Auteur Topic: Scabal  (30012 keer gelezen)

toni sarto

  • Gebruiker
  • Berichten: 123
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijnhelsen.com
Scabal
Reactie #30 Gepost op: 10 augustus 2007 – 00:44:28
Citaat van: "Edmond Dantès"
Gelukkig een reactie van iemand met kennis van de materie.
... Ik hou me verder niet bezig met eventuele super 100,120 of andere toestanden, gewoon een vertrouwensrelatie met je kleermaker opbouwen geeft volgens mij het beste resultaat, De man volgt de laatste ontwikkelingen op de voet, ieder zijn vak tenslotte!


Dank u ! =D>

Wat je zegt is idd waar.
De maatwerkklanten van onze zaak komen trouwens ook al lang, teken dat ze tevreden zijn.
Laat de stoffenwarenkennis en -keuze maar aan ons over...  :wink:

Gr.

T.  8)
ww.stijnhelsen.com

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Scabal
Reactie #31 Gepost op: 10 augustus 2007 – 08:40:15
Scabal is niet onaardig, maar om het helemaal op te hemelen gaat weer wat ver.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Scabal
Reactie #32 Gepost op: 10 augustus 2007 – 09:34:15
Citaat van: "ruby tuesday"
Scabal is niet onaardig, maar om het helemaal op te hemelen gaat weer wat ver.


De stoffen of de pakken?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
Scabal
Reactie #33 Gepost op: 15 september 2007 – 21:35:41
Vandaag een Scabal jasje laten aanmeten van de stof Bamboo Corduroy.

Over drie weken is de tussenpas, over 5 weken klaar (hoop ik). Hieronder een foto van de stof en het model.

Stemt rechts en haalt links in

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Scabal
Reactie #34 Gepost op: 25 september 2007 – 15:56:08
Stukje van elsevier.nl

Citaat

Stoffenleverancier van Bush komt met luxe maatwerklijn
vrijdag 21 september 2007 14:05

Scabal, leverancier van stoffen en pakken aan onder anderen George W. Bush, Michael Jordan, Tom Cruise en Donald Trump, brengt nog luxueuzer kleermakerswerk met de nieuwe No 12-lijn.

 
‘Kijk hier worden de pakken van George W. Bush van gemaakt. Een erg zware kwaliteit wol. Wij noemen het daarom voor de grap ook wel ‘Bullet Proof’ – kogelvrij!’

Neil Hart, exportmanager van Scabal, toont een bestelformulier met een klein donkerblauw lapje. Een staaltje van de stof waar de presidentiële kleermaker in Washington, George de Paris, de klassieke pakken voor Bush uit snijdt.

Vermogend
Basketbalspeler Michael Jordan wordt een minder conservatieve koper genoemd. Hij kiest superfijne merinowollen weefsels in lichtgewicht kwaliteit. En koopt zo af en toe stof uit de Scabal-weverijen voor twintig tot dertig pakken tegelijk. ‘Hij heeft bijna een dubbele lengte per pak nodig,’ glundert Hart die meldt dat sommige klanten zo vermogend zijn dat ze soms hun vooruitbetaalde kleermakerswerk nooit op komen halen.

Het noemen van de vele beroemde afnemers van de stoffen, onder wie acteurs Tom Cruise en Marlon Brando in de rol van The Godfather en zakentycoon Donald Trump, dient als bewijs dat Scabal vooral bekend is als leverancier van kwaliteitweefsels. Stoffen die gaan naar pakken- en kleermakers (van het modieuze Prada tot het deftige Henry Poole), maar ook naar de eigen confectie- en maatwerkateliers van Scabal.

Met goud of diamant
Ter onderstreping van kunnen en kwaliteit brengt Scabal (een privé-onderneming actief in zestig landen met hoofdkantoor in Brussel) hoogst bijzondere stoffen zoals een wolletje met flintertjes diamant of met gouddraadstreepje. Een zwart/gouden das in dit zogenoemde Gold Treasure-weefsel kost circa 250 euro.

Als bewijs dat het betere kleermakerswerk evenals het centrum daarvan, Savile Row in Londen, weer erg hip zijn, komt Scabal dit najaar met een bijzondere, erg luxe maatwerklijn: No 12. Genoemd naar het huisnummer waar Scabal al veertig jaar een winkel heeft aan de beroemde Savile Row.


Maatwerk van Scabal
Om in te slapen
Daar, maar ook op bij enkele Nederlandse winkel, hangen wat voorbeelden van de jasjes en pakken uit deze ‘premium’-serie. Een soepel jasje in ijsblauw kasjmier heeft geen voering, weegt nauwelijks iets en wordt aanbevolen als kledingstuk dat je zelfs niet uittrekt om te slapen.

