Auteur Topic: Do's & Don'ts  (30596 keer gelezen)

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Do's & Don'ts
Reactie #45 Gepost op: 16 januari 2006 – 22:19:29
Citaat van: "Merlino"
Ik kan 't niet laten, dit plaatje staat ook in DTM:


 :-^

(plaatje even van styleforum.net geleend)



Tja..... Er was ooit eens......... een style icoon! :roll:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Do's & Don'ts
Reactie #46 Gepost op: 16 januari 2006 – 22:21:40
Het lijkt net of Mr. Lauren een kilt draagt  :lol:
This, madame, is Versailles.

Roy

  • Gebruiker
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Do's & Don'ts
Reactie #47 Gepost op: 16 januari 2006 – 22:26:19
Citaat van: "Rogier"
Het lijkt net of Mr. Lauren een kilt draagt  :lol:


Schijnt weer helemaal mode te worden!
Ipv van de flat-front pantalons, gewoon een kilt (en uiteraard met niets eronder!) :P
[size=9]"It is only shallow people who do not judge by appearances."[/size]

jiskefetjos

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Do's & Don'ts
Reactie #48 Gepost op: 14 augustus 2008 – 14:32:30
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op SF en ben benieuwd of jullie een zwart pak op het werk (financiele sector/consultancy/accountancy) een do of een don't vinden?

Iemand vroeg dit laatst aan mij en ik wist hier geen duidelijk antwoord op te geven.

graag jullie reactie...

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Do's & Don'ts
Reactie #49 Gepost op: 14 augustus 2008 – 14:47:08
Een zwart pak op het werk? Alleen als je begrafenisondernemer bent. Antraciet kun je echter prima dragen.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Do's & Don'ts
Reactie #50 Gepost op: 14 augustus 2008 – 14:47:25
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op SF en ben benieuwd of jullie een zwart pak op het werk (financiele sector/consultancy/accountancy) een do of een don't vinden?

Iemand vroeg dit laatst aan mij en ik wist hier geen duidelijk antwoord op te geven.

graag jullie reactie...

Hangt van het zwart af!!
Meestal vind ik het net een oberpak!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Do's & Don'ts
Reactie #51 Gepost op: 14 augustus 2008 – 15:02:42
Zie overigens ook elders op het forum. (Zoekfunctie.) Bijvoorbeeld hier. Een citaat uit dat topic:

Zwarte pakken zijn inderdaad minder geaccepteerd in een aantal conservatieve branches (bv. accountancy & banking) (...)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Re: Do's & Don'ts
Reactie #52 Gepost op: 14 augustus 2008 – 17:03:46
Hangt van het zwart af!!

Zwart is zwart. Al het andere is antraciet.  ;)

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: Do's & Don'ts
Reactie #53 Gepost op: 14 augustus 2008 – 22:01:06
Zwart pak met wit shirt en dunne zwarte das vind ik an sich altijd wel stylish. Misschien iets te casual voor sommigen...

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Do's & Don'ts
Reactie #54 Gepost op: 15 augustus 2008 – 10:31:19
Zwart pak met wit shirt en dunne zwarte das vind ik an sich altijd wel stylish. Misschien iets te casual voor sommigen...

Da's wat mij betreft niet stylish maar modisch, en nogal fantasieloos bovendien. Is mij niet duidelijk waarom iemand die stijl nastreeft, de zoveelste na-aper van de Blues Brothers en de Reservoir Dogs zou willen zijn.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Do's & Don'ts
Reactie #55 Gepost op: 24 augustus 2008 – 15:48:13
Da's wat mij betreft niet stylish maar modisch, en nogal fantasieloos bovendien. Is mij niet duidelijk waarom iemand die stijl nastreeft, de zoveelste na-aper van de Blues Brothers en de Reservoir Dogs zou willen zijn.



Met bloedvlekken en stukjes schedel en hersenen is best een goede look hoor, V.
cyka blyat

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Do's & Don'ts
Reactie #56 Gepost op: 24 augustus 2008 – 15:54:51



Tja..... Er was ooit eens......... een style icoon! :roll:

Ik snap echt niet wat hier lelijk of niet stijlvol aan zou zijn. Over het dragen van een coltrui zijn de meningen verdeeld, maar dat pak dat meneer Lifshitz hier draagt ziet er fantastisch uit. Soms word ik een beetje moe van dat flat front fanatisme hier.
cyka blyat

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Re: Do's & Don'ts
Reactie #57 Gepost op: 24 augustus 2008 – 16:39:33
Ik snap echt niet wat hier lelijk of niet stijlvol aan zou zijn. Over het dragen van een coltrui zijn de meningen verdeeld, maar dat pak dat meneer Lifshitz hier draagt ziet er fantastisch uit. Soms word ik een beetje moe van dat flat front fanatisme hier.

