Auteur Topic: William Lockie truien  (65545 keer gelezen)

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
William Lockie truien
Reactie #15 Gepost op: 08 december 2005 - 18:49:28
Wol
Afkomstig van het schaap, een geit, konijn of Yak en van nature veerkrachtig. Het heeft een groot warmte-isolerend vermogen. Er zijn veel soorten schapen (Merino, Cheviot, Southdown, Hampshire down, Scottish blackface, Corridale, Romney en Fat tailed zijn de belangrijkste schapenrassen voor wol) op de wereld met evenveel kwaliteiten wol. Van de plukken wol worden draden gesponnen. Hoe sterker de plukken, hoe dunner de draad gesponnen kan worden. 200 km draad uit een kilo wol is momenteel het beste wat er te krijgen is. Cool wool helpt om in de zomer koel te blijven. Winterwol houdt warm. Zie Crossbred, Merino en Cheviot.

Kasjmier
De meest exclusieve wolsoort. Afkomstig van de kasjmiergeit uit Angola en Mongolië. De dieren lopen in groepen in praktisch onbegaanbare gebergten. Om de wol te verkrijgen, moeten de dieren eerst de liefde bedrijven. Dit gaat al dermate moeilijk dat het de eerste factor is van een reeks die de kosten van deze wolsoort omhoog jagen. Kasjmiergeiten zijn niet als kippen bijeen te drijven om zich te laten voortplanten. Net als wij hebben ze behoefte aan ruimte en privacy, een stukje romantiek \:D/, en het is onmogelijk om ook maar met enige accuraatheid te voorspellen hoeveel kasjmierwol er van jaar tot jaar zal zijn. Daarna moeten herders de dieren vangen, om vervolgens met de hand 100 a 200 gram kasjmierwol uit de ondervacht van de buik te kammen. Vervolgens worden de fijne haren gescheiden van de ruwe. Een klus die simpel klinkt, maar waarvoor je zo’n vijf jaar in opleiding moet zijn geweest. Daarna worden ze gekleurd en gesponnen. Voor de productie van een pak zijn zo’n 10 kambeurten nodig.

Link met nog veel meer stoffen
Fashion can be bought. Style one must possess.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: William Lockie truien
Reactie #16 Gepost op: 08 oktober 2012 - 16:07:39
Hé, topic.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17 Gepost op: 12 oktober 2012 - 18:13:19
William Lockie is in mijn optiek beter dan Gran Sasso en Corneliani (voor zover zij het zelf maken). Lockie pilt nauwelijks, maar de Gran Sasso en Corneliani wel een beetje. Alleen getest bij 100% wol truitjes. Geen cashmere-mixjes.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #18 Gepost op: 12 oktober 2012 - 18:17:35
Ik heb de mijne teruggestuurd, omdat ik een maatje kleiner wil. De dikke wol beviel me zeer.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 12 oktober 2012 - 18:23:36
Teruggestuurd C?

Mediaman

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2012 - 18:30:18
Ben jij echt zo'n koukleum C?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2012 - 18:32:44
Ja, teruggestuurd. En ja, een ontzettende koukleum.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 12 oktober 2012 - 18:33:33
Lockie is goed spul. Deze winter wat bijkopen, de kanariegele die ik als cadeau heb gekregen is niet helemaal mijn kleur.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #23 Gepost op: 12 oktober 2012 - 18:34:27
Ja, teruggestuurd. En ja, een ontzettende koukleum.

Hebben ze een webshop dan? Ik moet ze halen bij de Eduard Pelger.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 12 oktober 2012 - 18:36:48
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #25 Gepost op: 13 oktober 2012 - 00:23:14
Hebben ze een webshop dan? Ik moet ze halen bij de Eduard Pelger.
Kool te Rotterdam verkoopt ze ook.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 13 oktober 2012 - 10:24:20
Bedankt heren :)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #27 Gepost op: 13 oktober 2012 - 15:09:35
Wat had jij ook al weer betaald C? Ik heb net mee in de handen gestaan bij de English Hatter, 95 e nu. Bijna gekocht tot ik me bedacht dat ik al een donkerbruine trui aan had...
The man with style, is the man who can smile

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #28 Gepost op: 13 oktober 2012 - 17:02:31
Net, na het lezen van dit topic, snel naar Keltic Green gereden. Hier vijf minuten vandaan. Lekkere trui. Maar daar heb je het weer.
Met mijn lichaamsbouw wilde meneer mij meteen een L laten passen. Valt veel te ruim.
Een M zit heerlijk, maar de mouwen kan ik nu niet omrollen. Er zit een grove naad aan de binnenkant, zo'n tien cm. lang.
Volgens de verkoper moet ik de mouwen omrollen. Is dat een must?

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #29 Gepost op: 13 oktober 2012 - 17:14:04
Aan de binnenkant zit dus een grove naad. Voor de omslag, aldus de verkoper. Snap ik ook wel, maar dit is dus geen must?