijspringen heb ik een klein budget. Toch heb ik nette, goed zittende schoenen nodig.

Wie heeft er tips voor me?

Guillaume

  • Gebruiker
  • Berichten: 135
    • Bekijk profiel
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2006 – 16:38:11
Brede leesten van Van Lier, Avang of Van Bommel zijn het meest betaalbaar. Hebben ze speciale modellen voor en anders maatwerk maar dat ligt buiten het budget van de meesten op dit forum.
e do not make mistakes. We have happy accidents.

Napoleon

  • Gast
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2006 – 16:40:38
Volgens mij heeft Nexus nog een paar halfhoge suede bexley staat, volgens mij ook met brede leest. Zachtgeprijst 120 E ofzo

Guillaume

  • Gebruiker
  • Berichten: 135
    • Bekijk profiel
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2006 – 17:08:38
Maat 9 toch?
e do not make mistakes. We have happy accidents.

Guillaume

  • Gebruiker
  • Berichten: 135
    • Bekijk profiel
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2006 – 17:10:13
trouwens, Loding en Bexley zijn ook goed qua prijs/kwaliteit. Maar moet je wel via internet bestellen
e do not make mistakes. We have happy accidents.

Napoleon

  • Gast
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2006 – 17:12:10
Dat wilde ik al aangeven, alleen nexus heeft nog een paar staan waar hij vanaf wil, dus je kunt even PM'en

William

  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2006 – 17:27:57
Citaat van: "Guillaume"
trouwens, Loding en Bexley zijn ook goed qua prijs/kwaliteit. Maar moet je wel via internet bestellen


Hmm dan vallen die eigenlijk af. Moet ze wel van te voren kunnen passen. Als je al vaker schoenen van een merk hebt gehad dan weet je wat je kan verwachten, ik (nog) niet.

Misschien vinden jullie wel dat ik teveel zeur over het geld. Maœr ik vind het gewoon zonde om geld uit te geven aan iets wat ik misschien nooit aan kan.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2006 – 18:27:45
Citaat van: "Napoleon"
Volgens mij heeft Nexus nog een paar halfhoge suede bexley staat, volgens mij ook met brede leest. Zachtgeprijst 120 E ofzo

Als hij ze niet teruggestuurd heeft...

Nexus accepteert ze alleen niet meer als je ze weer bebloed in komt leveren :P. Misschien is Santoni per Oger een tip als je meer budget hebt. Hebben namelijk al een rode binnenkant ;)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2006 – 18:27:49
Citaat van: "William"
Nooit laten bekijken nee. Probleem doet zich het meeste voor bij de hiel en de kleine teen. Mijn voet is vrij breed en als ze in de breedte passsen heb ik weer teveel ruimte bij de hiel waardoor ik deze kapotloop.


Als je echt afwijkende voeten hebt of speciale problemen dan zijn maatschoenen (helaas) je enige optie. Even informeren bij je verzekering, zaak vergoeden ze dat soort dingen wel (gedeeltelijk) als er een echte medische noodzaak is. Dit lijkt mij aanwezig. Afhankelijk van het bedrag dat ze vergoeden zijn er op het forum een aantal goede bespoke schoenmakers te vinden. Anders gewoon een goede orthopedische schoenmaker. Succes!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #9 Gepost op: 23 januari 2006 – 18:28:39
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Napoleon"
Volgens mij heeft Nexus nog een paar halfhoge suede bexley staat, volgens mij ook met brede leest. Zachtgeprijst 120 E ofzo

Als hij ze niet teruggestuurd heeft...

Nexus accepteert ze alleen niet meer als je ze weer bebloed in komt leveren :P. Misschien is Santoni per Oger een tip als je meer budget hebt. Hebben namelijk al een rode binnenkant ;)


Nexus heeft zijn schoenen al lang geleden terug gestuurd. Mijn Bexley's zijn ondertussen binnen. Zal daarover posten als ze binnen zijn. Tot nu toe zijn het de enige schoenen waar ik ontzettende pijn van in mijn voeten krijgen...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #10 Gepost op: 23 januari 2006 – 18:44:36
Onder enig voorbehoud natuurlijk:

Orthopedische Maatschoenen
Voor veel mensen zijn Orthopedische Maatschoenen beschikbaar vanaf € 726,00. Om voor de eerste maal voor vergoeding in aanmerking te komen is een voorschrift nodig van een revalidatiearts of een orthopedisch chirurg. In sommige gevallen volstaat de zorgverzekeraar ook met een voorschrift van een dermatoloog of een reumatoloog. Voor herhalingsparen is veelal ook een voorschrift van de huisarts voldoende. De zorgverzekeraar vergoedt de schoenen met uitzondering van de wettelijk vastgestelde 'eigen bijdrage'. De eigen bijdrage voor een paar schoenen bedraagt € 113,00 voor volwassenen en € 56,50 voor kinderen tot 16 jaar. De eigen bijdrage wordt door de cliënt bij aflevering betaald. Het resterende bedrag rekent de orthopedische schoenmaker rechtstreeks af met de zorgverzekeraar.
De gebruikstermijn van een paar schoenen bedraagt 9 maanden voor personen jonger dan 16 jaar en 15 maanden voor personen vanaf 16 jaar. 3 Maanden na levering van het eerste paar bestaat het recht op een wisselpaar. De orthopedische schoenmaker regelt voor de cliënt de aanvraag voor vergoeding bij de zorgverzekeraar.


http://www.orthopro.nl/wat/convergoed.htm

Je eigen bijdrage is dus 130 euro. Schappelijk bedrag voor geen pijn aan je voeten lijkt me zo.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Jason

  • Gast
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #11 Gepost op: 23 januari 2006 – 18:51:01
Dan  zou ik naar een maatschoenmaker gaan zoals die hier besproken worden.

William

  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #12 Gepost op: 23 januari 2006 – 20:47:12
Dan zal ik maar eens bellen naar de zorgverzekering. Zal er vast niet voor in aanmerking komen aangezien ik geen klompvoet heb of iets dergelijks.

Zal ook wel niet bij een van de hier genoemde schoenmakers terecht kunnen  :P

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #13 Gepost op: 23 januari 2006 – 20:49:16
Citaat van: "William"
Dan zal ik maar eens bellen naar de zorgverzekering. Zal er vast niet voor in aanmerking komen aangezien ik geen klompvoet heb of iets dergelijks.

Zal ook wel niet bij een van de hier genoemde schoenmakers terecht kunnen  :P


En een afspraak maken met je huisarts. Die kan je namelijk officieel doorverwijzen. Dat zul je voor je verzekering ook wel nodig hebben. De professionele mening van een orthopeed dat je daadwerkelijk aangepast schoeisel nodig hebt. Als het werkelijk zo ernstig is al je beschrijft lijkt me dat niet zo'n groot probleem.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

William

  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Moeilijke voeten, klein budget.
Reactie #14 Gepost op: 23 januari 2006 – 20:57:09
ik zal eens gaan informeren.

Denk echter wel dat zo'n orthopedische schoen in de categorie "spuuglelijk" valt  :P