Weet iemand wat de structuur is qua kwaliteit en maakwijze van de verschillende labels van Finamore?
In de kast snel vergeleken en dan kom ik op het volgende:
Finamore per FB/Oger/Pauw/Van Dijk heeft naar mijn idee minder handwerk. Afhankelijk van wat winkelier inkoopt?
Donkere label met witte letters Finamore 1925 Napoli lijkt een stuk meer handwerk te hebben. Herkenbaar op boord, manchet en schouderaanzet.
Wit label met navy letters Finamore Napoli. Vergelijkbaar met blauwe label?
Groene tekst in verticaal label lijkt mij de laagste kwaliteit. Kan ook komen doordat dit een simpel jersey-shirtje is. Is dit de sport-lijn?
Heb van oger en pauw en fb allemaal overhemden met verschillende hoeveelheden handwerk.
Meeste handwerk heb ik op een smokingnoverhemd van finamore gekocht bij oger. Met idd het blauwe label niet 'per oger' erop. Letterlijk het hele overhemd is met de handgemaakt behalve de kraag en boord rand. Dus de aanzetten, lange naaden, schouder etc. Allemaal wel.
Bleek te gaan om een eenmalige collectie om het zoveel jarig bestaan van finamore te vieren. Gekocht in de outlet in Haarlem voor 100eu. Schijnt niet verkoop baar te zijn kostte nieuwe 650eu ofzo.
De rest heeft soms wel of geen handgemaakte boord aanzet, wel en geen handgemaakte schouder. Wel allemaal handgemaakte knoopsgaten.