Auteur Topic: strada Privata  (7352 keer gelezen)

JJ

  • Gebruiker
  • Berichten: 81
    • Bekijk profiel
strada Privata
Gepost op: 11 december 2005 – 21:16:46
Ik kwam pas in Rotterdam op de Karel Doormanstraat een klein zaakje tegen, Strada Privata. Het is een winkel waar je een 'Napolitaans maatshirt' kan laten maken. Ben zelf niet naar binnen geweestop dat moment.

Heeft iemand ervaringen met deze winkel? De mogelijkheden tot een volledig 'customizen' van een shirt spreken me namelijk wel aan.

Site: (weinig info verder)
http://www.stradaprivata.com/html/about.htm

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #1 Gepost op: 11 december 2005 – 21:39:37
ken het wel, volgens mij is het niet veel.. je kan ook een hemd 'uit het rek' kopen en er wat aan laten veranderen.. dan hoef je niet eens daar naar binnen te gaan. Vond het aanbod ook niet geweldig..

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #2 Gepost op: 11 december 2005 – 21:40:06
gusto, jij was toch ook eens binnen geweest?

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #3 Gepost op: 11 december 2005 – 21:40:39
Is ook besproken onder boeken en websites.Loop er wel eens voorbij nog geen tijd gehad om binnen te lopen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Jason

  • Gast
strada Privata
Reactie #4 Gepost op: 12 december 2005 – 01:41:41
ik ben er ook langsgelopen, maar niet naar binnen geweest. Die verkoopster zit te kijken alsof ze een twee eeuwen oude winkel van naam bestiert. Sowieso, dat het een verkoopster is is wel prettig, maar bij geen enkele gevestigde winkel zal je door een vrouw worden geholpen, laat staan opgemeten. (bij pauw werd ik door een surinaamse vrouw geholpen, uitzondering die de regel bevestigd).

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #5 Gepost op: 13 december 2005 – 10:35:31
Voor maximaal 150 euro heb je volgens de verkoopster een handgemaakt hemd uit napoli met o.a. knopen die op stift zijn gezet van paarlemoer.  Qua stoffen zijn de mogelijkheden beperkt begreep ik.
l bello è quello che non si vede

JJ

  • Gebruiker
  • Berichten: 81
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #6 Gepost op: 13 december 2005 – 13:36:47
Citaat van: "kiton"
Voor maximaal 150 euro heb je volgens de verkoopster een handgemaakt hemd uit napoli met o.a. knopen die op stift zijn gezet van paarlemoer.  Qua stoffen zijn de mogelijkheden beperkt begreep ik.


Ok, dank je voor de info. Weet je ook iets over de kwaliteit? M.a.w. is het de 150 EUR waard?

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #7 Gepost op: 13 december 2005 – 17:37:08
laat ik het zo zeggen, dat de verkoopster nog nooit van Barba en Borrelli had gehoord vond ik veelzeggend. En wat ik al zei echt mooie stoffen? Nou nee.
l bello è quello che non si vede

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #8 Gepost op: 13 december 2005 – 17:51:36
Er zijn er wel meer die de genoemde merken niet kunnen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #9 Gepost op: 13 december 2005 – 18:08:53
Citaat van: "kiton"
laat ik het zo zeggen, dat de verkoopster nog nooit van Barba en Borrelli had gehoord vond ik veelzeggend


Autsj
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #10 Gepost op: 13 december 2005 – 18:43:53
`Strada Privata staat voor ambachtelijk gemaakte Napolitaanse overhemden`

Om hun maar te citeren. Nee, niet iedereen kent het, maar als je zegt te staan voor Napolitaanse overhemden dan mag je dat op zijn minst wel kennen hoor. Dat is het zelfde als voetballiefhebber zijn en nog nooit van Cruijff hebben gehoord.
l bello è quello che non si vede

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #11 Gepost op: 13 december 2005 – 18:44:46
Maar hoe zagen de overhemden er verder uit?

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #12 Gepost op: 13 december 2005 – 18:52:23
Achh bij Chasen's hadden ze ook nog nooit gehoord van Barba, terwijl ze Borelli, Brioni enzovoorts in assortiment hebben... Vergeet niet dat je op een liefhebbers site zit waar de kennis van merken, details etc. best hoog is volgens mij...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #13 Gepost op: 13 december 2005 – 18:53:19
Citaat van: "Lex"
Achh bij Chasen's hadden ze ook nog nooit gehoord van Barba, terwijl ze Borelli, Brioni enzovoorts in assortiment hebben... Vergeet niet dat je op een liefhebbers site zit waar de kennis van merken, details etc. best hoog is volgens mij...


dat klopt wel, maar vind kiton zijn vergelijking eigenlijk top. Als je in dat segment zit moet je dat gewoon kennen..

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
strada Privata
Reactie #14 Gepost op: 13 december 2005 – 19:16:13
Barba is helemaal niet zo groot.
Sailing, an expensive way to travel for free"