Je kan je natuurlijk heel erg opwinden over een reply van tweeëneenhalf jaar geleden. Maar om inhoudelijk ook wat bij te dragen...

Als je slank bent zie ik de toegevoegde waarde niet van een bandplooi. Het blijft bij mij beelden oproepen van wat corpulente 50+'rs die een buik hebben waardoor er wat stof overblijft die weggewerkt moet worden.



Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Do's & Don'ts
Reactie #58 Gepost op: 24 augustus 2008 – 17:36:18
Je kan je natuurlijk heel erg opwinden over een reply van tweeëneenhalf jaar geleden. Maar om inhoudelijk ook wat bij te dragen...

Als je slank bent zie ik de toegevoegde waarde niet van een bandplooi. Het blijft bij mij beelden oproepen van wat corpulente 50+'rs die een buik hebben waardoor er wat stof overblijft die weggewerkt moet worden.




Ik heb nog steeds het idee dat dit ook weer zo'n detail is dat onderhevig is aan mode. Net als de extreem slanke fit die nu zo populair is.

In de jaren tachtig en negentig waren bandplooien geaccepteerd voor jong en oud, ' ignoranti'  en 'hier erkende  cognoscenti'  (JK en YvRA) droegen het toen allemaal. Bovendien zag ik in dat boekje van Oger voor winter ' 08 ook hier en daar een bandplooi, dus ik denk dat het terug gaat komen.

Zelfde geldt eigenlijk voor de publieke opinie over DB hier, eerst not done voor jongelingen maar langzaam aan toch geaccepteerd. 

Slanke mensen kunnen inderdaad een flat front goed hebben, voor informele broeken (katoen, linnen etc) blijft voor mij flat front de regel maar de broek van pakje van I. heeft mij ervan overtuigd dat bandplooien heel goed kunnen.

Bovendien, sinds wanneer trekt een SF'er zich wat aan van de meningen en vooroordelen van de massa? Of doe je dat toch wel?
cyka blyat

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Re: Do's & Don'ts
Reactie #59 Gepost op: 24 augustus 2008 – 17:50:17
Citaat van: Daedalus
Ik heb nog steeds het idee dat dit ook weer zo'n detail is dat onderhevig is aan mode. Net als de extreem slanke fit die nu zo populair is.
Zeker, maar zoals je weet is ook in de klassieke herenkleding vaak onderhevig aan mode.

Citaat van: Daedalus
In de jaren tachtig en negentig waren bandplooien geaccepteerd voor jong en oud, ' ignoranti'  en 'hier erkende  cognoscenti'  (JK en YvRA) droegen het toen allemaal. Bovendien zag ik in dat boekje van Oger voor winter ' 08 ook hier en daar een bandplooi, dus ik denk dat het terug gaat komen.

Maar dat had dan ook weer met de mode in de jaren 80 te maken denk ik.

Citaat van: Daedalus
Zelfde geldt eigenlijk voor de publieke opinie over DB hier, eerst not done voor jongelingen maar langzaam aan toch geaccepteerd. 

Idem de omslag van de broekspijp. Net als de bandplooi imo louter functioneel. Ben je lang  :arrow: doen, ben je minder lang zou ik het niet doen. Heeft niet zozeer met jong of oud te maken.

Citaat van: Daedalus
Slanke mensen kunnen inderdaad een flat front goed hebben, voor informele broeken (katoen, linnen etc) blijft voor mij flat front de regel maar de broek van pakje van I. heeft mij ervan overtuigd dat bandplooien heel goed kunnen.
Pakje van I.? Ik mis je even.

Citaat van: Daedalus
Bovendien, sinds wanneer trekt een SF'er zich wat aan van de meningen en vooroordelen van de massa? Of doe je dat toch wel?
In zekere zin past iedereen zich wel aan en wil men met een persoonlijke twist 'conformeren'.