Auteur Topic: Voorzichtig in goede kleding?  (21919 keer gelezen)

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #15 Gepost op: 10 januari 2006 – 13:19:25
@Fastcruiser: Omdat ik (kennelijk abusievelijk) uitging van wat andere waarden hier. Een beetje liefde voor je spullen. Ik baal er ook van als ik een onherstelbare vlek maak op een shirtje dat 20E heeft gekost, gaat me niet zozeer om 't geld... We maken hier altijd grapjes over de typische PC lui, maar ik vind de mening die ik hier nu tentoongespreid zie over de afgelopen 10 postings nu precies bij die mensen passen.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2006 – 13:22:23
Ik heb ook liefde voor de spullen. Mijn schoenen worden met veel moeite netjes gepoetst, in schoenspanners geplaatst en krijgen de nodige rust. Mijn pak wordt netjes behandeld, mijn hemden zorgvuldig gestreken (ideaal moment om de maakwijze te waarderen). Maar als ik het draag, draag ik het, dan ga ik niet SUPER voorzichtig doen, bang voor elk vlekje. Dat wil ik niet. Ik leef niet voor mijn kleding, maar mijn kleding leeft voor mij.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2006 – 13:32:48
Let's drop it. Maakt mij het ook uit, het is goed voor de economie als er weer een extra hemd wordt gekocht!
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #18 Gepost op: 10 januari 2006 – 13:34:03
Citaat van: "Merlino"
@Fastcruiser: Omdat ik (kennelijk abusievelijk) uitging van wat andere waarden hier. Een beetje liefde voor je spullen. Ik baal er ook van als ik een onherstelbare vlek maak op een shirtje dat 20E heeft gekost, gaat me niet zozeer om 't geld... We maken hier altijd grapjes over de typische PC lui, maar ik vind de mening die ik hier nu tentoongespreid zie over de afgelopen 10 postings nu precies bij die mensen passen.

Ah op die manier. No worries dan. Ik denk dat de meeste mensen hier hun kleding wel koesteren (ik althans wel): poetsen, strijken, netjes houden door zaken meteen in de kast te leggen/hangen etc. Dus in dat opzicht kan je wel van liefde voor de kleding spreken.

Op het moment echter dat ik me “moet inhouden” bij het dragen van de kleding kan die liefde echter snel bekoelen. Kijk ik ga niet bewust met mijn schoenen door plassen lopen, maar ik blijf ook niet binnen als het regent en ze dus de kans lopen nat te worden. Leven met kleding hoort er nu eenmaal bij. Daar is kleding voor, ook de mooiste kleding. Alleen voor formele feestkleding kan een uitzondering gelden (alleen binnenshuis gebruiken :P) maar ook daar loop je de kans op vlekken. Daar kan – en wil – je niet continue voor waken.

swestland

  • Gebruiker
  • Berichten: 195
    • Bekijk profiel
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2006 – 14:30:18
Als je wilt dat je kleding perfect blijft dan moet je het ook niet dragen anders slijt het namelijk.
Dat vind ik het zelfde als iemand een kado krijgt en zegt 'Het is zo mooi, ik laat het nog even in de verpakking'.
Dit geld voor een heleboel producten denk ik. Er zijn ook mensen die amper in hun auto rijden 'want straks komt er een deukje in', tja dan had het maar geen auto moeten worden :P

Dit neemt natuurlijk niet weg dat je wel zuinig op je spullen kan zijn dit vergroot namelijk de levensduur en dus ook de tijd dat je er van kan genieten.

Jason

  • Gast
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2006 – 15:13:24
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Merlino"
Beetje sterke reactie vind ik eerlijk gezegd Huey. Je kunt ook bepaalde kleding bewaren voor wat specialere gelegenheden of gelegenheden waarbij je weet dat ze het iig overleven. Ik doe m'n Santoni's bijvoorbeeld niet naar de kroeg aan, dat vind ik een beetje mallotig. Doe je zo je best om ze mooi te poetsen en je koopt er dure spanners voor, ga je ze naar de kroeg aantrekken. Kun je er net zo goed Kiwi op smeren en veerspanners in doen!

Ik heb er geen problemen mee om santoni's aan te trekken in de kroeg. Gewoon oppoetsen en ze zijn weer prima hoor. Ik ben ook een keer beland op een brabants schuurfeest met incotex, finamore en santoni. Was niet mijn bedoeling, maar om me nou speciaal om te kleden... Als je dan de hele avond op staat te letten of er geen bier overheen gaat ben je niet goed bezig imho.


