Auteur Topic: Gentleman's Style in New York  (8046 keer gelezen)

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Gentleman's Style in New York
Reactie #30 Gepost op: 10 januari 2006 – 15:00:03
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Alboreto"
Patrick Bateman (de "echte") heeft een broertje, Sean. Een van Patricks favoriete tijdverdrijven was spelen met zwervers. Aangezien er al een Patrick Bateman op dit forum actief is, deed jouw opmerking over jagen in NY bij mij de gedachte postvatten dat meerdere leden van de family vertegenwoordigd zijn, in jouw geval onder een pseudoniem. Leuke boeken trouwens. Sinds ik AP heb gelezen kijk ik nooit meer onbevangen naar een spijkerpistool. En Huey Lewis' discografie heeft voor mij geen geheimen meer...


Ik ben American Psycho nu voor het eerst aan het lezen. Ik ben al ruim voorbij het dinner met Sean, maar ik legde de relatie even niet. My bad  :D

Sean is een van de protagonisten in Ellis' tweede boek, The Rules of Attraction (De regels van de aantrekkingskracht). Dit boek is overigens ook verfilmd, met die brave borst Dawson uit Dawson's Creek in de hoofdrol. Ik geloof dat PB in dit boek, dat dus eerder is gepubliceerd dan AP, een bijrolletje heeft. Hij wordt iig wel genoemd, als ik me niet vergis. De verfilming is naar mijn mening beter dan dan die van American Psycho. Die film is echt een drama. Ik geloof dat de regisseur, Mary Harron, er een soort komedie van wilde maken, door het geweld in het absurde te trekken. Ik kan helaas niet zeggen dat ik vind dat ze daarin is geslaagd. Ik begrijp deze keus overigens wel; het boek is zo wreed, als je dat letterlijk zou overnemen in de verfilming, dan krijg je een soort snuff-movie.
esus saves, George Nelson withdraws!

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Gentleman's Style in New York
Reactie #31 Gepost op: 11 januari 2006 – 09:32:00
Het spijt me dat ik deze discussie verstoor met een ontopic mededeling.

Vind het een heel vet jasje en perfect bij die vent passen! Op de blog staat ook een nieuwe foto van Lapo trouwens -> erg mooi jasje!
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Gentleman's Style in New York
Reactie #32 Gepost op: 11 januari 2006 – 09:39:43
Inderdaad. Zou het niet erg vinden als ik zo rond zou lopen over 40 jaar.
Fashion can be bought. Style one must possess.