Auteur Topic: Brogues met spitse neus  (6728 keer gelezen)

Alexander010

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Brogues met spitse neus
Gepost op: 05 december 2005 – 17:25:57
Zojuist zag ik iemand met brogues met een spitse neus, veel spitser dan bij Nederlandse merken als Van Bommel maar ook spitser dan veel bekende Engelse merken. Zag er mooi uit. Heeft iemand een idee om welk merk het kan gaan?
Klassiek-studentikoze man, goed en degelijk gekleed: pak, shirt, das, brogues, oxfords

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Brogues met spitse neus
Reactie #1 Gepost op: 05 december 2005 – 17:34:57
Ik weet dat Santoni spitse fulle brogues heeft
Sailing, an expensive way to travel for free"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Brogues met spitse neus
Reactie #2 Gepost op: 05 december 2005 – 17:40:49
Waar heb je die gezien.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Brogues met spitse neus
Reactie #3 Gepost op: 05 december 2005 – 18:45:52
Vorig jaar bij Klijssen, kan me niet voorstellen dat Brogues een tijdelijk model is
Sailing, an expensive way to travel for free"

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Brogues met spitse neus
Reactie #4 Gepost op: 05 december 2005 – 19:07:29
Deze? De 6521. Erg mooi vind ik zelf! =P~

If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Brogues met spitse neus
Reactie #5 Gepost op: 05 december 2005 – 19:51:51
Dat is zeker wel een spannende schoen  :D
This, madame, is Versailles.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Brogues met spitse neus
Reactie #6 Gepost op: 10 december 2005 – 13:13:36
Voor degenen die interesse hebben in Santoni brogues: bij Van Arendonk in Tilburg is de gehele collectie (waaronder de 6525, iets minder spits dan de 6521, maar wel een mooie leest) zaterdag 10 en zondag 11 december met 20% korting verkrijgbaar. Geen idee of dit een aantrekkelijke prijs oplevert, ik heb zelf nog niet gekeken. Maar ik vermoed dat dit model rond de 400 EUR doet, dus nu voor plusminus 320. Daarnaast hebben ze nog die oxford, type 6140, met een stiksel over het bovenwerk o.a. bij de toecap (Huey heeft ze in een zeer lichte variant, vArendonk heeft het donkere type, net als de meeste leden van SF - zo'n beetje iedereen heeft die schoen); een 6313 lookalike, niet Blake maar Goodyear stitched, type 57xx, op zich interessant ware het niet dat ik de kleur bruin net niet vind, de 6313 is in mooiere kleuren bruin verkrijgbaar; een zandkleurig suede barcroft (oxford met brogueing bij de naad van de toecap), erg slank en laag model. Verder vind ik niet dat ze veel bijzonders aanbieden (echt veel te lompe C&Js, en verder vooral vBs, vLs, Praeses en Bikkembergs), maar als dit de schoenen voor jou zijn, is het misschien een idee om eens naar Tilburg af te reizen. Het beeld van de collectie hierboven geschetst is overigens niet volledig, ik doe dit uit mijn hoofd. Maar jullie hebben iig een indruk.
esus saves, George Nelson withdraws!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Brogues met spitse neus
Reactie #7 Gepost op: 10 december 2005 – 19:14:04
Bovenstaande geldt ook voor Van Arendonk in Eindhoven, hebben ook Santoni in de collectie.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Rens

  • Gebruiker
  • Berichten: 65
    • Bekijk profiel
Brogues met spitse neus
Reactie #8 Gepost op: 11 december 2005 – 12:37:53
In den Bosch was er ook 20% korting op decollectie. alleen was deze was de keus voor santoni minder groot dan in eindhoven

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Brogues met spitse neus
Reactie #9 Gepost op: 11 december 2005 – 12:43:04
Citaat van: "Alboreto"
Voor degenen die interesse hebben in Santoni brogues: bij Van Arendonk in Tilburg is de gehele collectie (waaronder de 6525, iets minder spits dan de 6521, maar wel een mooie leest) zaterdag 10 en zondag 11 december met 20% korting verkrijgbaar. Geen idee of dit een aantrekkelijke prijs oplevert, ik heb zelf nog niet gekeken. Maar ik vermoed dat dit model rond de 400 EUR doet, dus nu voor plusminus 320. Daarnaast hebben ze nog die oxford, type 6140, met een stiksel over het bovenwerk o.a. bij de toecap (Huey heeft ze in een zeer lichte variant, vArendonk heeft het donkere type, net als de meeste leden van SF - zo'n beetje iedereen heeft die schoen); een 6313 lookalike, niet Blake maar Goodyear stitched, type 57xx, op zich interessant ware het niet dat ik de kleur bruin net niet vind, de 6313 is in mooiere kleuren bruin verkrijgbaar; een zandkleurig suede barcroft (oxford met brogueing bij de naad van de toecap), erg slank en laag model. Verder vind ik niet dat ze veel bijzonders aanbieden (echt veel te lompe C&Js, en verder vooral vBs, vLs, Praeses en Bikkembergs), maar als dit de schoenen voor jou zijn, is het misschien een idee om eens naar Tilburg af te reizen. Het beeld van de collectie hierboven geschetst is overigens niet volledig, ik doe dit uit mijn hoofd. Maar jullie hebben iig een indruk.




