Auteur Topic: Venetie  (7140 keer gelezen)

Pietro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Venetie
Reactie #15 Gepost op: 07 november 2005 - 11:27:54
Het maakt ook verschil in Venetië als je binnen of buiten gaat zitten. Op het plein is het vele malen duurder, in vergelijk als je bij dezelfde trattoria binnen gaat zitten.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Venetie
Reactie #16 Gepost op: 07 november 2005 - 13:08:51
Citaat van: "Pietro"
Het maakt ook verschil in Venetië als je binnen of buiten gaat zitten. Op het plein is het vele malen duurder, in vergelijk als je bij dezelfde trattoria binnen gaat zitten.

En als je dan ook nog eens aan de bar gaat zitten, dan is het nog goedkoper :P
Sailing, an expensive way to travel for free"

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Venetie
Reactie #17 Gepost op: 07 november 2005 - 16:44:42
Ik ben in mei een weekje in Venetië geweest. Ik heb er genoten.  8) Een prachtige stad IMO. Klein voorbehoud: mijn tips zijn gebaseerd op dat bezoek en misschien niet meer bruikbaar in nov.

Citaat
Het piazza S. Marco mijden als de pest

Wel voor een hapje en drankje, maar ga er 's avonds eens kijken, vooral als het nog zacht weer is. Met een beetje geluk zitten er nog orkestjes bij o.a. Florian. Luisteren is gratis...

Verder kan ik het Dogenpaleis aanraden (kaartje is een combinatiekaartje met andere musea en ik vond ze prachtig) en de kathedraal aan het Piazza San. Marco. Zorg dat je daar ongeveer bent als de deuren opengaan, anders kun je lang in de rij gaan staan.

Ook leuk was het bezoekje aan Murano en op de terugweg een bezoekje aan de begraafplaats (op een apart eiland). Practisch was vooral het veelvuldig gebruik van het OV over de kanalen, erg leuk een waterbus. Een meerdagenkaart is aan te bevelen.

Beste tip is echter: ga 'verdwalen'. Venetië is piepklein en door lukraak wat te gaan wandelen ontdek je het meest van de stad. Houd er wél rekening mee dat je zo in gewone woonwijken komt. Ik heb mijn ogen uitgekeken.

Tot slot verwachtte ik me blauw te betalen aan eten en drinken, maar dat is me uiteindelijk meegevallen. 't Was niet goedkoop, maar toch ook niet zo duur als ik verwacht had. Nu kun je het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt  :wink: .

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

HotFudge

• Gast
Venetie
Reactie #18 Gepost op: 07 november 2005 - 23:56:55
Citaat van: "Looking to improve"
Ik ben in mei een weekje in Venetië geweest. Ik heb er genoten.  8) Een prachtige stad IMO. Klein voorbehoud: mijn tips zijn gebaseerd op dat bezoek en misschien niet meer bruikbaar in nov.

Citaat
Het piazza S. Marco mijden als de pest

Wel voor een hapje en drankje, maar ga er 's avonds eens kijken, vooral als het nog zacht weer is. Met een beetje geluk zitten er nog orkestjes bij o.a. Florian. Luisteren is gratis...

Verder kan ik het Dogenpaleis aanraden (kaartje is een combinatiekaartje met andere musea en ik vond ze prachtig) en de kathedraal aan het Piazza San. Marco. Zorg dat je daar ongeveer bent als de deuren opengaan, anders kun je lang in de rij gaan staan.

Ook leuk was het bezoekje aan Murano en op de terugweg een bezoekje aan de begraafplaats (op een apart eiland). Practisch was vooral het veelvuldig gebruik van het OV over de kanalen, erg leuk een waterbus. Een meerdagenkaart is aan te bevelen.

Beste tip is echter: ga 'verdwalen'. Venetië is piepklein en door lukraak wat te gaan wandelen ontdek je het meest van de stad. Houd er wél rekening mee dat je zo in gewone woonwijken komt. Ik heb mijn ogen uitgekeken.

Tot slot verwachtte ik me blauw te betalen aan eten en drinken, maar dat is me uiteindelijk meegevallen. 't Was niet goedkoop, maar toch ook niet zo duur als ik verwacht had. Nu kun je het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt  :wink: .

MtB

Precies, goed omschreven!!!

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Venetie
Reactie #19 Gepost op: 08 november 2005 - 09:28:58
Citaat van: "Looking to improve"

MtB

Dit is inderdaad DE tip voor citytrips in het algemeen. Gewoon een willekeurige zijstraat inlopen en zie maar waar je eindigt. Zo kwam ik in Milaan zomaar een authetiek pleintje tegen  :shock:
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Venetie
Reactie #20 Gepost op: 28 november 2005 - 17:30:12

was leuk, veel gewandeld en gevaren. nauwelijks toeristen, alleen japanners in een gondeltje. prijzen redelijk.
live and let die