Auteur Topic: Denkend aan Holland (Thomas Roosenboom)  (6444 keer gelezen)

Huey

  • Gast
Denkend aan Holland (Thomas Roosenboom)
Reactie #15 Gepost op: 22 december 2005 – 15:35:24
Citaat van: "Nexus"
Steek in Duitsland maar eens over bij rood licht.
Word je aangekeken als een crimineel.

Vind ik persoonlijk erg goed. Regels zijn er om de boel goed te laten verlopen, dus dien je je met z'n allen aan die regels te houden. Dat idee is heel sterk in Duitsland.

 :lol: Dat is gebleken ja  :lol:

Wat anderen al zeiden, hij heeft zelf geen kinderen. Lekker makkelijk praten dus. Ik heb zelf ook geen kinderen maar heb een aantal jaren bijna dagelijks op mijn buurkinderen gepast en aan de ene kant liet ik ze behoorlijk vrij. Aan de andere kant had ik redelijk strenge regels waar ook geen uitzonderingen op kwamen. Vaak vinden kinderen dat nog prettig ook, dan weten ze iig waar ze aan toe zijn. In het begin kwamen ze nog wel eens aan met 'maar als die en die op me past mag het wél'. Maar dan was het bij mij ook direct van, daar heb ik niets mee te maken want je bent nu bij mij en niet bij hun. Werkt voor iedereen het prettigste denk ik, de kinderen weten waar ze aan toe zijn en zelf heb je ook geen moeilijke 'onderhandelingen' meer.

Als ik zie hoe sommige ouders met kun kinderen omgaan, gewoon hele onderhandelingen voeren. 'Als je nu je bordje leeg eet mag je zometeen iets anders pakken'.