Auteur Topic: The Boardroom Amsterdam  (9185 keer gelezen)

The Boardroom Amsterdam
Gepost op: 01 juni 2021 – 12:18:00
Hallo stijlforumleden,

Samen met mijn businesspartner Menno Born heb ik afgelopen oktober de herenmodezaak The Boardroom Amsterdam aan de Egelantiersgracht in Amsterdam geopend. Ontstaan uit liefde voor het vak, ambacht en mooie kleding.

Na afgelopen zomer enkele maanden samen met Menno in samenwerking met de oud-eigenaren van Gallery Tailors Amsterdam onder de naam Gallery Tailors Outlet aan de Egelantiersgracht een pop-up store te hebben gehad,  hebben wij afgelopen september besloten om drie deuren verder zelf een nieuwe zaak te starten.

Wij werken met mooie stoffenhuizen en goed stijladvies is waar het bij ons om draait . Ons doel is om er voor iedere klant een feest van te maken.
Ons maatwerk komt uit een atelier in Portugal en daarnaast hebben we ook een ready-to-wear collectie. Wij zetten ook in op duurzaamheid, zo is het bijvoorbeeld mogelijk om bij ons maatshirts te laten maken van oude t-shirts. Lokaal geweven gerecycled katoen uit Enschede.

Menno heeft jarenlange ervaring in de mode-retail en is onder andere verantwoordelijk geweest voor het openen van de eerste winkels Dior, Hermès en Gucci in Nederland. Naast meester in de rechten is Menno ook meesterkleermaker.

Ikzelf studeer nog rechten, dus die meestertitel  komt er wellicht ooit ook nog. We zijn geopend van woensdag t/m zaterdag.  Ik zal een topic openen in de Winkeliers afdeling, maar hierbij alvast een introductie



NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #1 Gepost op: 01 juni 2021 – 12:21:15
Welkom, Melvin. Succes met jullie zaak.

Hoe word je (Menno dan) meesterkleermaker?

Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #2 Gepost op: 01 juni 2021 – 12:23:58
Dank voor het warme welkom! Dat word je door de modevakschool af te ronden. Hij heeft dus ook echt leren modelleren en zelf pakken te maken. Dat is overigens wel al weer wat jaren geleden (toen bestond ik nog niet ;-) ).

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #3 Gepost op: 01 juni 2021 – 12:28:51
Cool. Maakt hij nog steeds dingen zelf?

Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #4 Gepost op: 01 juni 2021 – 12:33:34
Nee niet meer, maar het voordeel is wel dat hij goed patronen kan lezen en dus ook goed ziet hoe een patroon van onze klant er uit moet komen te zien.

Lemar

  • Gebruiker
  • Berichten: 364
    • Bekijk profiel
Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #5 Gepost op: 01 juni 2021 – 22:33:19
Dacht dat het onderdeel van Munro was geworden.
"If you're good at something, never do it for free."

TB1988

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #6 Gepost op: 02 juni 2021 – 14:00:06
Hey, ik heb de site bekeken. Ziet er leuk uit! Als oorspronkelijke Enschedeër geïnteresseerd in die stoffen. Zou je een indicatie kunnen geven van de prijzen voor maatwerk en MTM? Dank alvast, groet.

Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #7 Gepost op: 03 juni 2021 – 12:11:18
Leuk! Dankjewel. Vooralsnog werken we alleen met de stoffen voor shirts. Prijzen vanaf 280 euro. Voor pakken komt er al snel polyester bij de beving kijken om het sterk te maken en daar zijn we minder dol op.

TB1988

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #8 Gepost op: 04 juni 2021 – 15:12:31
Dank voor de reactie! Ik kom eens langs als ik vanuit de hofstad de hoofdstad aandoe.

Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #9 Gepost op: 08 juni 2021 – 12:29:53
Leuk, zeer welkom!

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #10 Gepost op: 08 juni 2021 – 12:56:58
Ziet er goed uit, veel succes.

Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #11 Gepost op: 15 juli 2021 – 12:23:52
Ons nieuwe lookbook staat online. Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen: https://www.theboardroomamsterdam.nl/collectie


NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #12 Gepost op: 15 juli 2021 – 13:14:09
Het eerste wat me  opviel, zijn de kierende kragen... Dat is geen goede reclame, to put it mildly.

Mark020

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.330
    • Bekijk profiel
Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #13 Gepost op: 15 juli 2021 – 13:18:19
Deze is wel grensverleggend

The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
Re: The Boardroom Amsterdam
Reactie #14 Gepost op: 15 juli 2021 – 13:33:38
Het eerste wat me  opviel, zijn de kierende kragen... Dat is geen goede reclame, to put it mildly.

Dit ja, kraagjes knijpen.