Auteur Topic: Finamore  (260329 keer gelezen)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #615 Gepost op: 08 juni 2019 - 15:12:06
Davino alles met hand... rest zou ik niet weten... kan even bij mijn mazza’s kijke
Respect the beard

tango

• Gebruiker
  • 0,047 berichten per dag
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #616 Gepost op: 27 juni 2019 - 10:31:29
Volgens mij is alleen de Exclusiva lijn van Finamore volledig met de hand gemaakt.
Shirtjes gaan voor ca. 600 euro over de toonbank...

Sartoria Casper

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Finamore
Reactie #617 Gepost op: 28 juli 2021 - 13:59:43
Heeft iemand toevallig nog een tip voor een goed online adres voor shirts van Finamore? Frans Boone lijkt al tijden geen nieuwe voorraad te hebben. Alvast dank.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #618 Gepost op: 28 juli 2021 - 15:53:35
Pauw, Michael Jondral, Finamore zelf, om er een paar te noemen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #619 Gepost op: 29 juli 2021 - 11:04:09

kiton

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #620 Gepost op: 23 januari 2023 - 18:10:07
Wat een heerlijke shirts! Bij yoox zijn ze vaak goedkoop.
l bello è quello che non si vede

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #621 Gepost op: 23 januari 2023 - 18:17:51
Zo hé. Tijdje weggeweest? :mrgreen:

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #622 Gepost op: 24 januari 2025 - 11:51:05
Weet iemand wat de structuur is qua kwaliteit en maakwijze van de verschillende labels van Finamore?

In de kast snel vergeleken en dan kom ik op het volgende:
Finamore per FB/Oger/Pauw/Van Dijk heeft naar mijn idee minder handwerk. Afhankelijk van wat winkelier inkoopt?
Donkere label met witte letters Finamore 1925 Napoli lijkt een stuk meer handwerk te hebben. Herkenbaar op boord, manchet en schouderaanzet.
Wit label met navy letters Finamore Napoli. Vergelijkbaar met blauwe label?
Groene tekst in verticaal label lijkt mij de laagste kwaliteit. Kan ook komen doordat dit een simpel jersey-shirtje is. Is dit de sport-lijn?

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #623 Gepost op: 24 januari 2025 - 12:06:13
Het antwoord weet ik niet. Maar ik word wel nostalgisch van je vraag.  Dit soort dingen hadden we het de eerste vijf jaar van het forum constant over. Mooi was die tijd. :mrgreen:
This, madame, is Versailles.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #624 Gepost op: 24 januari 2025 - 12:07:32
Het antwoord weet ik niet. Maar ik word wel nostalgisch van je vraag. Over dit soort dingen hadden we het de eerste vijf jaar van het forum constant over. Mooi was die tijd. :mrgreen:

Haha het kwam ook door het teruglezen van de Finamore & Mazzarelli-topics. Helemaal zin om 25x te mailen naar Italië om een hemd geleverd te krijgen.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #625 Gepost op: 24 januari 2025 - 14:30:14
Weet iemand wat de structuur is qua kwaliteit en maakwijze van de verschillende labels van Finamore?

In de kast snel vergeleken en dan kom ik op het volgende:
Finamore per FB/Oger/Pauw/Van Dijk heeft naar mijn idee minder handwerk. Afhankelijk van wat winkelier inkoopt?
Donkere label met witte letters Finamore 1925 Napoli lijkt een stuk meer handwerk te hebben. Herkenbaar op boord, manchet en schouderaanzet.
Wit label met navy letters Finamore Napoli. Vergelijkbaar met blauwe label?
Groene tekst in verticaal label lijkt mij de laagste kwaliteit. Kan ook komen doordat dit een simpel jersey-shirtje is. Is dit de sport-lijn?
Heb van oger en pauw en fb allemaal overhemden met verschillende hoeveelheden handwerk.

Meeste handwerk heb ik op een smokingnoverhemd van finamore gekocht bij oger. Met idd het blauwe label niet 'per oger' erop. Letterlijk het hele overhemd is met de handgemaakt behalve de kraag en boord rand. Dus de aanzetten, lange naaden, schouder etc. Allemaal wel.

Bleek te gaan om een eenmalige collectie om het zoveel jarig bestaan van finamore te vieren. Gekocht in de outlet in Haarlem voor 100eu. Schijnt niet verkoop baar te zijn kostte nieuwe 650eu ofzo.

De rest heeft soms wel of geen handgemaakte boord aanzet, wel en geen handgemaakte schouder. Wel allemaal handgemaakte knoopsgaten.

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #626 Gepost op: 24 januari 2025 - 14:54:30
Ik koop ook wel eens shirts via hun eigen website. Met verschillende kleuren labels maar de omschrijving op de website is vaak hetzelfde.

Die met die groene tekst zijn sport modellen (Tokyo en Gaeta) en die zijn wel duidelijk anders (en veel goedkoper).

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #627 Gepost op: 24 januari 2025 - 14:55:38
Ik koop ook wel eens shirts via hun eigen website. Met verschillende kleuren labels maar de omschrijving op de website is vaak hetzelfde.

Die met die groene tekst zijn sport modellen (Tokyo en Gaeta) en die zijn wel duidelijk anders (en veel goedkoper).

EDIT: sommigen hebben ook geplooide schouders en sommigen niet. Geen peil op te trekken. Bij Pauw zijn alle geplooide schouders weg (althans bij de laatste paar shirts die ik er kocht).

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #628 Gepost op: 24 januari 2025 - 14:59:07
EDIT: sommigen hebben ook geplooide schouders en sommigen niet. Geen peil op te trekken. Bij Pauw zijn alle geplooide schouders weg (althans bij de laatste paar shirts die ik er kocht).
Ik koop tegenwoordig mijn overhemden via Luxire, niks handwerk wel goede fit. Kost rond de 130eu (incl. belasting) prima p/k.
Finamore etc. kocht ik altijd in de oger outlet voor 100eu de stuk, dat kan helaas niet meer.
Ik heb besloten niet meer dan 150eu voor een overhemd neer te leggen, dingen slijten vrij snel en vaak is een hogere kwaliteit stof alleen nog maar sneller versleten.
Mocht ik wat beters willen dan bestel ik mijn eigen stof bij Canclini etc. en stuur het op naar Luxire.

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #629 Gepost op: 24 januari 2025 - 18:50:48
Om nog even door te gaan op de verschillen….. wat laten ze in Duitsland die mouwen altijd absurd lang maken. Heb een paar shirts van Michael Jondral en een paar van Braun (net weer 3 besteld want goede sale altijd daar). Maar kan ze altijd meteen neer ‘t Kleermakertje brengen om de mouwen korter te laten maken. Vaak 3 tot 4 cm. Normaal bij Pauw of Finamore direct zijn de mouwen perfect.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk