Auteur Topic: Welke knoop in welke das?  (218385 keer gelezen)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Welke knoop in welke das?
Reactie #60 Gepost op: 10 september 2006 – 16:52:54
Citaat van: "Velponi"
Citaat van: "Peer Gynt"
Mmm, ik draag een das eigenlijk altijd zonder pisgoot. Mooi een pisgoot fabriceren is nog een hele kunst lijkt me.

Daarom juist, altijd een mooie dimple; het onderscheidt je van degenen die hun das eigenlijk niet kunnen strikken.


=D>
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Welke knoop in welke das?
Reactie #61 Gepost op: 10 september 2006 – 18:29:12
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "Chillmeister"
waar gaat jullie voorkeur naar uit? Met of zonder dimple? mijn voorkeur gaat naar zonder, vind het mooier staan namelijk.


Met Dimple, zonder lijk je net een makelaar of een gladde autoverkoper  :lol:


vind eerder dat je op een makelaar of autoverkoper lijkt als je zo'n joekel van een knop hebt (lijkt dus nergens op). Zie vaak amerikanen met een dimple in hun das en daarom vind ik het meteen niks

Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
Welke knoop in welke das?
Reactie #62 Gepost op: 10 september 2006 – 19:05:13
Ik draag er altijd één met dimple - er zijn zo van die vestimentaire regeltjes die ik volg en dit is er eentje  :wink:

Het maakt de dasknoop af. Als je het niet doet dan mis ik iets. Het onderscheidt diegene die het kunnen van diegen die het niet kunnen of er geen aandacht aan willen of kunnen besteden.
Where has all the glamour gone?

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Welke knoop in welke das?
Reactie #63 Gepost op: 10 september 2006 – 20:38:06
Zo is het. Mijn ervaring is trouwens dat je het mooiste resultaat bereikt door niet al te poezelig met de das om te springen. Durf de knoop nonchalant te leggen en ferm aan te trekken (niet té, want dan raakt hij verwrongen) als je de dimple eenmaal hebt gevormd. Een goede das is enigszins elastisch en zal 'terugveren', waardoor de knoop incl. dimple langer in vorm blijft en je er geen omkijken meer naar hebt (vind ik trouwens ook gruwelijk: mannen die om de vijf minuten hun knoop inspecteren en hun das aantrekken).

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Welke knoop in welke das?
Reactie #64 Gepost op: 10 september 2006 – 21:05:46
Citaat van: "Velponi"
Zo is het. Mijn ervaring is trouwens dat je het mooiste resultaat bereikt door niet al te poezelig met de das om te springen. Durf de knoop nonchalant te leggen en ferm aan te trekken (niet té, want dan raakt hij verwrongen) als je de dimple eenmaal hebt gevormd. Een goede das is enigszins elastisch en zal 'terugveren', waardoor de knoop incl. dimple langer in vorm blijft en je er geen omkijken meer naar hebt (vind ik trouwens ook gruwelijk: mannen die om de vijf minuten hun knoop inspecteren en hun das aantrekken).


Precies, beetje aantrekken die knoop. Meestal is het zo'n wijd flufferig ding, die constant afzakt. Daarom moeten ze het ook steeds aantrekken. Gruwel.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Welke knoop in welke das?
Reactie #65 Gepost op: 10 september 2006 – 21:35:57
wat voor dassen draag jij dan sergio?
Tribula

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Welke knoop in welke das?
Reactie #66 Gepost op: 10 september 2006 – 21:48:37
Citaat van: "Carel"
wat voor dassen draag jij dan sergio?


Draag niet zoveel dassen maar heb een aantal mooie RLPL dassen en nog wat andere kleine merken. Wil nog wel eens een maat das laten maken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Rob

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Welke knoop in welke das?
Reactie #67 Gepost op: 29 december 2006 – 01:50:28
heeft iemand enig idee op welke manier Bram Mosckoviz zijn dassen altijd knoopt? Het is een beetje Ludo Sanders stijl, maar ja die ken ik helaas ook niet persoonlijk...Pas viel me trouwens tijdens een of ander programma ook op dat bovengenoemde Bram zijn dassen best hoog draagt, en dan heb ik het ook over echt boven zijn navel  :lol:
Iemand enig idee  :?:
o the falcon's heard the falconer, huh?

Jason

  • Gast
Welke knoop in welke das?
Reactie #68 Gepost op: 29 december 2006 – 11:10:10
Hoe krijg je zo'n dikke borrelli eigenlijk zónder dimple geknoopt, dat is pas lastig.. voortaan geen dikke dassen meer kopen.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Welke knoop in welke das?
Reactie #69 Gepost op: 29 december 2006 – 11:25:15
Citaat van: "Jason"
Hoe krijg je zo'n dikke borrelli eigenlijk zónder dimple geknoopt, dat is pas lastig.. voortaan geen dikke dassen meer kopen.


Geen moeite mee..... (waarbij ik aanneem dat deze das vergelijkbaar is met dikke 7fold dassen..)
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Jason

  • Gast
Welke knoop in welke das?
Reactie #70 Gepost op: 29 december 2006 – 13:30:11
Citaat van: "Lex"
Citaat van: "Jason"
Hoe krijg je zo'n dikke borrelli eigenlijk zónder dimple geknoopt, dat is pas lastig.. voortaan geen dikke dassen meer kopen.


Geen moeite mee..... (waarbij ik aanneem dat deze das vergelijkbaar is met dikke 7fold dassen..)


Wat voor knoop gebruik je dan?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Welke knoop in welke das?
Reactie #71 Gepost op: 29 december 2006 – 13:38:13
Citaat van: "Velponi"
Citaat van: "Peer Gynt"
Mmm, ik draag een das eigenlijk altijd zonder pisgoot. Mooi een pisgoot fabriceren is nog een hele kunst lijkt me.

Daarom juist, altijd een mooie dimple; het onderscheidt je van degenen die hun das eigenlijk niet kunnen strikken.


Agree,
en de zijde krijgt meer de eer die het verdient...
Bij een mooie 6-7 fold krijg je dan echt leven in de stof!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Napoleon

  • Gast
Welke knoop in welke das?
Reactie #72 Gepost op: 29 december 2006 – 16:19:40
Citaat van: "Jason"
Hoe krijg je zo'n dikke borrelli eigenlijk zónder dimple geknoopt, dat is pas lastig.. voortaan geen dikke dassen meer kopen.
gewoon lekker een dunne polyester das :)

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Welke knoop in welke das?
Reactie #73 Gepost op: 29 december 2006 – 16:43:26
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Jason"
Hoe krijg je zo'n dikke borrelli eigenlijk zónder dimple geknoopt, dat is pas lastig.. voortaan geen dikke dassen meer kopen.
gewoon lekker een dunne polyester das :)


knoop in je zakdoek

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Welke knoop in welke das?
Reactie #74 Gepost op: 29 december 2006 – 20:23:17
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Lex"
Citaat van: "Jason"
Hoe krijg je zo'n dikke borrelli eigenlijk zónder dimple geknoopt, dat is pas lastig.. voortaan geen dikke dassen meer kopen.


Geen moeite mee..... (waarbij ik aanneem dat deze das vergelijkbaar is met dikke 7fold dassen..)


Wat voor knoop gebruik je dan?


Kan bij elke knoop, gewoon de stof goed in het gaatje doen en het niet samenknijpen met je hand.... Heb juist altijd meer moeite om een fatsoenlijke dimple te maken...  :)
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.