De luxe kleren in een aansluitende pasvorm zijn bijzonder verfijnd en missen gimmicks als (kraag)voeringen of stiksels in contrastkleuren. Wie zich een jasje of pak laat aanmeten, moet zes weken geduld hebben voor hij het geheel met de hand vervaardigde (en vooral voorbeeldig in vorm gestikte) maatwerk kan aantrekken.

Discreet zwijgen
De eigen Scabal-ateliers in het Duitse Saarbrücken, waar het kwalitatieve maatwerk van de firma doorgaans vandaan komt, werden niet goed genoeg geacht. No 12 wordt in Italië gemaakt. Waar en door wie? Daar wordt discreet over gezwegen. Ook prijzen worden liever niet genoemd. Maar rekent u op twee maal die van goede confectie.

Super250's

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Scabal
Reactie #35 Gepost op: 10 oktober 2007 – 11:34:06
Discreet zwijgen
De eigen Scabal-ateliers in het Duitse Saarbrücken, waar het kwalitatieve maatwerk van de firma doorgaans vandaan komt, werden niet goed genoeg geacht. No 12 wordt in Italië gemaakt. Waar en door wie? Daar wordt discreet over gezwegen. Ook prijzen worden liever niet genoemd. Maar rekent u op twee maal die van goede confectie.


Er moet toch wel iemand zijn die weet waar deze pakken gemaakt worden?[/i]
There's nothing more exclusive than a unique individual"

adelante

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.346
    • Bekijk profiel
Scabal
Reactie #36 Gepost op: 10 juni 2008 – 12:31:00
Nieuwsbrief Autumn/Winter 08-09

met o.a.:



Up until recently, personalised custom tailoring was only available for suits. Starting next season, Scabal will also be offering made-to -measure shirts. The shirts are made at the top production houses in Italy. Scabal offers a choice of six models, ranging in style from classic to modern and formal, each with seven different collars and three different cuff styles. Delivery time for the shirts is four weeks.
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: Scabal
Reactie #37 Gepost op: 19 juli 2009 – 11:20:32
Afgelopen week heb ik wat Scabal pakken aangehad. Wat me direct opviel was dat de stoffen echt top zijn. Ik heb uiteindelijk dit pak aangeschaft voor de winter (broek ligt bij de kleermaker)




100% wol, 1 knoops en zeer mooie rollende piekrevers

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Scabal
Reactie #38 Gepost op: 19 juli 2009 – 11:41:21
1 knoops en zeer mooie rollende piekrevers

Leuke details!

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Scabal
Reactie #39 Gepost op: 19 juli 2009 – 11:44:36
Afgelopen week heb ik wat Scabal pakken aangehad. Wat me direct opviel was dat de stoffen echt top zijn. Ik heb uiteindelijk dit pak aangeschaft voor de winter (broek ligt bij de kleermaker)


Plaatje

100% wol, 1 knoops en zeer mooie rollende piekrevers

Erg leuk 1 knoops. dat zie je (nuja ... ik) niet zo vaak. Zou je, wanneer je de broek weer terug hebt, eens een bodyshot willen posten. Ben benieuwd hoe eea eruit ziet wanneer het gedragen wordt.
Niets zo veranderlijk als de mens

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: Scabal
Reactie #40 Gepost op: 21 juli 2009 – 18:31:14
Erg leuk 1 knoops. dat zie je (nuja ... ik) niet zo vaak. Zou je, wanneer je de broek weer terug hebt, eens een bodyshot willen posten. Ben benieuwd hoe eea eruit ziet wanneer het gedragen wordt.

Doe ik :)

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: Scabal
Reactie #41 Gepost op: 21 augustus 2009 – 17:20:27
Ik ben onlangs tijdens mijn verblijf in Luxemburg een dagje uitgeweken naar Saarbrucken en ben daar bij de fabriek geweest waar Scabal pakken geproduceert worden.

http://www.tailor-hoff.de/

Er is een winkel aan de factory waar je pakken kan laten aanmeten de man die het winkeltje runt Patrick Thomé meet goed op. En als je hem vraagt de factory te mogen zien regelt hij graag een kleine rondleiding voor je.
Return to innocence...

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Scabal
Reactie #42 Gepost op: 21 augustus 2009 – 17:47:26
Bart ook lid op dit forum heeft een aantal pakken laten maken van Scabal.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: Scabal
Reactie #43 Gepost op: 24 augustus 2009 – 16:25:30
Filmpje over Scabal made to measure.

Return to innocence...

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Scabal
Reactie #44 Gepost op: 24 augustus 2009 – 17:21:58
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot