Auteur Topic: Corthay  (410594 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #630 Gepost op: 27 april 2009 - 16:20:17
Helaas voor mij Frans-talig, maar toch mooie bewegende beelden van Pierre Corthay in zijn Attelier.
Als je je éigen Arca's écht te mooi vindt om te dragen, kun je ze dus ook nog aan de muur hangen, begrijp ik. Heb jij dat ook gedaan? :-)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #631 Gepost op: 27 april 2009 - 16:26:14
Als je je éigen Arca's écht te mooi vindt om te dragen, kun je ze dus ook nog aan de muur hangen, begrijp ik. Heb jij dat ook gedaan? :-)

Nee, morgen gaan ze weer aan.....

Zal wel een paar mooie shots maken!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #632 Gepost op: 02 mei 2009 - 22:21:51
Na een aantal maal de Arca's af en toe een paar uur ingelopen te hebben zijn ze vandaag voor de eerste keer een hele dag aangeweest en zonder twijfel kan ik zeggen dat dit de best passende schoenen zijn die ik heb. Ik geloof dat hier eens de term 'condoomstrak' werd gebruikt en dat kan ik alleen maar beamen. Eigenlijk is er nergens ook maar een klein beetje ruimte over, terwijl de schoen ook nergens te krap is. De vorm blijft tijdens het lopen goed behouden en de loopplooien zijn minimaal, dus eigenlijk heb ik niks te klagen.

Wanneer de schoenen zich ook op langere tijd goed houden is een algehele overstap naar Corthay wellicht een interessant. Migliore (of een andere Corthay-bezitter), kun jij daar misschien iets meer over vertellen? Ik geloof dat je jouw paar al een tijdje hebt; blijft de kwaliteit ook op langere termijn behouden en hoe overleven de schoenen de regen. Dat is mijn voornaamste zorg, zeker doordat Santoni, ook in vergelijking met andere schoenen heb ik het idee, erg gevoelig is voor water. Ik bedoel, Santoni heeft absoluut mooie schoenen, maar dat er blaasjes kunnen ontstaan na wat watercontact vind ik voor een schoen van die prijs eigenlijk onacceptabel.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #633 Gepost op: 03 mei 2009 - 11:10:42
Het waterprobleem van de Santonis heeft te maken met het gebruikte leder. Door de open en meer poreuze structuur (eigen aan het leder en de soort looing) van het leder is het gevoeliger voor water omdat het de neiging heeft erin te trekken zoals een spons. Aan de andere kant is dit soort leder erg makkelijk en mooi te patineren wat Santoni dan ook hel mooi doet. Het is overigens niet enkel bij Santoni dat dit probleem zich voordoet. Als je de Franse en Amerikaanse fora erop naleest zie je dat Berluti, Lobb, Altan en mss nog andere ook met dit probleem te maken hebben. Deze schoenen maken dan ook gebruik van dit type leder. Of Corthay dit probleem niet heeft, weet ik niet.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #634 Gepost op: 04 augustus 2009 - 13:36:11
nu de kast zakelijk wat op orde is en [bijna] voldoende gevuld, ben ik toch wat meer op zoek gegaan naar casual schoenen om toch iets moois en goeds aan de voeten te hebben in mijn vrije tijd en kwam tot de volgende [wensen] lijst voor franse schoentjes for show:
1] Corthay
2] Marc Guyot
3] Dimitri Bottier
4] Aubercy
iemand ervaring met deze merken ?
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #635 Gepost op: 04 augustus 2009 - 13:58:24
nu de kast zakelijk wat op orde is en [bijna] voldoende gevuld, ben ik toch wat meer op zoek gegaan naar casual schoenen om toch iets moois en goeds aan de voeten te hebben in mijn vrije tijd en kwam tot de volgende [wensen] lijst voor franse schoentjes for show:
1] Corthay
2] Marc Guyot
3] Dimitri Bottier
4] Aubercy
iemand ervaring met deze merken ?
Zie de respectievelijke topics.
Reken je deze merken allemaal alleen tot casual?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #636 Gepost op: 04 augustus 2009 - 15:44:39
Zie de respectievelijke topics.
Reken je deze merken allemaal alleen tot casual?

