Auteur Topic: Welke knoop in welke das?  (228269 keer gelezen)

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Welke knoop in welke das?
Reactie #405 Gepost op: 17 maart 2011 - 07:37:49
Inderdaad, je kunt in dat geval het best het zwaard onder je shirt doen.
Ik herken het probleem, hoewel ik vrij lang ben, en dit werkt prima.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #406 Gepost op: 17 maart 2011 - 08:32:54
Bestaan er eigenlijk ook 'kortere' dassen regulier te koop? Ik ben thuis opgevoed met de Windsor en heb die altijd gedragen, pas sinds ik SF lees knoop ik wel eens de four-in-hand of prince-albert. Maar als ik bij deze knopen de lengte dan netjes tot aan de riem heb wil het zwaard vaak er nog wel eens onderuit steken - ik ben blijkbaar erg klein. Iets sjoemelen aan de das wil nog wel eens de nodige millimeters opleveren om het draagbaar te maken, maar het is natuurlijk niet optimaal.

Wat een klein beetje kan helpen is een Victoria knopen i.p.v. een Albert. Daarbij haal je het zwaard (= toch het brede uiteinde en niet het smalle?) op het eind niet door allebei de lussen maar alleen door de buitenste. Of je stopt het smalle uiteinde quasi-nonchalant in je broekband. Of je laat voortaan je dassen op maat maken, wat minder decadent is dan het klinkt.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #407 Gepost op: 17 maart 2011 - 11:38:02
Voor mij is dit ook herkenbaar. Een tijdje geleden heb ik er ook al over gezeurd dat het niet wilde lukken met de Kent-knoop, precies vanwege dit probleem. Ik heb mij erbij neergelegd dat sommige dassen hier niet voor geschikt zijn bij mijn postuur. Andere dassen komen wel netjes uit, beide uiteinden zijn dan haast even lang!

Wel vraag ik mij af: Is het inderdaad een geaccepteerd om het smalle zwaard in het hemd te steken, of met quasi 'swagger' in de broeksband? Ik heb altijd geleerd dat dat faux-pas is?
Ik draag zo nu en dan een das voor mijn plezier, reeds enige tijd. Maar zo nu en dan weet ik het ook even niet meer... ;-)

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #408 Gepost op: 17 maart 2011 - 11:55:20
Wel vraag ik mij af: Is het inderdaad een geaccepteerd om het smalle zwaard in het hemd te steken, of met quasi 'swagger' in de broeksband? Ik heb altijd geleerd dat dat faux-pas is?
Ik draag zo nu en dan een das voor mijn plezier, reeds enige tijd. Maar zo nu en dan weet ik het ook even niet meer... ;-)

Daar heb je inderdaad een punt, maar als ie te lang is moet je iets. En het smalle zwaard in de broekband steken vind ik er echt niet uitzien. Dus dan maar in het hemd stoppen?
Een andere optie is maatwerk zoals al aangegeven door Charlie, maar dat is voor mij (op dit moment) ook niet echt haalbaar, student zijnde.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #409 Gepost op: 17 maart 2011 - 12:31:42
Dank heren, op maat gemaakte das zal dan ook maar op de wishlist moeten :') net even de in-shirt-steek methode geprobeerd en dat vond ik toch niet kunnen. Bezit niet de benodigde swag om zo rond te lopen :)

@Velponi: Victoria zal ik zo ook even proberen, kijken of het uitmaakt!

Charlie

• Gast
Reactie #410 Gepost op: 17 maart 2011 - 12:35:22
Als je het smalle zwaard tussen de bovenste en de tweede knoop stopt, zie je er niets van.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #411 Gepost op: 17 maart 2011 - 12:40:51
Als je het smalle zwaard tussen de bovenste en de tweede knoop stopt, zie je er niets van.

Precies, dat!
Wel even zorgen dat ie dan ook netjes achter de knopenlijst naar onder loopt en geen rare slingers/bochten maakt, anders ziet het er nog niet uit.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #412 Gepost op: 17 maart 2011 - 12:42:27

Ow, dat is natuurlijk ook wel slim. Ik deed het juist heel laag, zag er niet uit.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #413 Gepost op: 17 maart 2011 - 13:25:08
Als ie dan halverwege weer naar buiten piept en door de 'keeper' gaat blijft de das meteen op zijn plaats zonder dasklem!
Wat een vondst!
 :mrgreen:

Maargoed, het is dus accepté volgens jullie? Dank alvast voor de tip.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #414 Gepost op: 17 maart 2011 - 14:08:34
Hee, daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht!
Dat is inderdaad een goede (theorie)!

Wat mij betreft zeker accepté, ook al heurt het niet zo. Zeker gezien het alternatief van een smal gedeelte dat onder het brede gedeelte uitpiept.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #415 Gepost op: 17 maart 2011 - 14:49:38
Als het smalle gedeelte onder het brede gedeelte uitpiept, heb je gewoon een te lange das. Nieuwe kopen of bredere dasknoop aanleggen.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #416 Gepost op: 17 maart 2011 - 14:52:00
Als het smalle gedeelte onder het brede gedeelte uitpiept, heb je gewoon een te lange das. Nieuwe kopen of bredere dasknoop aanleggen.

No shit MM. Heb je mijn originele vraag ook nog gelezen?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #417 Gepost op: 17 maart 2011 - 15:10:14

Nee man, ik doe dat expres zo. Ik rock die sprezzashizle net zolang totdat ik ook een heldenstatus verworven heb.

Mediaman

• Gast
Reactie #418 Gepost op: 17 maart 2011 - 15:42:43
Nee man, ik doe dat expres zo. Ik rock die sprezzashizle net zolang totdat ik ook een heldenstatus verworven heb.

Hoeveel tijd heb je daarvoor in gedachte?

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #419 Gepost op: 17 maart 2011 - 15:44:38
"Never tuck the tie in your shirt. Leave that to waiters. #lifelessons"

Zoals een wijs man ooit Tweette. ;-)