Dis zijn die 6140´s geloof ik. Ik heb deze donkere exemplaren!
Nu al aan half jaar en ze zitten super.

Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Brogues met spitse neus
Reactie #10 Gepost op: 11 december 2005 – 12:44:13
Dank met de tip mbt Van Arendonk, ga misschien zo even kijken. Volgens mij hebben ze ook 'dé boot' (de suede chukkaboot van Santoni).
Fashion can be bought. Style one must possess.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Brogues met spitse neus
Reactie #11 Gepost op: 11 december 2005 – 13:56:07
Citaat van: "Nexus"
Dank met de tip mbt Van Arendonk, ga misschien zo even kijken. Volgens mij hebben ze ook 'dé boot' (de suede chukkaboot van Santoni).

Als ze deze in Eindhoven hebben, hoor ik het graag (ook welke kleur). In Tilburg hebben ze alleen een veterloze boot (met elastiek aan de zijkanten, ik geloof dat je dit jodhpurs noemt), donkerbruin leer met brogueing en die 57xx waarvan ik hierboven al repte.
esus saves, George Nelson withdraws!

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Brogues met spitse neus
Reactie #12 Gepost op: 11 december 2005 – 16:37:50
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "Nexus"
Dank met de tip mbt Van Arendonk, ga misschien zo even kijken. Volgens mij hebben ze ook 'dé boot' (de suede chukkaboot van Santoni).

Als ze deze in Eindhoven hebben, hoor ik het graag (ook welke kleur). In Tilburg hebben ze alleen een veterloze boot (met elastiek aan de zijkanten, ik geloof dat je dit jodhpurs noemt), donkerbruin leer met brogueing en die 57xx waarvan ik hierboven al repte.

Yes, bovengenoemde chukka boots hebben ze in Eindhoven. Dacht 330,- E ex korting, vandaag dus 275 E. Moet je wel snel zijn :P
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Brogues met spitse neus
Reactie #13 Gepost op: 11 december 2005 – 17:54:53
Citaat van: "Alexander010"
Zojuist zag ik iemand met brogues met een spitse neus, veel spitser dan bij Nederlandse merken als Van Bommel maar ook spitser dan veel bekende Engelse merken. Zag er mooi uit. Heeft iemand een idee om welk merk het kan gaan?
Als je nog eens op het forum komt moet je maar een zeggen waar je dat zag.Misschien was het wel een van het forum met zulke schoenen aan zijn voeten.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Brogues met spitse neus
Reactie #14 Gepost op: 12 december 2005 – 01:39:36
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "Nexus"
Dank met de tip mbt Van Arendonk, ga misschien zo even kijken. Volgens mij hebben ze ook 'dé boot' (de suede chukkaboot van Santoni).

Als ze deze in Eindhoven hebben, hoor ik het graag (ook welke kleur). In Tilburg hebben ze alleen een veterloze boot (met elastiek aan de zijkanten, ik geloof dat je dit jodhpurs noemt), donkerbruin leer met brogueing en die 57xx waarvan ik hierboven al repte.

Yes, bovengenoemde chukka boots hebben ze in Eindhoven. Dacht 330,- E ex korting, vandaag dus 275 E. Moet je wel snel zijn :P

Ik ben snel op mijn fietsje gesprongen, maar helaas, het mocht niet baten. Gezien de prijs denk ik dat het om de machinaal gemaakte chukka's gaat, uit de non fatte a mano-lijn, nietwaar? Met een blanke loopzool met aan de buitenzijde een elipsvormig oranje stuk van de hak tot aan het begin van de kleine teen, en een open stikgroef? Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de 6313s die vdAssem in suede heeft of had staan (ben er al zeker 4 maanden niet meer geweest).
esus saves, George Nelson withdraws!