Het verschil zal vooral worden bepaald door er al dan niet te hoeven werken, en zowel, hoe hard er voor moet worden gewerkt. In beide gevallen misstaat enige terughoudendheid niet, maar dat moet ook weer niet geetaleerd worden in de vorm van niet naar buiten gaan als het regent.

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2006 – 19:32:27
Citaat van: "Jason"


Het verschil zal vooral worden bepaald door er al dan niet te hoeven werken, en zowel, hoe hard er voor moet worden gewerkt. In beide gevallen misstaat enige terughoudendheid niet, maar dat moet ook weer niet geetaleerd worden in de vorm van niet naar buiten gaan als het regent.


 :D
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2006 – 19:44:01
Ik herken het wel hoor, als ik weet dat ik naar de kroeg ga dan trek ik echt geen santoni's aan. Ook andere (goedkopere) maar kwetsbare schoenen trek ik niet aan. Maar dat komt omdat ik weet hoe schoenen eruit komen te zien na een avondje stappen.

Qua shirts maakt het me weer niet; dat gaat toch eigenlijk altijd wel goed.

Ik denk dat hoe mensen er mee omgaan hier vooral te maken heeft hoe 'bijzonder' een bepaald kledingstuk voor hem is,

Napoleon

  • Gast
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2006 – 11:25:16
Als ik mijn (enige) Borrelli uit de kast pak dat heb ik wel zoiets van...hmm geen rare dingen doen vandaag. Tegen de tijd dat ik er 10 heb wordt het uiteraard een ander verhaal..

Huey

  • Gast
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2006 – 17:14:17
Mijn filosofie is eigenlijk heel simpel, je past je kleding aan de gelegenheid aan. Maar als ik toevallig een keertje met lichte santoni's en een overhemd van 300e op een schuurfeest of in een kroeg terechtkom dan ga ik niet de hele avond op staan letten. Dat vind ik juist het mooie van goede schoenen. Goed reinigen, goed poetsen en voila. Weer als nieuw. Overhemd kan prima in de wasmachine.

Mijn punt is eigenlijk meer dat je kleding er voor jou is, wij zijn er niet voor de kleding. Snappez vous?

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #25 Gepost op: 11 januari 2006 – 17:47:24
Citaat van: "Napoleon"
Als ik mijn (enige) Borrelli uit de kast pak dat heb ik wel zoiets van...hmm geen rare dingen doen vandaag. Tegen de tijd dat ik er 10 heb wordt het uiteraard een ander verhaal..
Is begrijpelijk Napoleon als ik naar mezelf kijk hoef ik niet meer erbij na te denken.Heb dan ook meerdere hemden dus is het voor mij elke dag gewoon een andere Borrelli aan.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #26 Gepost op: 11 januari 2006 – 19:03:20
Inderdaad leven met je kleding.... in mijn Santoni's zitten ook scheuren door het glas van de kroeg en van de zool is echt de hele beschermlaag er al af, maarja het zij zo. Het is nooit mijn bedoeling kleding kapot/vies te maken maar als het gezellig is in een kroeg en ik loop op santoni's ga ik me niet eerst omkleden of iets dergelijks....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #27 Gepost op: 11 januari 2006 – 19:10:25
Shirts boeit me niet zo, die kunnen wel wat hebben. Ik draag m'n attolini shirts ook gewoon tijdens het uitgaan.
Maar m'n MTM suitsupply pak vind ik te mooi om door te dragen, die draag ik max 1 per week, meestal minder. Voor de rest heb ik gewoon 3 doordraagpakken. (woord v/h jaar 2006)

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #28 Gepost op: 11 januari 2006 – 23:38:38
Als je meerdere pakken bezit is het niet zo erg.. maarja als je er maar 1 of 2 hebt wordt het lastiger.

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Voorzichtig in goede kleding?
Reactie #29 Gepost op: 12 januari 2006 – 00:25:13
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Napoleon"
Als ik mijn (enige) Borrelli uit de kast pak dat heb ik wel zoiets van...hmm geen rare dingen doen vandaag. Tegen de tijd dat ik er 10 heb wordt het uiteraard een ander verhaal..
Is begrijpelijk Napoleon als ik naar mezelf kijk hoef ik niet meer erbij na te denken.Heb dan ook meerdere hemden dus is het voor mij elke dag gewoon een andere Borrelli aan.


Niet zo de forumpimp uithangen gusto :D