Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795732 keer gelezen)

Aaron

• Gast
Je 1e pak
Reactie #150 Gepost op: 28 juli 2006 - 16:32:12
Ik dacht dat de schouders geplooid waren, maar dat blijkt niet zo te zijn :? . Blijkbaar ben ik er gewoon van uitgegaan dat dat zo was, en heb ik niet goed gekeken :lol:  :oops: .

De broek is dus korter gemaakt, en de zijnaden zijn iets ingenomen. Binnenkort ga ik nog even terug voor wat andere correcties (die ik vaak pas zie als ik een kledingstuk een tijdje heb); de mouwen 2cm korter, de voetwijdte smaller en het belangrijkste: via de rugnaad tailleren.

Over dit laatste heb ik een vraagje; degene die mij geholpen heeft zei dat dat niet mooi gaat worden omdat het om een pinstripestof gaat.

Weet iemand hier iets over?

Jason

• Gast
Je 1e pak
Reactie #151 Gepost op: 28 juli 2006 - 22:11:56
Dan gaan de strepen raar lopen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Je 1e pak
Reactie #152 Gepost op: 28 juli 2006 - 22:52:50
Dat hangt er vanaf waar en hoeveel er weggehaald zou moeten worden. Als het niet te veel is en je hebt een goede kleermaker dan moet het wel goed komen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #153 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:09:09
Studeer binnenkort af en dien bij de plechtigheid (en nadien bij de onvermijdelijke sollicitatiegesprekken) in pak te verschijnen. Nu heeft mijn brasjasje (pantalon is al lang verdwenen) meer bier opgezogen dan Andre Hazes  :shock:

Derhalve een nieuw pak!

Ben al wat gaan rondneuzen hier in Maastricht. De Society Shop had wel wat aardigs en ze wezen me er op dat ze ook maatpakken leverde in de prijscategorie waarin ik zocht. Echter het opmeten zou slechts een kwartier in beslag nemen (!), hetgeen me een beetje achterdochtig maakte omtrent de nauwkeurigheid. Vervolgens bij SuitSupply binnengewipt, en daar hadden ze wel wat aardigs voor me: Een made-to-measure pak, super 130 donkerblauw met krijtstreepje, werkende knopen aan de mouw etc. Voor het luttele bedrag van 579 euro. Andere optie is ergens een pak van het rek te piepen en het wat te laten inmaken.

Wat is wijsheid?

:-k

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Zo'n 500 euries te besteden aan een pak
Reactie #154 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:13:32
De SuSu pakken beginnen vanaf 350 voor MTM ik zou daar eerder voor kiezen dan een RTW.
Quotidie potest esse ultimo die

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:15:08
Bachelor heeft gelijk.
Vraag gelijk effe bij Jeroen van SuSu naar Stijlforum korting :lol:

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:21:29
Jeroen Passier? Korting?  :-k

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:25:19
Kunt altijd proberen.

Napoleon

• Gast
Reactie #158 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:30:35
oger DFS lijkt me uitstekend

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #159 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:32:30
Zou ook voor SuitSupply gaan.

Wat Soc199,45ty doet met die aparte lijn 'maatpakken' heeft niets met maatwerk te maken. Heb daar ooit hier al eens een tirade over geschreven; de kern is dat het standaardpak op 7 punten (taille, lengte, mouw rechts, mouw links - bandwijdte, pijp rechts, pijp links) kan worden aangepast. Dit zijn allemaal punten die prima in een RTW-pak aangepast kunnen worden, dus dat schiet niet op.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:33:51
Eerste keer dat ik een wat aardiger pak aanschaf en dan meteen om korting vragen? Heb ik een beetje moeite mee  :lol:

Heb hier en daar op het forum best aardige dingen gelezen over SuSu mtm: Ongeplakte pakken, redelijke pasvorm, working cuffs etc. Om een of andere reden vind ik die laatste feature wel aardig; de werkende knopen op de mouw.

Blij dat ik dit forum heb gevonden, vorige week was ik het dubben tussen suits4all.nl en tailormadesuits.eu  :shock:

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:35:01
Citaat van: "Doucheman"

Blij dat ik dit forum heb gevonden, vorige week was ik het dubben tussen suits4all.nl en tailormadesuits.eu  :shock:

oei... net op tijd  \:D/
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #162 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:35:19
Citaat van: "Napoleon"
oger DFS lijkt me uitstekend

Dat is in Amsterdam, nietwaar? Waar staat DFS voor?

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:35:59
Eerste keer dat ik een wat aardiger pak aanschaf en dan meteen om korting vragen? Heb ik een beetje moeite mee  :lol:

Heb hier en daar op het forum best aardige dingen gelezen over SuSu mtm: Ongeplakte pakken, redelijke pasvorm, working cuffs etc. Om een of andere reden vind ik die laatste feature wel aardig; de werkende knopen op de mouw.

Die eerste zou ik sowieso niet kiezen.
Maar stap gewoon SuSu binnen en vraag naar de mogelijkheden en geef je wensen door.

Voor een eerste pak is dit een uitstekend alternatief.
Als je duurder wilt gaan kan je naar New Tailor, Oger, Pauw etc. gaan

Dress for succes
Quotidie potest esse ultimo die

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 14 februari 2007 - 12:36:39
Citaat van: "Camiceria"

oei... net op tijd  \:D/

Gelukkig wel ja!