I stand corrected; ik ben nog nieuw op dit [leuke]forum.

neen; zijn niet allen casual, maar het merendeel van de modellen en kleuren van bovenstaande merken zijn wat minder degelijk? en wat mij betreft iets minder geschikt voor kantoor/werk. Ik heb in de loop der jaren toch een voorkeur ontwikkeld voor Engels als werkschoen en Italiaans[Frans] voor de rest van de tijd en gelegenheden.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #637 Gepost op: 04 augustus 2009 - 16:23:55
Ik heb in de loop der jaren toch een voorkeur ontwikkeld voor Engels als werkschoen en Italiaans [Frans] voor de rest van de tijd en gelegenheden.
Hoewel ik in een vrij highgrade (lees: doe niet te wild, maar kleed je eerder als een diplomaat) omgeving werk, kan ik me toch écht wel veroorloven om met mijn Santoni's naar het werk te gaan, ook al draag ik vandaag dan weer mijn C&J's. Ik vraag me af of er werkomgevingen zijn waar je Santoni's niet zou kunnen dragen, behalve die dan wel érg 'hip'-gekleurde.
En een schoen als de Corthay-Arca (die hóóg op mijn verlanglijst staat) vind ik een modern-klassíeke schoen die in een traditionele werkomgeving dus héél goed gedragen moet kunnen worden.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #638 Gepost op: 04 augustus 2009 - 16:52:57
Ik vraag me af of er werkomgevingen zijn waar je Santoni's niet zou kunnen dragen, behalve die dan wel érg 'hip'-gekleurde.

Bij een van de grote juridische jongens zou ik toch niet snel op de Prince-leest gaan lopen. Het is misschien niet not done, maar ik zou toch een leest kiezen die wat conservatiever is. (Ik weet natuurlijk niet welke leesten je Santoni-schoenen hebben.)

En een schoen als de Corthay-Arca (die hóóg op mijn verlanglijst staat) vind ik een modern-klassíeke schoen die in een traditionele werkomgeving dus héél goed gedragen moet kunnen worden.

Ondanks dat het een derby is? Ik draag zelf geen derby's onder een pak, vind ik te informeel.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #639 Gepost op: 04 augustus 2009 - 20:21:14
Bij een van de grote juridische jongens zou ik toch niet snel op de Prince-leest gaan lopen. Het is misschien niet not done, maar ik zou toch een leest kiezen die wat conservatiever is. (Ik weet natuurlijk niet welke leesten je Santoni-schoenen hebben.)

Ik draag mijn - toch vrij conservatieve (USA) - Santoni's in ieder geval niet meer onder een pak op kantoor, hooguit op vrijdag onder een spijkerbroek. Patina snappen ze gewoon niet ;-)
The man with style, is the man who can smile

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #640 Gepost op: 04 augustus 2009 - 20:23:03
Prince leest onder een toga is natuurlijk weer wel heel vet. :mrgreen:
This, madame, is Versailles.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #641 Gepost op: 04 augustus 2009 - 21:28:50
Ik draag mijn - toch vrij conservatieve (USA) - Santoni's in ieder geval niet meer onder een pak op kantoor, hooguit op vrijdag onder een spijkerbroek. Patina snappen ze gewoon niet ;-)
Ik draag mijn in principe uitsluitend mijn CJ's en JL's in zowel bruin als zwart onder mijn pak en vind persoonlijk de FAM vlam santoni's te schreeuwend hieronder, daarintegen draag ik periodiek als statement mijn berluti's [zie avatar] onder het pak en dat wordt echt niet begrepen maar is inmiddels een standaard topic aan het worden tijdens de lunch op die betreffende dag :-)
onder een jeans zou ik dit zeker wel kunnen doen, maar santoni is toch niet helemaal mijn "ding" de voorkeur gaat dan toch uit naar berluti met een nog mooiere modelvoering en patina.
Een wholecut in een diepbruine/rode kleur zoals de special van dimitri bottier zou ik er echter zo wel weer onder doen [incidenteel] maar op een dag zonder clientele welteverstaan omdat dit "eigenlijk"te informeel zou zijn imho  ;-)
Laatst bewerkt op: 04 augustus 2009 - 21:30:29 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #642 Gepost op: 04 augustus 2009 - 22:05:39
Waar zit corthay precies in parijs? misschien vrijdag even langs als ik in de buurt ben
What a mistake-a to make-a!

Mediaman

• Gast
Reactie #643 Gepost op: 04 augustus 2009 - 22:09:55
Google is your friend,....

http://www.corthay.fr/corthay_en.html

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #644 Gepost op: 04 augustus 2009 - 22:18:32
Google is your friend,....

http://www.corthay.fr/corthay_en.html

Google en ik leven op gespannen voet met elkaar. Maar bedankt ;)
What a mistake-a to make-a!