Ze zijn binnen, in het echt wat bruiner (vind ik ook fijn) zit qua donkerte tussen snuff suede en darkbrown suede van CJ in.
Erg goeie kleur, fit is goed. Ik heb ook een handgrade suede loafer van CJ en om eerlijk te zijn voelt het leer van Vass beter aan.
Constructie is ong. hetzelfde.
Ik heb een hoge wreef en dat heeft er altijd voor gezorgd dat penny loafers niet lekker zitten.
Met dit paar heb ik daar geen last van.
Enige wat wel vervelend is, mijn rechter voet is net iets langer dan mijn linker. Mijn linker is zeg maar een nette 42,5.
Maar mijn rechter is 42,7 ong. In ieder geval geen 43 want dat is weer veel te ruim.
Dus mijn ring teen en kleine teen drukt iets tegen de wand aan met lopen, dit gaat in de meeste gevallen met inlopen wel weg.
Maar heb nu twee paar schoenen die helaas dit probleem nog steeds hebben, dus altijd spannend of het met inlopen verholpen is.
Ik heb nog geen enkele keer gehad dat beide voeten echt lekker zaten (behalve gek genoeg bij de Connaught van CJ, terwijl die juist een hele korte toebox heeft). Dus dit is puur fitprobleem niet iets wat met Vass te maken heeft.
Wellicht dat ik dit met Vass kan bespreken bij een MTO paar.
Dan korte vergelijking met deze loafer en die van Alden. Vass is mooier gemaakt.
Alden is smaller, heeft een kortere vamp en is in zijn geheel iets verfijnder: