Auteur Topic: Bow Tie  (46351 keer gelezen)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Bow Tie
Reactie #135 Gepost op: 06 november 2012 - 11:42:26
Gaaf!
Groen zou ik niet doen, want rood met groen is boerenfatsoen. Of zoiets. Het ziet er dan wel heel Kerstachtig uit, maar wellicht een beetje te opvallend? Bordeauxrood velours kan ook natuurlijk. Zelf heb ik er een in donkerblauw, maar daar draag ik alleen een zwarte strik bij doorgaans; hij heeft zwart satijnen revers.

Ga je het jasje laten maken, of van het rek?
Als je niet een 'echte' kunt vinden zijn er her en der wel winkels waar ze jasjes hebben die er verdacht veel op lijken en dan is bordeauxrood een eenvoudig te vinden kleur.

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bow Tie
Reactie #136 Gepost op: 06 november 2012 - 11:58:20
Gaaf!
Groen zou ik niet doen, want rood met groen is boerenfatsoen. Of zoiets. Het ziet er dan wel heel Kerstachtig uit, maar wellicht een beetje te opvallend? Bordeauxrood velours kan ook natuurlijk. Zelf heb ik er een in donkerblauw, maar daar draag ik alleen een zwarte strik bij doorgaans; hij heeft zwart satijnen revers.

Ga je het jasje laten maken, of van het rek?
Als je niet een 'echte' kunt vinden zijn er her en der wel winkels waar ze jasjes hebben die er verdacht veel op lijken en dan is bordeauxrood een eenvoudig te vinden kleur.

Thanks. Ik heb nu een tweed jasje in bestelling bij Sergio in het groen:
Het is thuis dus ik hoef mij niet aan een dresscode te houden, maar moet van moeders wel een jasje met das of bow tie aan.
Fashion can be bought, style one must possess

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 06 november 2012 - 12:00:37
Bedankt voor de tips leone en symme, maar ik wil dus een velours en geen satijn :mrgreen:

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 06 november 2012 - 12:07:50
Leuk om te lezen dat bij jou thuis de stijl op niveau wordt gehouden.
Bij dat groene tweedjasje zou het wel kunnen denk ik. Die is immers niet hard groen maar meer gemêleerd. Zo een strik wordt wellicht wel meer geassocieerd met een moderne vorm van blacktie. Maar het kan zeker werken hoor. Als je de rest van de combinatie ook een beetje erop aan weet te laten sluiten. Grijze flannel?

Persoonlijk vind ik een tweedjasje met gedessineerde das thuis wel comfortabel doch stijlvol genoeg voor het diner. Hoewel ik ook een keer mijn smokingjasje heb aangetrokken, maar dat was wellicht een beetje overdreven, haha.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 06 november 2012 - 18:50:01
weet iemand welk merk bowties ze voeren bij S&S ?

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bow Tie
Reactie #140 Gepost op: 07 december 2012 - 11:37:41
Found one! Die van suitsupply was nergens meer te vinden, dus na wat googelen hier terecht gekomen: http://wickhamhousebrand.com/collections/bowties/products/the-george-our-velvet-bowtie-in-red-1

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bow Tie
Reactie #141 Gepost op: 12 december 2012 - 14:22:31
Hmmm, ik heb wel een orderbevestiging ontvangen maar verder hoor ik niets. Ik had gemaild dat ik hem snel nodig heb ivm feestje, al drie maal, en nog steeds geen antwoord gekregen. Ook al gebeld, maar krijg ik een antwoord apparaat. What to do now?

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #142 Gepost op: 12 december 2012 - 14:47:52
Snel een andere winkel zoeken.

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bow Tie
Reactie #143 Gepost op: 12 december 2012 - 15:17:09
En qua geld? Ik heb betaald met paypal, hoe haal ik dat terug?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 12 december 2012 - 15:38:35
Paypal even bellen/mailen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bow Tie
Reactie #145 Gepost op: 12 december 2012 - 19:19:49
Had om 18u een klacht ingediend bij paypal, half uur later ontvang ik een mail dat hij ziek is geweest en daarom even niet in zijn mail had gekeken.. Uiteindelijk stuurt hij hem nu morgen op en moet ik hem binnen een week hebben.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #146 Gepost op: 12 december 2012 - 20:19:54
Je had eigenlijk eerder paypal er bij moeten halen, gaat echt super soepel als je koper bent.

Heb vernomen dat het een minder fijne betaalmogelijkheid is indien je verkoper bent..

Ted Mosby

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 18 mei 2013 - 13:03:36
Wat is over het algemeen 'de beste' stof voor een bow tie? Wol, katoen, zijde of linnen?

Of is dit gewoon persoonlijke voorkeur?

King Louis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bow Tie
Reactie #148 Gepost op: 18 mei 2013 - 13:15:50
Voorkeur en gelegenheid

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 18 mei 2013 - 13:16:47
Wat is over het algemeen 'de beste' stof voor een bow tie? Wol, katoen, zijde of linnen?

Of is dit gewoon persoonlijke voorkeur?

'Beste' als in 'breedst inzetbaar' is zijde, voor het overige sluit ik me aan bij de vorige schrijver.