Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795755 keer gelezen)

Gesualdo

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #375 Gepost op: 07 augustus 2007 - 17:52:39
Zijn er al forumleden die in NvN (MTM) pakken rondlopen?
Ik ben benieuwd hoe ze zich tot de SuSu en NT verhouden, gezien hun prijs!

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #376 Gepost op: 06 maart 2008 - 16:48:05
Even gekopieerd uit een gesloten topic:

Citaat van: "nicker"
Hallo SFers, Dit is mijn eerste post. Ik heb een vraag over een pak dat ik aan moet. Ik heb binnenkort een gesprek bij de Triodos bank. Iemand een idee wat voor een pak je hier aan kunt? ik zelf heb een zwart pak. Is dit iets?

In dit topic zul je de nodige informatie kunnen vinden, echter een opmerking over het pak dat je noemt. Een zwart pak zou ik niet doen. Ik denk dat ik gerust kan stellen dat de heersende opinie op SF is dat een zwart pak enkel op een begrafenis gedragen kan worden. Wil je graag een echt donkere kleur, dan is antraciet of navy prima.

FrightfulAccountant

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #377 Gepost op: 15 maart 2008 - 00:22:05
Citaat van: "Jesper"
Ik denk dat ik gerust kan stellen dat de heersende opinie op SF is dat een zwart pak enkel op een begrafenis gedragen kan worden. Wil je graag een echt donkere kleur, dan is antraciet of navy prima.

Om eerlijk te zijn zie ik niet of nauwelijks het verschil tussen zwart of antraciet...

Als iemand van een Antraciet pak zegt dat het een zwart pak is zal ik het geloven en vice versa..

Zal wel aan mijn ogen liggen zeker?  :P

Navy kan ik overigens wel heel goed onderscheiden  van antraciet/zwart. Evident natuurlijk.  :wink:

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #378 Gepost op: 15 maart 2008 - 00:29:14
Antraciet is donkergrijs
Quotidie potest esse ultimo die

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #379 Gepost op: 15 maart 2008 - 00:39:46
Als je antraciet en zwart niet kan onderscheiden zou ik een bezoekje aan een oogarts overwegen. :lol:  :wink:
This, madame, is Versailles.

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #380 Gepost op: 15 maart 2008 - 12:34:21
Citaat van: "Rogier"
Als je antraciet en zwart niet kan onderscheiden zou ik een bezoekje aan een oogarts overwegen. :lol:  :wink:

Rogier toch  :lol:

sprezzaturo

• Bekijk profiel
    • http://www.graphicviolence.nl
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #381 Gepost op: 21 maart 2008 - 21:19:48
Nou, zelf vind ik het verschil tussen zwart en antraciet toch vrij groot... niet zo groot als tussen zwart en banaangeel, maar voor de combinaties die je ermee kan maken (zowel qua andere kleding, als qua je complexie).

Met antraciet zijn kleuren bijvoorbeeld veel minder hard, zwart creert een dermate hoog contrast dat de kleuren soms erg schreeuwerig over kunnen komen.

Ook als je zelf weinig contrast in je gezicht hebt (bijvoorbeeld een blanke huid en blond haar), heb je goede kans dat je pak/overhemd/das combinatie contrastrijker wordt dan je gezicht. Het oog van de toeschouwer wordt dan naar je kleding getrokken, in plaats van naar je gezicht.

En voor zover ik weet, wordt zwart als een faux pas gezien in het zakelijke (lees bankiers en dergelijk) circuit gezien, behalve voor avondevenementen en begrafenissen.
Scito hoc super omnia: Tempus neminem non manet."

FrightfulAccountant

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #382 Gepost op: 21 maart 2008 - 23:17:18
Citaat van: "sprezzaturo"

En voor zover ik weet, wordt zwart als een faux pas gezien in het zakelijke (lees bankiers en dergelijk) circuit gezien, behalve voor avondevenementen en begrafenissen.

Mja, mijn mijn docent boekhouden heeft een maatpak waarvan ik nu twijfel of het antraciet of zwart is...

Ik vind dat hij in het licht van tl-lampen in het auditorium het net iets te licht voor zwart is (dus allicht antraciet dan), maar zie je hem in het veel zachter licht op de gang, dan lijkt zijn pak even zwart als dat van de begrafenis ondernemer.

Nu iemand heeftmij inmiddels verteld dat je antraciet antraciet  bekomt door een grijsvorm te nemen, waarvan meer dan 90% en minder dan 98% uit zwart bestaat...

Rand detail is dat dit op de limiet van hetheen een gemiddeld lcd sherm aankan is. LCD schermen kunnen zwart en en zeer donker gruis (net als mijn ogen blijkbaar ;)) niet goed van elkaar scheiden...

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #383 Gepost op: 22 maart 2008 - 06:39:31
Bedankt voor je inzichten

FrightfulAccountant

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #384 Gepost op: 22 maart 2008 - 14:23:42
Citaat van: "Monsieur Seriziat"
Bedankt voor je inzichten

Graag gedaan  :D

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #385 Gepost op: 22 maart 2008 - 14:55:54
:lol:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Acipenser

• Gast
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #386 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:46:32
jammer, maar helaas.

het topic: | Het definitieve 'mijn eerste pak topic' | is niet tot een succes gebleken.

graag had ik op dit forum wat willen leren over constructie van pakken van verschillende winkels en merken, met een budget van 400 tot 1250 euro en duurzaamheid als doel. echter wordt het niet op prijs gesteld dat ik van mening ben dat veel mensen onterecht reageren met "gebruik de zoekfunctie". deze mening zorgt voor enige irritatie en dat op zich is al vreemd en kun je je vraagtekens bij zetten.  

hierbij schrijf ik me dan ook graag uit als lid.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het definitieve 'mijn eerste pak topic'
Reactie #387 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:49:27
..en daarom moet iemand anders dan maar zoeken of met een antwoord op de proppen komen?

Anyway. Welkom dit forum.

Acipenser

• Gast
:)
Reactie #388 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:51:33
:)

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het definitieve 'mijn eerste pak topic'
Reactie #389 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:51:58
Citaat van: "Acipenser"

PS:
- ooit worden vragen dubbel gesteld en wordt er geantwoord: gebruik de zoek functie.... ipv zo'n antwoord stuur dan even de link door zou ik zeggen. niet iedereen heeft zin / tijd om heel een forum door te spitten of er ergens een antwoord staat voor een bepaalde vraag. zo goed werkt die zoekfunctie niet.

Het lijkt me dat jij informatie wil hebben betreffende een eventuele aankoop van een pak voor jou, dus vandaar dat het aannemelijk is dat jij er ook wat moeite in steekt ipv alleen de verwachting dat anderen dat voor jou gaan doen.

ps: welkom  :lol: