Auteur Topic: Welke knoop in welke das?  (228257 keer gelezen)

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Welke knoop in welke das?
Reactie #150 Gepost op: 27 maart 2008 - 17:18:15
Citaat van: "Topdude"
Met alle respect, maar dit ziet eruit alsof iemand zijn das niet kan knopen.

Tsja, ik zou er zelf ook niet mee gaan lopen. Maar Marten Toonder droeg deze 'knoop' altijd. Voor zover ik weet komt ie bij Onasis vandaan.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 27 maart 2008 - 17:19:56
Ik denk dat mensen 'm gewoon niet zullen begrijpen  :wink:

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 27 maart 2008 - 19:26:08
http://de.wikipedia.org/wiki/Krawattenknoten

Aan het einde van dit artikel staan meer van dit soort wonderlijke knopen.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #153 Gepost op: 01 mei 2008 - 00:11:03
Prins Maurits laat hier toch even zien dat hij de Four in a hand ook goed beheerst  :D :

http://www.geenstijl.nl/paginas/fotos/index.php?p=groot&galleryId=5&fotoId=7441
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #154 Gepost op: 01 mei 2008 - 00:37:51
Citaat van: "Janusz"
Prins Maurits.
Is daar geen apart topic over?

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 01 mei 2008 - 13:10:35
Citaat van: "paulbrussel"
Citaat van: "Janusz"
Prins Maurits.
Is daar geen apart topic over?

Yes  :lol:
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Welke knoop in welke das?
Reactie #156 Gepost op: 23 september 2008 - 12:25:19
Voor de dassen knopers onder ons.

De 3e knoop van links : diagonale (volgens de link)

Heeft iemand hier plaatjes van zoals deze er "in 't echt" uit zien? De knoop intrigeert me :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 23 september 2008 - 12:29:46
gewoon zelf even maken.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 23 september 2008 - 12:35:14
gewoon zelf even maken.

Vanavond ja...als ik thuis ben...maar tot die tijd zou ik het graag met een plaatje doen :-)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #159 Gepost op: 23 september 2008 - 22:30:25
Sim-pel: een Prince Albert in een das van dun zijde, een four in hand in een das van dik zijde. Verder is de lengte van de das van belang. Er zijn maar weinig dingen die zo 'uit balans lijken' als een dubbele windsor in een das van standaardlengte, waardoor het brede deel weliswaar rond de gesp van de riem uitkomt, maar het dunne deel ergens halverwege het overhemd blijft hangen.

Groeten,
Don

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 23 september 2008 - 22:36:28
Sim-pel: een Prince Albert in een das van dun zijde, een four in hand in een das van dik zijde. Verder is de lengte van de das van belang. Er zijn maar weinig dingen die zo 'uit balans lijken' als een dubbele windsor in een das van standaardlengte, waardoor het brede deel weliswaar rond de gesp van de riem uitkomt, maar het dunne deel ergens halverwege het overhemd blijft hangen.

Groeten,
Don

Uhhhh.... ik durf het bijna niet te vragen maaruh.... is dat een antwoord op mijn vraag? :oops:
 Mij lijkt het niet echt een Prince Albert in een das van dunne zijde of een four in hand van dikke zijde. Maar goed......ik ga nog maar eens goed kijken. Ik ben toch al niet zo'n dassen expert :-(

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 23 september 2008 - 22:42:13
Uhhhh.... ik durf het bijna niet te vragen maaruh.... is dat een antwoord op mijn vraag? :oops:
 Mij lijkt het niet echt een Prince Albert in een das van dunne zijde of een four in hand van dikke zijde. Maar goed......ik ga nog maar eens goed kijken. Ik ben toch al niet zo'n dassen expert :-(

Nee, maar dit is wel een antwoord op de vraag, welke ik hierboven citeer: als ik had bedoeld de vraag over de naam van de afgebeelde knoop te beantwoorden, dan had ik de afbeelding wel even geciteerd of er op zijn minst naar verwezen.

Groeten,
Don

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #162 Gepost op: 24 september 2008 - 07:16:54
Er zijn maar weinig dingen die zo 'uit balans lijken' als een dubbele windsor in een das van standaardlengte, waardoor het brede deel weliswaar rond de gesp van de riem uitkomt, maar het dunne deel ergens halverwege het overhemd blijft hangen.
Interessant, ik was me niet van bewust dat de lengte van het dunne deel er optisch toe deed bij een das - ik heb altijd aangenomen dat deze, verscholen achter het brede deel, geen factor zou zijn. Kun je ook uitleggen wat daar precies het probleem bij is?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 24 september 2008 - 09:23:07
Interessant, ik was me niet van bewust dat de lengte van het dunne deel er optisch toe deed bij een das - ik heb altijd aangenomen dat deze, verscholen achter het brede deel, geen factor zou zijn. Kun je ook uitleggen wat daar precies het probleem bij is?

Veel van mijn voorkeuren berusten niet op de veronderstelling dat er een 'probleem' zou ontstaan wanneer ik er geen punt van zou maken. Als het jasje wordt gedragen zal het dunne deel niet erg vaak te zien zijn, laat staan de aandacht trekken. Maar āls dat deel te zien is dan vind ik dat het dunne deel van de das binnen enkele centimeters van het dikke deel zou moeten eindigen.

Vergelijkbaar: ik heb een rokdas besteld bij Budd Shirtmakers, omdat ik vind dat de breedte van de rokdas niet breder zou moeten zijn dan de punten van de vadermoordenaar. Waarschijnlijk is er niemand die het verschil zal merken, maar wanneer er een foto wordt gemaakt is het beeld meer in balans (naar mijn mening) dan met een das die aan weerskanten 2 centimeter uitsteekt.

Een ander voorbeeld: de voorkeur van mensen om broeken zo te vermaken dat er een pijpje van 18 centimeter over blijft. Het gevolg is dat de aandacht onherroepelijk naar de schoenen wordt getrokken, omdat de hele schoen zichtbaar is. Voor zover degene er in slaagt om daar een verhouding te vinden tussen schoenmaat en pijpbreedte zal de aandacht worden getrokken door de extreme taillering van de broek die nodig is om aan de onderrand op 18 centimeter uit te komen.

Bovenstaande vormen van onbalans probeer ik in al mijn keuzes te vermijden.

Groeten,
Don

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitā - modern tailors
Reactie #164 Gepost op: 24 september 2008 - 09:40:07
Vergelijkbaar: ik heb een rokdas besteld bij Budd Shirtmakers, omdat ik vind dat de breedte van de rokdas niet breder zou moeten zijn dan de punten van de vadermoordenaar. Waarschijnlijk is er niemand die het verschil zal merken, maar wanneer er een foto wordt gemaakt is het beeld meer in balans (naar mijn mening) dan met een das die aan weerskanten 2 centimeter uitsteekt.

Interessant punt, daar zou ik tegen die tijd graag de verschillen van willen zien.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitā - modern tailors